Jūs neesat iegājis sistēmā, tāpēc nevarat rakstīt šajā forumā.
Ienākt forumā | Reģistrēties

Matemātikas uzdevumu risināšana (kopīgiem spēkiem)

Četri vēji

Četri vēji

Kaapurs
Pareizi ir abi varianti - gan rēķināt, cik katrs norāpojis 1 min, un tad saskaitīt kopā, gan rēķināt kopējo ātrumu sekundē un tad pareizināt ar 60 (sekunžu skaitu minūtē).

Skaitļi izvēlēti neveiksmīgi, taisnība.


Četri vēji iet pa lauku / Četri vēji manī mīt / Vēja slota mūžu slauka / Nevar vējus saslaucīt


samts

Man arī jautājums par tēmu uzradies . 2. klases uzdevums apmēram tāds :

divām meitenēm ir vienāds naudas daudzums , tad vienai tiek iedoti vēl 5 sant. un pēc tam abām kopā ir 25 sant. . Jāizrēķina cik katrai bija sākumā . Meita elementāri sarēķināja ka no 25 atņem 5 , dabū , ka sākumā abām kopā bij 20 sant. Tagad sākas interesantākais - ar kādu darbību tiek aprēķināts ka katrai bija 10 sant . , ja skolā dalīšana netiek vēl mācīta ??? Meita uzraksta ka 20 - 10 = 10 , bet es piesienos par to kā viņa zin ka jāatņem 10 ? Nu skaitļi mazi tāpēc skaidrs kā diena ka 10 + 10 = 20 , bet , ja būtu liels skaitlis , piem., 58634 sant. kopā tām meičām , nu kā tad aprēķinās cik katrai , tbš , cik ir puse ?


Meklēt vīrieti bez trūkumiem var tikai sieviete bez smadzenēm .

Jādomā, ka pēc draudzīgajām vienādībām pielasa saskaitāmos. Tipa 20 = 0 +20 = 1 + 19= 2+18...............

10 + 10....... 19 + 1 = 0 + 20

bet vispār pēc loģikas un secības ar nezināmajiem .... 2a + 5 = 25....2a = 25 -5...... 2a = 20 ....a =20/2...a = 10

Tik prastā uzdevumā tiem nezināmajiem varbūt ir grūti saskatīt jēgu, bet vēlāk sākas tādi uzdevumi, kur ir 2.3 un 4 nezināmie, vien par otru tik reizes lielāks vai mazāks par 5 utt. un tad tai nezināmo lietai parādās jēga.

Te jau ir tas pārejas punkts - kad pielasa pēc vērtības un kad lieto nezināmos un aizstāj ar burtiem un sāk tos ciparus pārnest no vienas vienādības zīmes puses uz otru.


---------------- Latvietis latvietim otrs latvietis -------------------

Četri vēji

samts
Jā, šādos nevis dala, bet "pielasa" divus vienādus saskaitāmos. No sērijas - ja meitenēm ir vienāds naudas daudzums un naudas summa ir 20, tad katrai ir 10 sant., jo 10 + 10 = 20. Visticamāk, ka uzdevums nav obligātajā sadaļā, bet gan "cietais rieksts", ar zvaigznīti vai kā nu tur apzīmē paaugstinātas grūtības uzdevumus.

Papildināts 20.02.2013 21:33:

Raimonds1
Tik prastā uzdevumā tiem nezināmajiem varbūt ir grūti saskatīt jēgu,
Nu nav mazajiem šo nezināmo. Senos laikos (70.to beigas, 80to sākums) tādi bija 3. klasē, tagad vienādojums un darbības ar monomiem ir 7.klasē. Maksimums, kas viņiem ir - darbības nezināmā locekļa aprēķināšana, izmantojot darbību īpašības (lai aprēķināto nezināmo saskaitāmo, no summas atņem zināmo saskaitāmo utt.)


Četri vēji iet pa lauku / Četri vēji manī mīt / Vēja slota mūžu slauka / Nevar vējus saslaucīt


samts

Četri vēji
Uzdevums nav obligātajā sadaļā , skolotāja iedeva uz izkopētas lapas lai varētu sagatavoties matemātikas olimpiādei . Es tikai nesaprotu - kāda darbība jāraksta lai izrēķinātu to ka katrai meitenei iesākumā bij 10 sant. ? Tāda kā mana meita uzrakstīja ? ( 20 - 10 = 10 ) Un es tātad ne pa tēmu viņai piesienos , ja ?


Meklēt vīrieti bez trūkumiem var tikai sieviete bez smadzenēm .

Četri vēji
Nu nav mazajiem šo nezināmo.
Tiešām? Man te 2. klases grāmata uz galda, un tur rakstīts uzdevums:
Burtu vietā liec atbilstošos skaitļus! Uzraksti izteiksmes!

a*5 = 20
6*b = 42
8*c = 48 u.t.t.

Bet te jau mēs varam citu formātu izvērst - vecākiem SAMĀCĪT.

Un un tad jau lai paši skatās - var šis tos 2a abpus vienādības zīmes pareizi pārnest un izdalīt vai ne vai ne.

Tātad - vispirms derīga PRASME un tikai tad diskusija par piemērotu vecumu un pieeju.

Ņemam to pašu 20. 20 = 3 + 6 + 9 + 2

Anniņai bij 2 reiz vairāk konfekšu, kā Jānītim. Pēterītim bija 3 reiz vairāk konfekšu, kā Jānītim. Un Laimiņai bija par 1 konfekti mazāk, kā Jānītim. Kopā 20.

Derīgā prasme - pareizi apzīmēt nezināmos.

Otra derīgā prasme - pareizi pārnest mīnus1 otrpus vienādības zīmei.

Treša prasme - parezi salikt, kuram ir a, kuram 2a utt. konfektes.

a + 2a + 3a + a -1 = 20

7a =21

Pēdējās izmaiņas: Raimonds1, 20.02.2013 22:00.


---------------- Latvietis latvietim otrs latvietis -------------------

Raimonds1
Tiešām domā vecākiem samācīt? Fakultatīvās nodarbības?

samts

Beillija
Es , piem. , nesaprotu kā tagad māca Man šķiet ka mums savulaik mācīja veidot darbības ar teksta uzdevumā dotajiem skaitļiem nevis kaut kā izfiškot . Nu tajā manā uzdevumā - ja es būtu rakstījusi darbību 20 - 10 = 10 , tad noteikti dzirdētu brēcienu - kur tu dabūji to 10 ko atņem ? ( jo uzdevumā jau tas nav nekur minēts )


Meklēt vīrieti bez trūkumiem var tikai sieviete bez smadzenēm .


samts
Katrā skolā māca mazliet savādāk. Esmu dzirdējusi, ka bērns saka - a mums tā neļauj rēķināt ar iksiem. Mums jārēķina šitā... un tad seko izskaidrojums.

Bet Jūsu variantā es domāju, ka vajadzīgas divas darbības.

1) 25 - 5 = 20 (sant)
2) 20 : 2 = 10 (sant)

Jūs neesat iegājis sistēmā, tāpēc nevarat rakstīt šajā forumā.
Ienākt forumā | Reģistrēties
18206573