Bērni

Pareizs uzturs grūtniecības laikā

Man ir liels prieks, ka kāds jau no paša sākuma domā par to, ko ēst un tādēļ nevaru nociesties nepadalījusies pieredzē, kā vienmēr, no teorijas viedokļa - praksē jau vienmēr notiek tā, kā notiek. Tātad ir tādi ieteikumi topošajām māmiņām no racionālā uztura priekšrakstiem:

  • katru dienu jāapēd vismaz 250 g dārzeņu. Vēlams pat līdz 500 g. Lai tas nešausmina - tie ir apmēram trīs vidēji tomāti vai divi paprāvi gurķēni. Grūtniecības sākumposmā īpašs uzsvars tiek likts uz zaļumiem - loki, spināti, lapu salāti, dillītes utml.
  • vēlams katru dienu apēst līdz 200 g augļu. Gaidīšanas sākumposmā īpaši vēlami C vit. saturošie augļi - zemenes, kivi, ķirši u.c. svaigas tagad sastopamās ogas, nesmādējot arī citronu.
  • dienā jāapēd līdz 500 g labības izstrādājumu - griķi, makaroni, rīsi, kukurūza un kartupeļi arī turpat skaitās. Tos visus vēlams ēst vārītus. Te pieder arī maize un rupjā maluma miltu izstādājumi, īpaši piedomājot par kliju produktiem un sekojot, lai pēc iespējas maz taukvielu būtu izmantotas šo izstradājumu pagatavošanai. Grūtniecības sākumā labi der prosa un kukurūza, kas uzlabo asinssastāvu, kartupeļi, kas mazina ēstgribu un rupjā maluma maize, kas uzlabo kuņģa motoriku, mazinot sliktu dūšu.
  • katru dienu jālieto kāds no šķidrajiem un liesajiem(0,5-1%) piena produktiem, vēlams skābpiena, var jogurtus ar un bez saldinātājiem, kefīru, pienu, paniņas, rugušpienu - 3 glāzes kopā. Tas attiecas uz visu gaidīšanas laiku.
  • olbaltumvielas saturošus produktus vēlams iekļaut savā ēdienkartē līdz 250 g dienā, stingri sekojot līdzi tauku saturam tajā. Tieši šī produktu grupa dod nepamatoti lielu svara pieaugumu gaidīšanas laikā, ja tiek ēstas treknas desiņas nevis liess šašliks, aknu pastēte (45% tauku), treknie sieri (45-50% tauku saturs sausnē) utml. Labi der liesa gaļa, liesie sieri (līdz 30 % tauku saturs sausnē), olas, zivis gan var ēst, jo treknākas, jo labāk, jo tajās ir nepiesātinātās taukskābes, kas noder mazuļa smadzeņu attīstībai, tikai jāseko līdzi, lai gatavojot nebūtu panējums, kas uzsūc ļoti daudz taukvielas un atkal sekmē svara pieaugumu.
  • katru dienu jāizdzer 1.5-2 l šķidruma neskaitot to, kas zupās. Der tējas, ūdens. Piens te neskaitās.
  • vislielākie ierobežojumi ir uz kūciņām, bulciņām un citiem saldumiem. Ja nu tomēr ļoti gribās panašķēties, tad labāk ēst tīru šokolādi, cukura karameles, saldējumus un citus pēc iespējas liekus taukus nesaturošus produktus.
  • attiecībā uz garšvielām nekādu ierobežojumu gaidīšanas laikam nav.
  • un vēl. Apēdot visu, kas te teikts it kā lielajos daudzumos, tomēr var nebaidīties no liekiem kg. Tie veidojās no t.s. slēptajiem taukiem, kas atrodas gatavos produktos un ko mēs ar aci neredzam. Ja ēdīsiet par maz, organisms nodomās, ka ir pienākuši bada laiki un cītīgi noglabās katru lieko kaloriju.

Lai labi sokas uzēšanā!

Vecmāte Dina

Citi noderīgi raksti

Grūtniecība un sporta nodarbības

Kuriem ēdieniem grūtniecības laikā teikt Nē

Par grūtniecību un dzemdībām varat aprunāties Cāļa forumos

Dzemdības

Grūtniecība