Jūs neesat iegājis sistēmā, tāpēc nevarat rakstīt šajā forumā.
Ienākt forumā | Reģistrēties

Autokrēsliņi ar skatu pretēji braukšanas virzienam (ERF)

biinumz

Zviedrija ir numur viens valsts pasaulē attiecībā uz satiksmes drošību. Un par bērniem viņi rūpējas jo īpaši un ir pētījuši autosēdeklīšu jautājumu jau vairāk kā 40 gadus atpakaļ, līdz ar ko jau kopš 1965. gada Zviedrijas likumdošanā ir iestrādātas rekomendācijas bērniem autosēdeklītī atrasties pretēji braukšanas virzienam līdz 4 gadu (!) vecumam un ilgāk (minimāli līdz 3 gadu vecumam un 18 kg svaram). Šī rekomendācija nav vien jokains ieraksts kaut kur ceļu satiksmes noteikumos, bet tiek īstenots dzīvē un ir retums, kad Zviedrijā redzami bērni, jaunāki par 3 gadiem, braucot ar skatu braukšanas virzienā. Tieši tādēļ Zviedrija ir sasniegusi neticamus rezultātus bērnu (ne)mirstībā autonegadījumos līdz 6 gadu vecumam. Šie rezultāti nepaliek nepamanīti un burtiski tik tikko arī ASV ir mainījuši savas rekomendācijas - tagad bērniem līdz 2 gadu vecumam ir ieteicams atrasties autosēdeklītī ar muguriņu braukšanas virzienā. Šim paraugam pamazām seko arī citas Skandināvijas valstis. Jo Zviedrijā veiktajos pētījumos ir pierādīts, ka braukt ar skatu pretēji braukšanas virzienam ir DAUDZ drošāk - ja 100 negadījumos 92 bērni, kas sēdējuši atmuguriski, netiek nopietni savainoti un paliek dzīvi, tad sēdeklīšos ar skatu braukšanas virzienā tikai 60 mazuļi var laimīgi izdzīvot un neiegūt smagas traumas. Starpība ir GRAUJOŠA!

Galvenais stāsts ir par to, ka traumēts tiek mugurkauls, kakls un galva, jo bērna galvas proporcija pret ķermeni ir pavisam savādāka kā pieaugušajam un muskulatūra nav pietiekami attīstīta, lai to turētu, ja notiek bremzēšana vai frontāls trieciens (80% avāriju ir ar frontālu triecienu). Pieaugušā galvas masa ir apmēram 9% no ķermeņa svara, kamēr mazuļiem 9 mēnešu vecumā vairāk kā 25%. Un mugurkauliņš vēl ir mīksts un nepārkaļķojies - līdz 3 gadu vecumam tas faktiski ir skrimšļu mīkstumā un pavisam apkaļķojas tikai līdz pubertātes vecumam. Tāpēc traumas, pat nelielas sadursmes gadījumā, ir daudz nopietnākas kā pieaugušajiem. Un bērns var ciest pat tad, ja nekāda sadursme nav notikusi, jo šoferis ir paspējis nobremzēt, bet bērnam bremzēšanas treiciena rezultātā var satraumēties spranda un būt nopietni smadzeņu bojājumi. Visbīstamākā ir 1. krēslu grupa (9-18 kg), tādēļ, ka krēslā bērns ir iesprādzēts ar siksnām un kārtīgi nostiprināts, bet galva un kakls var brīvi kustēties - attiecīgi bremzējot vai frontālas sadursmes brīdī bērna ķermenis ir fiksēts krēslā, bet smagā galva lido uz priekšu ar milzīgu spēku, ko netur vājais kakliņš un tiek gūtas traumas, kā rezultātā bērns var kļūt par invalīdu vai iet bojā.

Latvijā par šo ir ļoti maz zināms, pieejamā informācija ļoti ierobežota. Tādēļ aicinu sanākt kopā vecākus, kuri par šo interesējas un dalīties pieredzē, atklājumos, ierosmēs. Neturam sveci zem pūra un varbūt vēl kādus vecākus tas iedvesmos izvēlēties saviem bērniem drošāku pārvietošanos automašīnā - ar skatu pretēji braukšanas virzienam pēc iespējas ilgi!

Vērtīga informācija iesākumam šeit (Zviedru resurss angliski).

Šeit forums, kur apvienojušies ERF krēslu izmantotāji Norvēģijā - daudz bilžu ar bērnu augumiem, vecumiem, krēsliņa un auto modeļiem.

Šeit sākam veidot pirmo ERF krēslu piedāvājumu Latvijā.



Šī ir autokrēsliņu reklāma, vai kā...

Dēļ šī iemesla "smagā galva lido uz priekšu ar milzīgu spēku, ko netur vājais kakliņš un tiek gūtas traumas, kā rezultātā bērns var kļūt par invalīdu vai iet bojā" savējo puiku jau gadu vadāju un kā minimums vēl gadu vadāšu pretēji braukšanas virzienam.

_juune

freee
Šī ir autokrēsliņu reklāma, vai kā... -- šķiet, biinumz doma bija aicināt par ilgāku braukšanu ar skatu atpakaļ skaļāk izteikties vecākus, kas jau tāpat šādi vizina savus ne gluži bēbja vecuma mazos. Lai arī citi vecāki šo info sadzirdētu. Un, jā, arī pateikt, ka tagad uz vietas dabonami daži no īstajiem zviedru sēdekļiem, kam svara limits braukšanai ar skatu atpakaļ ir 18 kg vai 25 kg.

Mana meita arī pie ERF braucējiem, 2g4mēn. Domāju tā vizināt vēl ilgi.


freee
Šī ir autokrēsliņu reklāma, vai kā...
nē, noteikti nē. vienkārši man vecākais puika ir kopš 8 mēnešu vecuma (vēl pat patstāvīgi nesēdēja - vienkārši bija liels un ar kombinzonu mazajā krēslā vairs neietilpa un pārcēlu uz 1. grupas krēslu ar skatu braukšanas virzienā pāragri) vadāts ar skatu uz priekšu, jo neko nezināju par ERF. kad sāku apdomāt pārsēdināšanu jaunākajam bērnam, kurš vispār ne tuvu vēl nesēž un nesēdēs vismaz pāris mēnešu, bet sver jau 10.5 kg (7 mēneši), tad sāku interesēties, meklēt info un _juune izstāstīja mums par ERF. kad palasījos info, paskatīju saitus, video utt. es 5 minūtēs biju pārlieicnāta, ka šī ir pareizākā izvēle manam bērnam un varēju tikai pateikties Dieviņam, ka vadājot vecāko bērnu nekad nebijām nokļuvuši autonegadījumā. jaunākais tagad brauc Britax Multi-Tech krēsliņā un jūtas ļoti ērti, es mierīgi

no savas pieredzes vienkārši spriežu, ka informācijas ir maz un cilvēki par šādu iespēju un tās priekšrocībām pārsvarā uzzina nejauši. tādēļ man šķiet vērtīgi iznest šo informāciju vairāk pieejamā vidē, lai arī citi jaunie vecāki varbūt jau pirmo bērniņu varētu vest šajā drošajā veidā.

iekš muki.lv pagaidām esam ielikuši 2 krēsliņus, tomēr tie nav vienīgie ERF krēsli - Latvijā rūpīgi paslēpti starp daudz ejošākiem modeļiem ir arī citi BeSafe, Concorde, Brio u.c. - tādēļ aicinu dalīties mammas pieredzē, likt bildes un "apgaismot" arī citus vecākus par krēsliņiem, kas piedāvā atmuguriski braukt ilgāk, lai varotu satiksmes drošību bērniem Latvijā.

mūsu jūnijmammu forumiņā jau esam vairākas iedegušās mammas, kas pat domā sniegt priekšlikumus valdībai, lai koriģētu likumdošanu attiecībā uz bērnu drošību automašīnā. domāju, būtu labi visām apvienot spēkus, jo ERF idejas jau neizplatīsies ar rindiņu likumdošanā vien - vecākiem ir jābūt informētiem un jāizprot šīs idejas - tad arī bez likuma mainīšanas vairāk vecāki izvēlēsies pārvadāt savus mazuļus droši.



biinumz
domāju, ja cenas nebūtu tik graujošas, daudz vairāk vecāki izvēlētos šos ERF? krēslus. Kāpēc LV vienmēr mēģina uzvārīties vienālga uz ko, bet visvairāk uz bērniem. Ar šo gribu teikt, kamēr šī ir luksus prece, kas nav pa kabatai vairākumam, nekas dižs no šis apvienības nesanāks. Bet es tikai par bērnu drošību.

Mums arī drīzumā būs laiks skatīties uz otro sēdeklīti un esmu domājusi arī par šādiem sēdeklīšiem. Tas, kas man rada lielākās pārdomas ir - vai šādi, braucot ar skatu atpakaļ, nepaliek slikta dūša, nereibst galva utml., jo man pašai no laikiem cik vien sevi atceros vienmēr paliek slikti vilcienā vai autobusā, sēžot atmuguriski braukšanas virzienam, mēs tomēr esam tā pieraduši, ka priekšmeti 'nāk mums pretīm'... vienlaikus gribu teikt paldies, ka jautājums par autokrēsliņiem tiek analizēts vēl no cita skatu punkta kā līdz šim ierasti - tikai ražotājs+modelis+testa rezultāts

The Red Guy

svilpaste

Tu saki? 0-13krēsliņš taču arī ir atmuguriski. A šis nevemj, ne?

Nesaprotu es šitos argumentus "viņam nepatīk". Ar sevi salīdzināt vispār nevar, mums daudz kas liekas kukū - tu ēd blenderētus ūdenī vārītus dārzeņus? un gulēt satītam, un slingā, un bāzt mutē visādas draņķības u.t.t., bet bērni tā nedomā. Man arī jebkādā krēsliņā nepatiktu - šauri un piesprādzēts - fūūūū! Un vispār sprādzēties. Ir lietas, ko vajag un bez kurām nekā. Visas nelaimes ceļas no zināšānām un salīdzināšānas. Ja bērns nezina, ka var būt savādāk, tad ir labi kā ir.


There are a lot sick people in this town!

Goldija

Es pati būros cauri visam info un nav liels šādu krēslu piedāvājums Latvijā. šo to var atrast 0-18 grupā un ir arī daži 0-25 grupā

Mans bērns ar stabili nesēdēja uz to brīdi, kad vajadzēja lielāku krēsliņu. Es izvēlējos Concord Ultimax un vēl šobrīd ( 1gads un 4mēneši) braucam ar skatu pret braukšanas virzienu- Manam iebildumu nav, jo ne reizi nav braucis savādāk kā tikai šādā virzienā. Es uzstādīju auto speciālo spogulīti un tādē'ja'di redzu bērna seju- redzu, ko dara, vai miegojas, vai jau čuč utt...

Drīz būs jāgriež otrādāk, jo šobrīd jau mazajam 12 kg, bet tagad saprotu, ka baigi negribās. uz to brīdi domāšu, ko darīt.

Skatījos visādus variantus, Concords pārleicināja ar stirpiem dzelžiem un stabilu stiprinājumu auto.

Toreiz domāju arī par Espiro Optima, bet tomēr apskatot dzīvē man likās, ka auto būs nestabila stiprināšana un tāds plastmasīgs ( vai arī jau Concords bija iekritis acīs), kaut bērnam sēdēšana ērta likās. Šis ir ekonomiskais variants.

Ja ir rocība, tad Latvijā šobrīd ideālākais ir BeSafe iZi Combi X3 ar skatu pret br. virz. līdz 18kg ( var lietot abos virzienos).

Es gan nezinu, vai šie krēsli, kas domāti no 0-18 vai pat no 0-25 ir īsti piemēroti no pašas dzimšanas...

svilpaste
vai šādi, braucot ar skatu atpakaļ, nepaliek slikta dūša, nereibst galva utml.,

Tas ir ļoti individuāli. Esot bērni, kam ie nelaba dūša...bet tas parādās jau lietojot pirmo krēsliņu. Domājams, ka neviens tak zīdaini nevadā savādāk...

Papildināts 29.01.2012 12:13:

Varbūt mazliet neprecīza info, bet ir būtiskās lietas arī šeit uzsvērtas. tas ir tas, ko es atradu, kad pati interesējos par šo lietu..

Kam ir jāpievērš uzmanība, gādājot autosēdeklīti?
1) Pēc iespējas ilgāk bērns ir jāpārvadā ar skatienu pretēji braukšanas virzienam. No vienas puses, bērna kājām tas var nebūt ērti, un avāriju laikā nereti tiek lauztas kājas vai gūža, tomēr testi liecina, ka tas ļauj izvairīties no nāvīgiem ievainojumiem, mugurkaula traumām, kas rastos, bērnam braucot ar skatienu uz priekšu. Tādējādi, vismaz līdz gada vecumam vai līdz auto sēdeklīša maksimāli pieļaujamajam svara limitam bērns ir jāpārvadā ar skatu pretēji braukšanas virzienam. Tad, ja notiktu frontālā sadursme, un bērns sēdētu ar muguru pret braukšanas virzienu, trieciens triektu viņa muguru, kaklu un galvu mīkstajā sēdekļa ietvarā. Ja frontālās sadursmes laikā bērns sēdētu ar seju braukšanas virzienā, viņa smagā galva (pieņemot, ka bērns ir vecumā ap 1 gadu) tiktu triekta spēcīgi uz priekšu, nereti to pat noraujot no ķermeņa. Ja bērns vēl nav sasniedzis gada vecumu, bet jau pārsniedz sēdeklīša svara limitu, drošāk viņu tomēr turpināt pārvadāt ar skatienu pretēji braukšanas virzienam.

2) Ir pieejami konvertējamie auto sēdeklīši, kuros ar skatu pretēji braukšanas virzienam var novietot bērnu līdz pat 16 kg. ( te laikam pareizi būtu 18 kg) Šie konvertējamie sēdeklīši ir mazāk ērti lietošanā (smagi un nepraktiski), bet to iegāde ir ekonomiska, jo tie der bērnam no dzimšanas līdz lielākam vecumam, turklāt der bērniem, kas ātri pārsniedz sēdeklīša paredzētos svara vai garuma ierobežojumus.

3) Pievērsiet uzmanību tam, ka bērna galva nedrīkst karārties pāri sēdeklīša atzveltnei — ir jāpaliek vismaz 6 centimetriem starp atzveltnes malu un galvu.

4) 5 punktu drošības josta (5 point harness) ir ar visciešāko fiksāciju un mazāko atvēršanās risku avārijas gadījumā. Tomēr jāvērtē, cik tā ir ērta lietošanā.

5) Labāk izvēlēties sēdeklīti, kuram ir platas lences, kam nav tendences sagrozīties. Lenču ciešuma regulācijai būtu jāatrodas auto sēdeklīša priekšpusē, kas ļauj ērti un ātri tās fiksēt ideālajā ciešuma pakāpē. Bērnam ir jābūt stingri fiksētam auto sēdeklītī.

6) Rokturim sēdeklīša pārnēsāšanai ir jābūt veidotam tā, lai to var viegli nolikt sāniski — nereti bērns gūst traumas avārijas laikā, atsitoties pret šo rokturi ar galvu.

7) Labāk izvēlēties sēdeklīti, kuram ir Plati, mīksti spilventiņi katrā galvas pusē, lai nodrošinātu, ka aizmiegot bērna galva nekarājas, bet gan ir atbalstīta.

8) Auto sēdeklīša augšdaļas atsevišķa fiksēšana garantē papildus drošību.

9) Nav ieteicams pirkt lietotu sēdeklīti no nepazīstamiem cilvēkiem, jo Jūs neziniet, vai tas jau nav pabijis kādā avārijā un/vai ticis salauzts. Ņemiet vērā, ka ražotāju ieteicamais auto sēdeklīša mūžs ir 6 gadi, bet ne vairāk kā 10 gadi. Tāpēc, ja pērciet lietotu auto sēdeklīti, pārbaudiet, vai tam nav redzamu bojājumu, lūzuma vietu, vai tas nav ārkārtīgi nolietots un vai ir nosakāms tā modelis, lai varētu pārbaudīt tā izdošanas gadu.


10) Kā izdarīt izvēli starp LATCH/ISOFIX sistēmu un ar drošības jostām fiksējamiem auto sēdeklīšiem? Pirmā maksās dārgāk un tiek reklamēta kā drošāka. Patiesībā tās abas ir vienlīdz drošas sistēmas, bet tikai pie nosacījuma, ka Jūs ar drošības jostām fiksējiet auto sēdeklīti atbilstoši ražotāja prasībām. Jāņem vērā, ka LATCH/ISOFIX sistēma ir daudz ērtāka. Piemēram, nerodas vilinājums, braucot „tikai līdz veikalam”, bērnu pieslēgt ar drošības jostām sēdeklītim, bet piemirst fiksēt pašu sēdeklīti ar drošības jostām.

11) Bērniem līdz 12 gadu vecumam vienmēr būtu jābrauc mašīnas aizmugurējā sēdeklī. Tas samazina nāves risku par 36%.

12) Bērniem ir jāatrodas auto sēdeklītī līdz brīdim, kad viņus var droši fiksēt ar drošības jostām. Vispārēji tas nozīmē līdz 8 gadu vecumam.

13) Vienmēr izlasiet gan auto sēdeklīša, gan mašīnas lietošanas instrukciju! Ne visi auto sēdeklīši ir vienādi lietošanā, atšķiras arī katras mašīnas ražotāja prasības.

14) Ziemā ir jāizvērtē, vai bērns būtu sēdināms auto sēdeklītī kombinezonā/mētelī, jo tas var nozīmēt , ka viņš nav pietiekami stabili fiksēts ar drošības jostu. Vienmēr ir jābūt vieglai pieejai bērna kājām, lai varētu stingri fiksēt drošības jostas. Ja ir auksts, tad drīkst bērnu apsegt ar sedziņu, bet nekādā gadījumā sedziņu nedrīkst likt zem bērna.

Tas viss ir te

_juune

svilpaste
Tas, kas man rada lielākās pārdomas ir - vai šādi, braucot ar skatu atpakaļ, nepaliek slikta dūša, nereibst galva utml., jo man pašai no laikiem cik vien sevi atceros vienmēr paliek slikti vilcienā vai autobusā, sēžot atmuguriski braukšanas virzienam, mēs tomēr esam tā pieraduši, ka priekšmeti 'nāk mums pretīm'... -- tieši tā, vai mazajam 0-13 krēsliņā ir kādas problēmas? Protams, var būt, ka kādam bērnam būs tādas problēmas, bet citi tak vemj arī braucot ar skatu uz priekšu.

Leonarda
lētākie, cik pētīts, arī ārzemju piedāvājumā ir Brio un Britax TWE [Concord tomēr ir ar skatu atpakļ tikai līdz 13 kg, tas ir mazliet citas kategorijas sēdeklis]. Tā ka lētāki par šo ERF sēdekļi nepaliek. Tajā pašā laikā tie parasti ir ar gana plašu grupu pārklājumu, 0-25, 9-25 vai tml., tātad ilgākam laikam, nevis ~ 9 mēnešiem, kā lielākā daļa 0-13.



Goldija

biinumz
mūsu jūnijmammu forumiņā jau esam vairākas iedegušās mammas, kas pat domā sniegt priekšlikumus valdībai, lai koriģētu likumdošanu attiecībā uz bērnu drošību automašīnā.

Ja tas notiktu, tad uzreiz arī autokrēsliņu piedāvājums Latvijā mainītos!

Jūs neesat iegājis sistēmā, tāpēc nevarat rakstīt šajā forumā.
Ienākt forumā | Reģistrēties
18163474