Jūs neesat iegājis sistēmā, tāpēc nevarat rakstīt šajā forumā.
Ienākt forumā | Reģistrēties

Autokrēsliņi ar skatu pretēji braukšanas virzienam (ERF)

biinumz

_juune

Nikss
Piemēram baidos, ka 2 gadu vecumā tas krēsls netiks izmantots, jo viņā ir neērti iekāpt un izkāpt, faktiski bērns, kurš jau sver padaudz kg ir jācilā kā zīdainis. + vēl ja netīras kājas... Tas krēsls paliks neizmantots -- paskaties manā cāļgalerijā, kā tas izskatās dzīvē -- jaunkundze ir 2g4mēn, 93 cm, 15 kg, ar visiem netīrajiem zābakiem -- varu apliecināt, ka tā viņa tiek vizināta ikdienā. Paskaties zviedru galeriju un norvēģu galeriju. Uz lielā sēdekļa atzveltnes var uzklāt pārklāju, kaut dvieli, un garām tikušie pāris putekļi mani neuztrauc. Lielāks bērns gan jau ka spēj ierāpties pats, it sevišķi, ja sēdeklis ir zems, kā, piem., Britax TWE. Neviena droša un ērta automašīna nepadarīs stiprāku maza bērna kaklu -- Volvo to, šķiet, perfekti apzinās, ja jau viņu rekomendācija ir tāda kāda ir. "Neizmantošana" ir katra paša vecāka rokās -- dažas valstīs, kā rādās, vecākiem nav problēmu šādus sēdekļus saviem bērniem lietot, bet citur "netīri zābaki" un "jācilā" ir perfekti stipri argumenti [atzīsim tak, ka te var likt vienādības zīmi ar "slinkums"].

Ar ko ERF sēdekļi atšķiras no "parastā" piedāvājuma. Latvijā veikalos 99% gadījumu redzami 2 grupu sēdekļi, kas stiprināmi ar skatu atpakaļ -- 0-13 un 0-18 [piemēram, liela varza šeit; nesen uzpeldējuši arī daži modeļi 0-25]. 0-13 stiprināmi tikai ar skatu atpakaļ. 0-18 [un arī 0-25] gandrīz visi ir stiprināmi ar skatu atpakaļ līdz 13 kg (!) un 9-18 kg stiprināmi ar skatu uz priekšu. Tapēc lielākā daļa no šiem nav extended-rear-facing sēdekļi -- par ERF sēdekļiem pie mums varētu uzskatīt tos, kas stiprināmi ar skatu atpakaļ līdz 18kg vai 25kg svaram. No pirmajiem tie vēl atšķiras arī ar bērna kājām paredzēto vietu un sēdēšanas slīpumu. Ja mazulis līdz "parastā" 0-18 sēdekļa visiem 13 pieļautajiem kg brauks ar skatu atpakaļ -- tas arī ir super -- bet savu meitu es šāda veida sēdeklī butu varējusi vizināt ar skatu atpakaļ vien līdz ~1.5 gadu vecumam. Tie sēdekļi, kas ir ar skatu atpakaļ līdz lielākam svara limitam [t.i. ERF sēdekļi], jau kā tā ir salīdzinoši nedaudzi modeļi [praktiski visi pārskaitīti šeit, + vēl Recaro Polaric 9-18 un Fair G/01 0-18; un tad vēl uz jautājuma zīmes līdz 18 kg RF šis, ražotājs nav vīžojis ielikt manuāli, un eveikalu lapās atreferēts nesaprotami]. No pieminētajiem ERF sēdekļiem pie mums dabonami: nosacīti daudzkur iziCombi, šur tur Polaric [dīvainā cenu amplitūdā], Bebicentrā MultiTech, TWE, Zento [ehh, atlaidi novākuši]; muki.lv Multitech un Klippan; pie Volvo dīlera Multitech.

Pēdējās izmaiņas: _juune, 31.01.2012 02:12.



_juune

biinumz
tajos laikos mani uz bērndārzu veda omīte ar tramvaju un lielveikalu vispār nebija. lai gan mūsu ģimenē mašīna bija - ja tajā kaut kur brauca bērni, tas bija īpašs gadījums - ceļojums uz laukiem vai zelta rudens baudīšana uz Gūtmaņa alu -- yep, man tāpat; mani tētis veda auto vasaras sākumā uz laukiem, un rudenī atpakaļ uz pilsētu; + kādas reizes vasarā kopā ar vecākiem turpat laukos uz veikalu vai ezeru, vai kādu tuvējo apskates vērto dabas vietu, kad nu viņiem weekendā sanāca atbraukt uz laukiem.


skatos cīņa ar vējdzirnavām vēl turpinās un rezultātu nekādu. Ir notikusi ieciklēšanās uz dārgu labu auto un viss - pārējais ir BS. Redz kā Nikss sevi mīl - nopircis sev jaunu volvo un riepiņas ar no augstākā plaukta paņēmis - un basta, lieta darīta. Viņš vairs nekādīgi nevar būt viens no tiem diviem idiotiem (pēc paša vārdiem) kas ir iesaistīti avārijā. Un kaut kādi argumenti te jau kļūst pilnīgi lieki. Pat jau n-tās reizes pieminētais fakts, ka nevajag nemaz avāriju, bet pietiek ar strauju bremzēšanu, lai bērns gūtu nopietnu traumu, sēžot braukšanas virzienā novietotā krēslā, tiek ignorēts. Redzams, ka Nikss ir vīrietis ar principiem, un no sava neatkāpsies lai vai kas. Pat kamaza priekšā nēe

Ja Tu to bērnu tajā krēsliņā neliksi, tad protams ka viņš netiks izmantots. Un Tev, kā vīrietim, noteikti ir ĻOTI grūti iecelt 2 gadīgu, vai kaut vai 4 gadīgu bērnu, krēsliņā. Ak un ārprāc - netīras kājas, ko lai tagad dara, piesmēŗes dārgo volvo

emzii
skatos cīņa ar vējdzirnavām vēl turpinās un rezultātu nekādu.
man liekas, ka tā gluži nav, ka nav nekādu rezultātu. tas, ka konkrētā persona paliek pie sava, nenozīmē, ka jūsu skaidrojumi kādam neatbild uz līdzīgiem jautājumiem. man liekas, ka dažu lappušu diskusijā ir apskatīta virkne populārāko iebilžu un mītu par ERF krēsliem un ticu, ka ir daudzi tādi cilvēki, kas šo lasa klusiņām un sev noderīgas atbildes un informāciju atrod un, iespējams, ir atvērtāki jaunām ierosmēm un citādiem uzskatiem. un varbūt viņiem šī domapmaiņa palīdz pieņemt citādu lēmumu kā Nikss. tā, ka man liekas, jebkurā strīdā dzimst patiesība - ja ne priekš tajā iesaistītajiem, tad vismaz malā stāvošajiem... piemēram, es emsu ļoti pateicīga _juune par skaidrojumu, ar ko atšķiras ERF krēsli no vienkārši krēsliem, kas der no 0 līdz 18 kg. tagad būšu vēl par kripatiņu zinošāka kā arī īsais pārskats par pieejamajiem modeļiem, manuprāt, ir forši citādi meklēt tās adatas siena kaudzē (jeb ERF krēslus starp simtiem autokrēsliņu Latvijas veikalos) ir ne visai vienkārši, ja lāga nezini, ko meklēt...



Sigma

Kā ERF vecāku pārstāve atļaušos pielikt arī savu artavu šai diskusijai. Vispirms paldies _juune, jo tieši ar Taviem komentāriem cālī sākās mūsu ceļš uz ERF! Šajā diskusijā Tu vispār esi zelts, tik daudz argumentu un tik plašus skaidrojumus nebiju lasījusi ne carseat.se, ne rearfacing.co.uk. Paldies!

Mana artava - vismaz pagājušogad augustā Polaric reāli LV bija pieejams nebija, izņemot vienu krēslu ar defektu autokresliņos.lv (piebildīšu, ka tas bija tirkīzzilais, ja nu viņi joprojām mēģina to notirgot). Mēs tikām pie vienīgās alternatīvas tajā brīdī - Izi Combi. Prieks, ka šobrīd alternatīvu jau ir vairāk.

Vispirms paldies _juune, jo tieši ar Taviem komentāriem cālī sākās mūsu ceļš uz ERF! Šajā diskusijā Tu vispār esi zelts, tik daudz argumentu un tik plašus skaidrojumus nebiju lasījusi ne carseat.se, ne rearfacing.co.uk. Paldies!
+100 - mums ERF acis atvēra arī _juune un tik daudz zināšanu mums gadu gadiem būtu jālasa, lai sasmeltos... PALDIES!!!!

mans aicinājums - varbūt mēs varam sekot ārzemnieku paraugam, padalīties bildēm - ielikt te pa taisno tēmā, lai citi redz, un padalīties pieredzē ar RF krēsliem - kādi ir/ir bijuši, kāda pieredze, kādi plusi, kādi mīnusi. jo, cik saprotu, ERF krēslu starpā, kuru nemaz nav daudz, faktiski nav absolūti labāko vai sliktāko - ir piemēroti dažādām vajadzībām un vēlmēm...

es par savu Multi-Tech lietošanas pieredzi varēšu padalīties, kad būs bišķi vairāk palietots. un tad arī pievienošu komentāru, kas patīk un nepatīk Klippanā. bet sākat jūs - jums ir lielāka pieredze (lasīt - vecāki RF braucošie bērni )...


atsaucoties manam aicinājumam, ielikšu bildītes pirmā

modelis ir mans jaunākais puika Klāss, kurš ir 73 cm garš un 10.5 kg smags pēc 3 nedēļas veciem datiem - droši vien, ka šobrīd jau raženāks. viņam ir 7.5 mēneši un mazajā krēslā viņš sen vairs neierūmējas, tāpēc ir pārcēlies uz Britax Multi-Tech krēslu. Pats vēl nesēž. Krēsls ielikts Honda CRV.

Britax MT 1

Britax MT2Britax MT3

Ja īsi jākomentē krēsls, kurā viņš šobrīd brauc, tad man liekas, ka tas ir bišķi pastāvs nesēdošam bērnam, bet tas laikam mūsu mašīnas dēļ, jo iznāk, ka krēsls atdurās pret priekšā braucošā pasažiera krēslu un slīpāk to nevar nolaist. ja vietas būtu vairāk, iznāktu arī lielāks slīpums... visādi citādi patīk - ērts, plašs, galvas balsts un siksnas regulējas un ir īsti vietā. forši, ka arī platumā regulējas (šobrīd ir uz pašu šaurāko). tikai žēl, ka nav Isofixa - ielikšana ir pamatīgs darbiņš un, ja ir 2 mašīnas, pārlikt krēslu no vienas uz otru baigi ķēpīgi. tāpēc ar nepacitību gaidām Klippan krēslu. kad būs klāt, padalīšos, kā tas man patīk.


Es arī priecājos, ka aizvien vairāk vecāku izvēlas ERF krēslus!
Mēs arī! Šo 'iemācījāmies' no mūsu zviedru draugiem. Bijām izlēmuši ceļojuma laikā uz Zviedriju iegādāties krēslu, jo pie mums izvēles nebija, pat naudiņu bijām atlikuši, taču beigās tikām pie viņu pašu izmantota Britax krēsla. Ražošanas gadu un modeli nepateikšu, nav pats jaunākais, nav atbalsta kājas. Mēs esam ļoti apmierināti. Mazajam tagad 1g 8mēn. Ietilps vēl labu laiku, vismaz noteikti tik ilgi, kamēr otrajam bērnam nesavajadzēsies pārsēsties uz lielāku.
Mēs braucam ar Vovlo V70. Kad čekojām krēslus, kas pieejami LV (pārsvarā 0-18kg klasiskie), mums nebija variantu, jo dēļ īsajām siksnām nevarējām piesprādzēt..


_juune

biinumz, Sigma -- nav par ko Šobrīd pasaulē sāk arvien vairāk un vairāk runāt par ERF, tā ka, ja meklē, tad info var atrast daudz un plašu. Es domāju, ka mūsu bērni savus bērnus bez īpašas brīnīšanās auto sēdinās ar skatu atpakaļ līdz lielākam vecumam -- tad tā būs parastā prakse -- tas ir, ja netiks izdomāts kaut kas fundamentāli citāds.

Sigma
Mana artava - vismaz pagājušogad augustā Polaric reāli LV bija pieejams nebija -- šitas, es domāju, ir ne vienā vien [internet]veikalā. Ja tas sēdeklis ir izlikts webveikalā, tad pašā ļaunākajā gadījumā to vismaz, visticamāk, var pasūtīt; tad gan nesanāks pielaikot auto. Mums jau arī iziCombi sanāca pirkt uz aklo, labi, ka derēja auto; tā kā gribējām isofix un konkrētu krāsu, tad gaidījām ~2 ned.

Bildes.
Meitai 2g4mēn, 93cm gara, 15+ kg smaga:
RF; 2g4m\u0113n, 93 cm, 15+ kg RF; 2g4m\u0113n, 93 cm, 15+ kg

Vecākas bildes arī, pagājušovasar, 1g11mēn, 88 cm; ~14 (?) kg, otrajā bilde redzams max slīpums, ko mūsu auto var dabūt [bez bebju ieliktņiem; un es nesen izlasīju vienu padomu, ko vēl neesmu mēģinājusi, ka var tomēr mēģināt pirms uzstādīšanas "izspiest gaisu" no lielā sēdekļa, lai to dabūtu horizontālāk -- mums gan tas īsti vairs nav aktuāli]:
RF; 1g11m\u0113n; 88 cm; ~14 (?) kg RF; 1g11m\u0113n; 88 cm; ~14 (?) kg

Pavisam vecas bildes, 1g ~77 cm; ~10.5 kg [man nav pierakstīti uz to vecumu parametri, tā ka aptuveni; pēc 2 mēnešiem bija 80 cm un 11 kg]; sēdeklī vēl bebju ieliktnis; redzams, ka pat mazam bērnam laba skatīšanās pa logu:
RF; 1g; ~77 cm; ~10.5 kg RF; 1g; ~77 cm; ~10.5 kg [skats b\u0113rnam \u0101r\u0101 pa logu]

Papildināts 02.02.2012 21:18:

*Piparmetra
modeli nepateikšu, nav pats jaunākais, nav atbalsta kājas -- varētu būt Britax Two Way Elite.

Pēdējās izmaiņas: _juune, 02.02.2012 21:19.



_juune
jā, jums BeSafe tiešām ir stāvāks kā mums Britax. bet BeSafe taču ir no 0 kg, ne? Jo Britax ir no 9 un tad it kā saprotami, ka nav gluži bēbīšu slīpumiņš... bet BeSafe laikam kopumā pastāvi krēsli - mums par mazo iZi Sleep arī vienmēr cilvēki brīnījušies, ka tik stāvs tas mazo bēbju spilvens, rekomendējuši dvielīti palikt zem dibena

Papildināts 02.02.2012 21:56:

vēl gribēju pataujāt - kur kāja atspiežas, var kaut ko ielikt? es vienmēr par tām kājām biju skeptiska, jo likās, ka tas aizņem vietu, kur parasti var kaut ko nolikt - mums tas aktuāli, jo bagāžnieku aizņem suņi un tad katrs cm mašīnā ir no svara, ja kādas somas jānoliek vai tā. bet ar Britaxu biju pārsteigta, ka visu var smuki salikt - tā kāja ir tālu no sēdekļa, uz kura ir krēsls, gandrīz pie paša priekšā braucošā krēsla un praktiski viss paliek brīvs apakšā, tā ka mierīgi salieku somas un maisus kā līdz šim. pat lietussargratiem tur vieta iznāk... a kā BeSafam? izskatās, ka tā kāja ir vairāk uz vidu.


Jūs neesat iegājis sistēmā, tāpēc nevarat rakstīt šajā forumā.
Ienākt forumā | Reģistrēties
18163474