Jūs neesat iegājis sistēmā, tāpēc nevarat rakstīt šajā forumā.
Ienākt forumā | Reģistrēties

Matemātikas uzdevumu risināšana (kopīgiem spēkiem)

Četri vēji

Katram savs

Process sākas, kad abi "saduras" ar deguniem. Tad tie brauc, līdz blakus ir astes. Tajā brīdī attālums starp vilcienu deguniem ir 3,9 km, tātad, katrs no tiem ir nobraucis 3,9 km. Ātrums, protams, ir abu ātrumu summa jeb 180 km/h un atbilde 78 s.

Tā manējie gudrinieki sarēķināja. Man bija grūti iebraukt, ka katrs no vilcieniem nobrauc 3,9 km, bet tā jau laikam sanāk.


Sindy5
Tas ir uzdevums par kopīgu darbu. 6. klase interesē? Ir arī citās.

https://www.uzdevumi.lv/p/matematika/6-klase/teksta-uzdevumi-kopigs-darbs-13099/re-4377ca12-fec0-4133-a46c-c7d51cacae62

Katram savs gudriniekiem taisnība.

1,8+2,1=3,9

80+100=180

3,9 / 180 = 1,3 / 60 h = 1,3 min. = 78 s

Trīspadsmit

Man sanāk, ka 78 sekundes būs pareizs laiks, bet katrs no vilcieniem nenobrauc 3,9km, to nobrauc kopā, jo tie jau brauc pretī. Pārrēķinot, ņemot vērā ātrumus sanāk, ka viens nobrauc 1,7333km, bet otrs 2,1666km.

o, jā, es tā arī rēķināju, tikai beigās laikam man bija "šīberis" aiztaisījies - no 3,9/180 netiku līdz 1,3 min. Tas rezultāts jau bija stipri apšaubāms. Tagad arī sapratu kapēc, bet labāk neteikšu, ka tik stulbi varēju uzkārties.

Un tad viens pieaugušais, kurš lepojas ar savu "gandrīz doktora grādu matemātikā" teica, ka šo uzdevumu vajadzētu rēķināt šādi:

x+y=3,9

x/100=y/80

Bet viņš arī minēja, ka sanāk 1,3 min. Kad rēķināju viņa sistēmu, man it kā kaut kas cits sanāca un vispār vairs nevarēju uzķert, ko es tur rēķinu.

Un tas gudrais čalis, par kuru minēju, arī kaut kā šitā gribēja rēķināt 2,1/80 + 1,8/100, bet es vairs nespēju domai izsekot līdzi. Ja man pašai būtu sanākuši tādi +- smuki 1,3 min un 78 sekundes, nejustos palikusi uz pauzes.

Cik garu ceļu katrs veica, nemaz nepūlējos noskaidrot. Arī dēlam nācās lūgt palīdzību (un arī ieteica skaitīt attālumus kopā). Šo man bija grūti uztvert. Paldies!


Katram savs

Trīspadsmit
bet katrs no vilcieniem nenobrauc 3,9km, to nobrauc kopā, jo tie jau brauc pretī
Taisnība.

Var domāt no otras puses. Sākumā (kad deguni saskaras), astes ir 3,9 km attālumā viena no otras. Tagad ir elementārs uzdevums - no punkta A uz punktu B, kuri atrodas 3,9 km attālumā, izbrauc divi vilcieni ar attiecīgiem ātrumiem. Pēc cik ilga laika tie satiksies (t.i., astes pabrauks garām viena otrai)?

Sindy5

Un tad viens pieaugušais, kurš lepojas ar savu "gandrīz doktora grādu matemātikā" teica, ka šo uzdevumu vajadzētu rēķināt šādi:

x+y=3,9

x/100=y/80

Bet viņš arī minēja, ka sanāk 1,3 min. Kad rēķināju viņa sistēmu, man it kā kaut kas cits sanāca un vispār vairs nevarēju uzķert, ko es tur rēķinu.

Sistēmā x un y ir km, x/100 un y/80 ir stundas. Attiecīgi, lai tiktu pie laika, atkarībā no tā, aprēķināts tiek x vai y, tas vēl ir jāizdala ar 100 vai 80. Iznāk 1,3 min. , jā, bet ar savu "gandrīz doktoru" matemātikā iesaki viņam nelepoties.

1) Pie x un y vajag paskaidrojumu, kas tie tādi. Tāpat pie x/100 un y/80.

2) Normāli matemātiķi ar x apzīmē meklējamo lielumu, un tad "danco" no tā. Vairumā uzdevumu, izņēmumi, kur dara savādāk, ir reti.

3) Šis risinājums konkrētajam uzdevumam ir caur dē.

Ja ar x, tam būtu jāizskatās tā:

x - laiks, kurā vilcieni pabrauc viens otram garām

80x+100x - attālums, kuru vilcieni šajā laikā nobrauc

180x=1,8+2,1

Tiekam pie tā paša x=3,9/180

P.S. Jā, nepamanīju katram savs "katrs nobrauc 3,9" - tas nebija pareizi. Kā jau teicu, uzdevums ir par kopīgo darbu - viņi kopā nobrauc tos 3,9 km un vienādais lielums uzdevumos par kopīgo darbu ir laiks, jo paveiktais darbs (šoreiz tie ir nobrauktie km) un darba ātrums ir katram savi.

Hipotenuza

DOKUMENTĀLA FILMA '' СКОРОСТЬ СБЛИЖНИЯ ''---Крылья России - Скорость сближения (Пилотажные группы мира) PAR MOTO TITROS LIKTS UNIVERSALS LIKUMS vektoriālā formā ((maksimali vienkārši ir vekoros domāt --puisīšiem dabiskais formāts ir pasauli redzēt dinanmiski nevis stattiski un attālumus izjust leņkos un laikos nevis km , un ātrumus kā apgrieztos lielumus laikiem -- tieši tapēc sievietes F1 nebrauc un iznīcinātājus nepilotē --bet kropļo puisīšus tēlojot skolotājīšas ))

derīgs gandrīz vai VISIEM DZĪVES GADĪJUMIEM un ------- ātrumi ir darba darīšanas ātrumi jeb ts'' jaudas'' ,cenas , dajebkas ko izsacīt var ar dalījumu ir ''ātrumi'' --- vai pie vajadzības ''leņka tangensi"" ' pieskares līnijas slīpuma koeficienti'' ''atvasinājuma vērtība punkā'' --- ''proporcionaliates koeficienti'' ---- šo mazo gudrību un ''sinonīmus"" 5-6 kl skolniekam pačukstēt un viņam nebūs problēmu vairāk -- un vektoru algebras formulas ir ļoti vienkāršas--reizreķins vai rēkini sttabiņā nāk krieni  grūtāk --------------------------------------------------------------------------------------------------- https://m.youtube.com/watch?v=3PbrXyIqVYI

Tiek jautāts -- pēc cik liela delta(t) ''astes'' satiksies -- (izvelamies minūtēs-- pieredze saka ka tā būs labi))

******* tātad ''deguni kopā ''laika momenam t(0) -- ''abas astes'' (uzskata ka tās ir materiāli punkti kas tuvojas) no sākuma distances s(0)= 1,8 +2,1 = 3,9 km ------ -vektoru virzieni ātrumiem atškiras par 180gradiem tāpēc ((tie pamatskolu uzdevumos ir uz vienas taisnes/virziena-- bett nav principiālu starpības piereizināt leņku kosinusus vai liettot kompleksu formu -- sevišķi ērtta ja elekttrība ./magnettismi maiņstrāvām jārtēķina -- OMA LIKUMS vektoros un KOMPLEKSOS SKAITĻOS VAI JAUDAS formulas nemainās -- SPRIEGUMS (VOLTI ; LEŅKIS X ) REIZ STRĀVA (AMPERI; LEŅKIS Y) ===>> JAUDA (VATI : LEŅKĪ X+Y ) rēķinos par t.ā. jāsummē (otrais vektors ņemams ar pretējo zīmi) ====>

v (tuvošanās) = 80+100 ====> 180 km/60 min ===>

delta(t) =s(0) / v(tuvošanās) ===>> sākuma distanci deldē ar ''tuvošanās ātrumu""

delta( t ) 3,9 km / 180 km / 60minūtes ====>

((km noīsinās ... minūtes ceļas virs strīpas ))

3,9 *60 min /180 ===> 3,9 * 1/3 min ===>

ABILDE ::

pēc 3,9/3= 1,3 minūtes ''astes '' ''sadursies'' un sāks attālinaties

Pēdējās izmaiņas: Hipotenuza, 15.06.2021 19:47.
Pēdējās izmaiņas: Hipotenuza, 15.06.2021 19:49.
Pēdējās izmaiņas: Hipotenuza, 15.06.2021 20:40.


Ir ļoti kaitīgi neiet uz balli, ja ļoti gribas!

Hipotenuza

patiesībā mani jau 3 nedēļas sajūsmina šī gada CE matematikā - kopumā nejēdzīgi elementars pamatskolas līmeņa minimuma atgremojums --testa daļa demoralizējošā zettinotā jāpilda -ar nepilnu pārtbaudi jo nevar citadi fiziski laikā iekļauties un 100% punktu savākt - bet priecē ka pirmo reizi kopš 2016 g, kopš interesējos par ''smagajiem CE'' ir ir kaut viens uzdevums kur kauttkādam radošumam izpausies un dota kaut minimāla iespeja analītiski uz problemu paskaīties --C daļa , pēdējais uzd. download (visc.gov.lv) ---

Atrisināt sisēmu

{{ (x-y)^3 = x-y ;; (x-1)^2 = y^2 }}

MANI ĻOTI INTERESĒ KĀ TO SKOLU PEDAGOGI IESAKA RISINĀT - - AR KĀDIEM PAŅĒMIENIEM UN AR KĀDU LOĢIKU UN IZEJOT NO KĀDIEM APSVĒRUMIEM un uz ko fundamenttalu no mattematikas teorijas atsaucoties ?? LABPRAT IERAUDZĪTU UZDEVUMA SASTĀDĪTAJU VARIANTUS --ko viņi grib ieraudzīt ieliekot šo uzdevumiņu -- --DOMĀJU KA TE IR NE VIENS VIEN VEIDS IESPĒJAMS .......-- SAVU VARIANTU PAGAIDĀM NERĀDU -- ko es varu pateikt -- ''uz aci'' redzams ka pilnā abildē būs sistemu apmierinoši 2 sakņu x;y komplekti ....

Papildināts 15.06.2021 22:32:

DaigaR nettaisni kurn -- tēzes absolūti feikas , aprobežotība un tumsonība https://m.youtube.com/watch?v=3PbrXyIqVYI

2) Normāli matemātiķi ar x apzīmē meklējamo lielumu, un tad "danco" no tā. Vairumā uzdevumu, izņēmumi, kur dara savādāk, ir reti.

3) Šis risinājums konkrētajam uzdevumam ir caur dē.=================================================

======================================= fig vam !! Normālie maemāiķi ''apskata ts GRUPU (noslēgttu grupu ) -- parasi dotos un darbības kuras iespējamas izdarīt ar dottajiem --- normālie danco no GRUPAS--- grupu analīze ir šodienas matemaikas virsotne un ''augstākā pilotāža ""

patiesībā normālie cilveki ir 5-7% ''analītiski domājošie'' un ''fizikāli'' reālas kategoprijās domājošie-- vizualizētaji jeb ''ģeometriski domājošie '' (( tupi algebriskli domājošie ar saviem tukšajiem nezināmajiem x y z p q w ir kā gaisā parauti bezsmadzeņu sekanti un fanatiski dogmatiķi kam viņu ''svētā algebra'' smadzenes noķilējusi -- es vnk šausmās esmu brīžam no ''algebriķu truluma''un baigās aprobežotytības --absolūttas nespējas citādi uz problemu paskatītties --- KAUT TĀ IR TIKAI UN VIENĪGI GAUMES LIETA --kādi nu kuram 'instrumenti'' labāk klausa ))

Normāli ir Algoritmiski domājošie--- tie uzd risina itkā rakstītu PASCAL programmu un palīgfunkciju moduli - dinamiski piesaistamu biblioteku ...

((( personiski es reti meklēamops ar x un y apzīmēju -- man patīk ja tts mainīgie ir ar ''jegpilnu nosaukumu apzxīmēi '' ---- ļoi bieši es sāku ar ''ATBILDI MEKLĒSIM vai konsttruēsim FORMĀ ''abcdef''.... (formula galīgā--vai tukša formāla sagatave tai ) un tad tai pa daļām kā programmisttts rakstu ''soli p[a solim'' sttarpezultatu algebru -- fizikās sttundas man /19731974 -1977 ttehnikumā uzdevumus risināja ''vispārīgā formā '' -- kā programmistti ģenereja ''abildes formulu no dottajiem ,konstanttēm , trig -exp - lin .....funkcijām --

Program RISINĀJUMS

USES APREĶINUFUNKCIJAS

var : ABILDE ,; TUV/ĀTR ; DISTANCE , A;B ; C : of real ;

CONST V1=80 ;V2 = 100 L1=1,8 ; L2= 2,1

FUNKCION ''KOPEJA DISTANCE''

FUNKCION ''TUVOŠANAS ĀTRUMS''

BEGIN

A: = ''KOPĒJĀ DISTTANCE'' : B:= ''TUVOŠANAS ĀYTRUMS''

ATBILDE:= A / B

print (ATBILDE)

END.

========================================

unit (APREĶINUFUNKCIJAS)

iniialization .........(.apakšprogr saraksts) .............................................................................................................

impl;ermentation ........ (( apakšprogrammu kods))

end.

========================================

unit (APREĶINUFUNKCIJAS)

iniialization .........(.apakšprogr saraksts) .............................................................................................................

impl;ermentation ........ (( apakšprogrammu kods))

end.

Pēdējās izmaiņas: Hipotenuza, 15.06.2021 23:13.
Pēdējās izmaiņas: Hipotenuza, 15.06.2021 23:24.
Pēdējās izmaiņas: Hipotenuza, 15.06.2021 23:36.
Pēdējās izmaiņas: Hipotenuza, 15.06.2021 23:38.


Ir ļoti kaitīgi neiet uz balli, ja ļoti gribas!

{{ (x-y)^3 = x-y ;; (x-1)^2 = y^2 }}

kurš tad skaitlis jebkurā pakāpē ir tas pats skaitlis - nu taču plus 1

no tā x +1 = y

no tā y -1 = x

(x-1)^2 = y^2 }

y^2 = y^2

Vai, cik smuki sanāk!


KašķaKK - strīdēties ar sievieti var tikai tups bikšainis, jo normāls vīrietis to nedarīs, vienalga būs zaudētājspat tad, ja viņam, kas ir ļoti retos gadījumos, būs taisnība.

tema/18219142-strideties-ar-sievieti-vai-vajag-un-ka-to-darit/  18.10.2014


Hipotenuza

Raimonds1 FIG VAM !! Atrisināt vienādojumu nozīmē atrast tā sakni (saknes). Vienādojuma sakne ir tā nezināmā vērtība, ar kuru vienādojums kļūst par patiesu vienādību.------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

X-Y=T ; T^3 =T ====> T1=0 ; T2=1 ; T3=-1 TAISĪT ''TRIGONOMETTRISKU SUBSTITŪCIJU'' -- piem T= SIN (a) - cos(a) būs toč par greznu un atlasītt trig saknes 1-2un 3. kvadrantā -- TADU VIKRUTASU VĒRTS IR PRIEKŠ 4 PAKAPES UN AUGSTĀKAS KĀRTASX SISTĒMĀM pielietot JA STARP -1 UN +1 JĀOPERĒ

=========================================================

un orais vienādojums dod 2 variantus:

SQRT Y^2 = SQRT (x-1)^2 ====> Y1= X-1 ; Y2= 1-X ============================================================

LŪK ŠAI MIRKLĪ VAJADZĪGA IEDVESMA --- PROTAMS KA VAR TRULI VEIKT VISU VARIANTU PĀRBAUDI -- PROBLĒMA LĪDZĪGA KĀ INTEGREJOT DIFERENCIĀLVIENADOJUMUS -- IZDALĪT TIEŠI TO VIENU VIENĪGO INTEGRALLĪNIJU LAI UZDEVUMA NOSACĪJUMI IZPILDĪTOS --- ŠAI GADĪJUMĀ JĀATROD VESELI 2 X UN Y KOMPLEKTI --SISTĒMA PATIESĪBĀ IR 2 PAKĀPES --  2 SAKŅU PĀRI

Pēdējās izmaiņas: Hipotenuza, 20.06.2021 09:27.


Ir ļoti kaitīgi neiet uz balli, ja ļoti gribas!

Jūs neesat iegājis sistēmā, tāpēc nevarat rakstīt šajā forumā.
Ienākt forumā | Reģistrēties
18206573