Jūs neesat iegājis sistēmā, tāpēc nevarat rakstīt šajā forumā.
Ienākt forumā | Reģistrēties

Pārāk grūtā matemātika. LNT Tautas balss šodien.

Raimonds1

Tas, manuprāt, ir "cietais rieksts". Izrunājams, izskaidrojams, un ne sižeta vērts. Mencim līdzīgi uzdevumi bija, ne tikai Valtasai.


Šis uzdevums nebija īstais, ar ko bļaut par matemātikas grāmatām. Šis vismaz bija atrisināms. Bet tikko autoros ieraugu I.Valtasu, tā jau paliek "labi". Tās ir matemātikas mācību grāmatas, kas īpaši ar kļūdām izceļas. Menči i tuvu nestāv...

Un tas, ko tas speciālists teica, ka skola var izvēlēties grāmatas... Viss jau pareizi, bet kad skola iepirkusi konkrēto Valtasu, tad kur likties, sviest ārā un iepirkt priekš visiem bērniem citu? Nu tak, nē - moka.

Četri vēji

Raimonds

Vai esi iepazinies ar, piemēram, vēstures eksāmenu? Tas jau sen kā ir kas cits, nevis no sērijas stāstamgabalus atliek tikai izlasīt un iemācīties. Tur arī prasa domāšanu, analīzi utt.

Matemātikas eksāmenā bija vairākas rupjas kļūdas no sastādīšanas viedokļa. Kāpēc šis pats Gausa zvans tā paša vecuma citu gadu skolēniem bija un neatšķīrās īpaši no pārējo priekšmetu sadalījuma. Bet ierēdniecība neatzīs, ka ir kļūdījušies. Jā, viņu apgalvojumos skanēja, ka saturs atbilst standartam - to gan nevar noliegt. Bet tas nav vienīgais kritērijs, kas jāievēro, sastādot pārbaudes darbu.


Četri vēji iet pa lauku / Četri vēji manī mīt / Vēja slota mūžu slauka / Nevar vējus saslaucīt

Ir dažādi skolēni - tādi, kam vajag individuāli apskaidrot, tādi, kam vajag ilgstoši darboties ar matemātiku un tādi, kas to apgūst vieglāk. Programmas arī ir dažādas - normālas, pielāgotas DAŽĀDIEM LĪMEŅIEM, pārmudritas un nepietiekamas. Arī pedagogi ir dažādi - tādi, kas pielago savas mācīšanas metodes un individuāli strādā gan ar "matemātiķiem", gan "māksliniekiem". Arī vecāki reizem palīdz mācīties, reizēm ne, reizem satraucas, kāpec stāstamgabalu sekmīgajam skolēnam pēkšņi kaut ka citādi jāmācas tie "īpašie" priekšmetii - ar kļūdam, individuālu darbu, nesmuku izrēķinātā svītrošanu, labošanu un atkārtotu rēķināšanu.

Ir ari eknomiska realitāte - eksaktajās profesijās, visādās ražosanas nozarēs, izglītībā, kuģu virsnieku utt. profesijas ir tūkstošiem vakanču visadažādākajas valstīs, jo ari pasulē neviens nav īpaši čakls nekādus tur trīsstūrus vilkt, leņķus rēķināt un tamlīdzigi izpildities, ja ārā spīd saulīte un ir jāskrien ar sunīti un vēlāk kāds aliņš jābauda.

Ja kādam neveicas kādā priekšmetā, tad ilgstošs darbs nereti noved pie labām vai vsimaz apmierinošām sekmēm. Tāpat, ja kāds met tenisa bumbiņu 35 metrus, kamēr pārējie met ap 20, vai labi sadzird mūzikas notis un regulāri mācās spēlēt, tad īpaši neviens neiebilst, ka iemaņas ir jāattīsta - vai tur sanāks Skride vai Jānis Lūsis jau ir talanta , piepūles, pareizas metodes un veiksmes jautājums, savukārt, ja to nedara, tad nekas nebūs.

-----------------

Kas attiecas uz 9.klases eksāmenu, tā rezultāti pilnigi noteikti parāda mācību metodikas problēmas skolās uz vietas, jo iespēja dabūt punktus par vienkāršām, pamata zināšanu prasošām darbībam bija katrā, arī grūtajā uzdevumā. Vēl tas pierādīja to, ka daudzi tās matemātiskas izteiksmes citādi, ka skalitļu rindiņu, nevis reāla uzdevuma instrumentu nebija ne redzējuši, ne izmantojuši, ne konsultējušies pie skolotāja.


Četri vēji

jo iespēja dabūt punktus par vienkāršām, pamata zināšanu prasošām darbībam bija katrā, arī grūtajā uzdevumā
Čukča ne čitateļ, čukča pistaeļ...

Man nebija pārsteigumu sekmības ziņā, bet sadalījums neatbilda ikdienas darba rezultātiem. Bija neadekvāti daudz labo atzīmju (slinkums celt statistiku augšā, bet ka tik ne druku vairāk par trešdaļu dabūja 8, 9, 10 balles). Ļoti maz 6, 7 balles, un teju puse - 4, 5 balles. Un tā arī izskatās gala rezultātos. Nav runa par to, ka varēja punktus savākt, lai būtu sekmīgs, bet gan par to, ka darbs bija neprasmīgi salikts, atprasot teju vienu un to pašu vielu 3 reizes (vkadrātvienādojums, kvadrātnevienādība, kvadrātfunkcija), kā arī otrās daļas pirmajos uzdevumos maz punktu, bet beidzamajos - daudz, neļaujot bērnam nopelnīt tālākos punktus, ja nav veikts 1-2 solis. Un tā bija ne tikai man, bet visiem skolotājiem, ko apprasīju (darba rezultāti neatbilda skolēnu iznāšanu vērtējumam, vidusdaļa izsijājās daļa pa kreisi, daļa pa labi), kaut gan gadu atpakaļ viss bija kā nākas - pārsteigumu, salīdzinot ar ikdienas darbu, nebija.


Četri vēji iet pa lauku / Četri vēji manī mīt / Vēja slota mūžu slauka / Nevar vējus saslaucīt

juks

Man ar patika sižets

Ja godīgi, ar savu sakātinātību.

Bet interesants fakts - sociālo un humanitāro specialitāšu studenti uzdevumu atrisināja ātrāk par eksaktajiem, tostarp - matemātikas doktorantu

Cik zinu matemātikas uzdevumi ir ar dažādām grūtības pakāpēm un standartā "cietie riekstiņi" jāmāk atrisināt tiem, kuri pretendē uz 10.

Protams mani besī ārā, ka sīkajai tagad matemātiku māca citādāk, jo man ir problēmas paskaidrot risināšanas gaitu - ko? no kurienes? un kāpēc? jādara. Trakākais ir tas brīdis kad tev par šausmām bērns paskatās atrisinājumu un pasaka - mammu, mēs vēl TĀ nerisinām. Un tad ej un izdomā vēl vienkāršāku variantu

Un pāris nedēļas atpakaļ vispār biju gar zemi - trešklasnieks vairs nemāk veikt saskaitīšanu-atņemšanu, jo kādu mēnesi bija trennējušu reizināšanu-dalīšanu.

Un jā, es esmu priecīga, ka skolotāja nomainīja iepriekšējās šausmas (Pētergaiļa izdevums) uz veco labo Menci.

Mani vairāk besī tas ka bērnam 3.klasē ir jāsacer dzejolis.

Nu ja viņam nav dotības, nu nevarēs pat 2rindi izveidot, kur tur prasīt 4rindi.

Šis atkal varētu būt 10nieka cienīgs uzdevums latviešu valodā, nevis visiem obligātais. Bet lai tagad prasītu lai noteikti tāda tipa uzdevumus izņemtu laukā..pie kā nonāksim? To ka sākumskolā knapi iemācīsies boksterēt un skaitīt-atņemt 100 apjomā. Nu nevajag zināšanu līmeni laist uz leju, bet censties sasniegt savu maksimālo līmeni. Man nav vajadzīgs 10 liecībā, ja tam zināšanu segums ir baltiem diegiem šūts.


Ja Tev rok bedri, netraucē. Pabeigs - uztaisīsi sev baseinu

Ar humoru un pārspīlējumiem, bet šis tas ir pareizi

http://kaspars712.blogiem.lv/2010/01/28/50219.html

Jūs neesat iegājis sistēmā, tāpēc nevarat rakstīt šajā forumā.
Ienākt forumā | Reģistrēties
18115799