Jūs neesat iegājis sistēmā, tāpēc nevarat rakstīt šajā forumā.
Ienākt forumā | Reģistrēties

Matemātikas uzdevumu risināšana (kopīgiem spēkiem)

Četri vēji

Paldies Četri vēji, tātad esmu sapratusi pareizi. Šitais uzdevums laikam bija uz "paķeršanu". Ir skolotāji, kuri iedevuši bērniem 9.klasē kombināciju un varbūtību aprēķināšanas formulas, kuras drīkst izmantot tikai 11.klasē. Tā nu abi mani bērni mācās vienu tēmu, tikai 11.klasniekam iet vieglāk, jo ir formulas.


Četri vēji

Klau, vai lūdzu, lūdzu vari iemest aci Valtases 3.klases darba burtnīcā, 2.daļa - 6.lpp - tur ir apakšā maģiskie režģi. Nu nesanāk man kaut kas. 1.režģī man liekas, ka jābūt 100, bet ne visos virzienos sanāk

Un tad 8.lpp - man liekas, ka ir kļūda uzdevumā par pogām. Sākumā ir zilas un sarkanas pogas, bet pēc tam nez kur baltas parādas... Nav man pašlaik darba burtnīcas pie rokas, ja tev vajag vairāk info vakarā varu uzrakstīt


everybody dies, but not everybody lives

Četri vēji

maksiene
Valtases 3.klases darba burtnīcā, 2.daļa - 6.lpp
Man nav diemžēl. man ir pārsvarā 7.-9. klašu grāmatas, plus aktuālais, kas ir manam bērnam - un tur māca pēc Menča.


Četri vēji iet pa lauku / Četri vēji manī mīt / Vēja slota mūžu slauka / Nevar vējus saslaucīt

Četri vēji

Skaidrs, a ir kaut kur, kur par kļūdām var rakstīt? Jo reāli par tām pogām ir aplamā....


everybody dies, but not everybody lives


Četri vēji

Izdevniecībai, norādot, ka ir kļūdas. IZM diezin vai reaģēs...


Četri vēji iet pa lauku / Četri vēji manī mīt / Vēja slota mūžu slauka / Nevar vējus saslaucīt

Bet, ja atgriežamies pie gliemežiem, Jūsu piedāvātie un par pareiziem atzītie risinājumi, der tikai gadījumam, ja gliemeži aizrāpo pretējos virzienos. Ja viņi rāpo katrs savā virzienā, kā tēmas sākumā bija teikts, tad vienīgais ko te var atrisināt ir, ka pēc minūtes attālums starp viņiem noteikti nebija 60 cm (un tas arī pie nosacījuma, ka viņi rāpo tikai taisnvirzienā).

Dille
Nu vispār ar frāzi ''katrs uz savu pusi'', personīgi, es saprotu pretējos virzienus.


Ar gudru es pastrīdētos, bet tev es piekrītu!

Četri vēji

Dille
Matemātikā tiek apskatīti varianti - vienā virzienā vai katrs savā virzienā (=pretējos virzienos). Vēlāk jau var būt gadījumi, kad rāpo noteiktā leņķī, bet tad to norāda (piemēram, viens rāpo uz ziemeļiem, otrs - uz austrumiem). bez norādījumiem katrs savā virzienā būs šie pretējie virzieni.


Četri vēji iet pa lauku / Četri vēji manī mīt / Vēja slota mūžu slauka / Nevar vējus saslaucīt

In_ka Iekaltas zināšanas ir daudz nenoturīgākas kā loģiski izdomātas.
Tāpēc nepiekrītu domai, ka sākumskolniekiem jāliek iekalt mainīgā atrašanas paņēmieni vai pārnešana vienādības otrā pusē. Savējiem nelieku skaitīt "pantiņus" ar mazināmais, reizinātājs utt. bet paturēt prātā, ka vienmēr kad likums piemirsies uzrakstīt priekšā vienkāršu izteiksmi, piem. 2+x=5 vai 2a=10, no kuras ātri var izdomāt, kas jādara, lai tiktu pie rezultāta."

Tas varētu būt pedagoģisks izaicinājums, KĀ TIEŠI IZSKAIDROT , kam tā pārnešana un zīmes maiņa.

Bet vispār - kur paliek orientēšanās uz vēlākiem uzdevumiem, ko skolnieki risinās kaut vai fizikā? Tur taču pamatu pamats ir pareiza darbošanās ar pārnešanu un formulām.


""vecākiem SAMĀCĪT.Nevajag. Drīzāk iemācīt vecākam strāda't ar grāmatu, no kuras bērns mācās - lasīt skaidrojumus, skatīties iepriekš rēķinātos uzdevumus, lai saprastu KĀ un KAS tiek mācīts attiecīgajā klasē, jo risināšanas pieejas ir atšķirīgas 1.klasē un 8.klasē."

Manuprāt vajag uzlabot visu metodiku un pietuvināt tos reāliem, interesantiem risinājumiem.

-------------------

Ja rēķina parastus fizikas uzdevumus par spriegumu, strāvu un jaudu, tad izmanto formulas I = U/R (strāva = spriegums dalits ar pretestību) un P = UxI (jauda ir spriegums reiz strāva) - divas pamatformulas.

Kādā veidā skolnieks pratīs katru no tiem rēķināt un ievietot no vienas formulas otrā, ja nebūs to pamatiemaņu - 2a =20... a = 20/2.... a=10...

Tieši tādā perspektīvā tas viss ir jāskata - kā jaunais elektriķis to risinās, ja nepratīs šo risināt 3.,4. vai 5. klasē.


---------------- Latvietis latvietim otrs latvietis -------------------


Četri vēji

Raimonds1
Fizika sākas 8. klasē, vienādojumus māca 7. klasē - viss kārtībā no secības viedokļa.

KĀ TIEŠI IZSKAIDROT , kam tā pārnešana un zīmes maiņa.
Nav pārnešanas, in-ka jau norādīja matemātisko pamatu (izskatās, ka tas paslīdējis Tev garām gan skolas laikā, gan tagad)


Četri vēji iet pa lauku / Četri vēji manī mīt / Vēja slota mūžu slauka / Nevar vējus saslaucīt

Jūs neesat iegājis sistēmā, tāpēc nevarat rakstīt šajā forumā.
Ienākt forumā | Reģistrēties
18206573