Bērni

Skaists vēders pēc dzemdībām

Grūtniecības laikā sievietes ķermenis pielāgojas augošajam mazulim, un arī vēdera āda kļūst elastīgāka, lai mazulim būtu gana daudz vietas mātes miesās. Tomēr pēc dzemdībām gribas atkal iegūt iepriekšējo izskatu, bet tieši vēders pēc dzemdībām mēdz būt izstaipījies un ir grūtības atgūt tā iepriekšējo formu.

Svarīgi vairāki nosacījumi, lai vēders atkal iegūtu iepriekšējo izskatu. Vislabāk bērnu ir barot ar krūti, jo tas palīdz savilkties un nostāties atpakaļ iekšējiem muskuļiem, tāpat būtisks ir uzturs, kā arī māmiņas dzīves veids – ja daudz laika jāpavada kopā ar mazuli un nav iespējams aktīvi izkustēties, tad jāveic vingrojumi vai arī, ja ir iespējams, ar mazuli daudz jāpastaigājas, kā arī bērns jāiesaista vingrojumos, tā viņu nodarbinot un atrodot laiku sava ķermeņa formas atgūšanai.

Jāapzinās, ka arī stress ietekmē mūsu ķermeni. Turklāt ne tikai tādā veidā, ka daļai sieviešu stresa laikā gribas ēst visādus našķus, bet arī tāpēc, ka stresa laikā ķermenim iestājas taupīšanas režīms, lai tas spētu pārciest grūtos laikus, tāpēc uzkrāj rezerves, nevis tās atdod.

Izvēloties produktus, no kuriem gatavot ēdienus, labāk izvēlēties šķiedrvielām bagātu pārtiku – pākšaugus, dārzeņus, augļus, jo īpaši apelsīnus, ananasus. Tāpat labāk izvēlēties pilngraudu izstrādājumus un rupja maluma miltus. Lai organisms varētu arī attīrīties, būtiski uzņemt pietiekami daudz šķidruma. Labāk ēst biežāk nelielas porcijas nekā retāk un lielākas porcijas.

No fiziskām aktivitātēm labi noderēs ilgas pastaigas, kāpšana pa kāpnēm, ik rīta vai ik vakara (vai katru otru vakaru) krosiņš pa tuvējo mežu, stadionu vai vienkārši pa pilsētu vai lauku ceļiem, tāpat arī peldēšana vai riteņbraukšana. Labi noderēs arī dejošana, jo īpaši vēderdejas. Ja iepriekš nav pievērsta īpaša uzmanība fiziskām aktivitātēm, tad tās jāuzsāk mēreni, sākot ar desmit, piecpadsmit minūtēm vienā reizē, pakāpeniski palielinot laiku līdz pusstundai vai pat 45 minūtēm. Fiziskās aktivitātes ne tikai palīdzēs atbrīvoties no liekajiem taukiem, nostiprinās muskuļus, bet arī uzlabos vielmaiņu, tādējādi ātrāk sadedzinot uzņemtās kalorijas. Vēl efektīva var būt dažāda veida masāža, kas paātrina asins cirkulāciju un līdz ar to arī vielmaiņu.

Foto: istockphoto.com

Vingrojumi

Ja ar dažādām fiziskām aktivitātēm tiek samazināts tauku daudzums ķermenī, tad droši var ķerties klāt arī vingrojumiem, kas palīdzēt nostiprināt muskuļus un padarīt vingrāku un plakanāku vēderu.

Ja ar vingrojumu palīdzību gribas iegūt vingru vēderu, ieteicams trenēt visu ķermeni un lielāku uzmanību pievērst vēdera vingrojumiem, ne tikai izpildīt vēdera vingrojumus, jo tas uzlabo ķermeņa kopējo stāvokli, asinsriti un tvirtumu. Tomēr pēc dzemdībām vingrojumi jāsāk izpildīt uzmanīgi un jāvēro sava pašsajūta, lai, labu gribot, nenodarītu organismam pāri. Vingrojumi sākotnēji var būt gana bieži, bet galvenais, lai tie ir pietiekami viegli, nepārslogojot vēl savās vietās nenostājušos muskuļus. Tajā pašā laikā vingrojumus ieteicams veikt jau esot slimnīcā, jo tad tiem būs vislielākais efekts.

Izpildot vingrinājumus, noteikti jāievēro pareizi vingrojuma izpildes nosacījumi, lai netraumētu mugurkaulu, kā arī lai no vingrojuma būtu efekts. Piemēram, veicot daudziem tik zināmo presīti (guļot uz muguras, kājas saliektas ceļos, pēdas kopā un piespiestas grīdai), uzmanība jāpievērš tam, ka galva jāatbalsta rokās līdzīgi kā turot volejbola bumbu, sprandai jābūt atslābinātai, kustība uz augšu jāveic nelielā amplitūdā, neatraujot muguru no grīdas. Turklāt, ceļoties augšā, jāveic izelpa.

Noderīga ir vēdera ievilkšana, kas arī ļauj sasprindzināt vēderdaļas muskuļus.

Vēl vienu vingrojumu var veikt, sēžot uz krēsla ar taisnu muguru – ceļi kopā, pēdas piespiestas pie grīdas. Rokas izstiepj uz priekšu, noliec zodu, izelpo, sasprindzina vēdera muskuļus un lēnām pieliecas grīdas virzienā. Ieelpa, izelpa un lēnām atgriežas sākuma stāvoklī. Vingrojumu sākumā var veikt piecas reizes, pakāpeniski palielinot atkārtojumu skaitu.

Vingrojumi nepieciešami vismaz divas, trīs reizes nedēļā, kā arī īpaši vēderdaļas muskuļiem vingrojumus var veikt gan no rīta, gan vakarā. Ķermenis efektīvāk pieņems vingrojumus, ja tie nebūs vieni un tie paši, bet, piemēram, pirmdien būs vieni, trešdien citi un piektdien vēl kādi citi.

Jāapzinās, ka tas viss prasa laiku un nebūs pāris nedēļu jautājums. Tomēr ir gadījumi, kad grūtniecības laikā vai pēc dzemdībām āda ir tā izstiepusies, ka ar vingrojumiem vien pilnībā nevar atgūt iepriekšējo izskatu un var būt nepieciešama ķirurģiska iejaukšanās, kad tiek likvidēta liekā āda un tauki vēdera daļā. Šīs operācijas laikā var tikt likvidētas arī strijas, kas atrodas zem nabas, kā arī tās strijas, kas ir virs nabas – nostiepjas un kļūst mazāk redzamas. Tādā gadījumā jārēķinās, ka dzemdēt drīkstēs tikai pēc gada, kad muskuļu sieniņa būs atjaunojusies.

Iveta Rozentāle

Citi noderīgi raksti

Grūtniecība un dekoratīvā skaistumkopšana

Kuriem ēdieniem grūtniecības laikā teikt Nē

Par grūtniecību un dzemdībām varat aprunāties Cāļa forumos

Dzemdības

Grūtniecība