Jūs neesat iegājis sistēmā, tāpēc nevarat rakstīt šajā forumā.
Ienākt forumā | Reģistrēties

Matemātikas uzdevumu risināšana (kopīgiem spēkiem)

Četri vēji

Hipotenuza
rodas nejēdzīga sistēma (( x-y=1 ; x-y =1 )) -divas ttaisnes grafikā sakritīs un dos bezgalīgi daudz xy pāru-- ABSURDS!!!

Es jau nu teiktu, ka nevis absurds, bet rezultāts....

1) Sistēmu "apmierina" jebkurš x pie y=x-1

Šo mēs dabūjam bez programmēšanas, bez trigonometrijas un pārējās Tvaika ielas atribūtikas.

"Standartfiška" (OIJ! Atvainojos! Standartfiškas ir tumsonība! ) - ja no kaut kā velkam kvadrātsakni, iegūstam 2 rezultātus - ar + un -.

Tāpēc y=x-1 un y=-(x-1)

Ņemam pirmo variantu un iegūstam: (x-x+1)^3 = x-x+1 => 1^3 = 1

Tas nozīmē, ka der jebkurš x un y=x-1. Pierakstam to skaisti, ar piederības zīmēm un kopām Rezultāts!!!! Rezultāts!!!!

2) No otra varianta y=-(x-1) dabūjam divus sakņu pārus (nelikšu risinājumu, pārāk jau triviāls, pārāk liela tumsonība un atpalicība) :

x=1; y=0 /kas sakrīt ar 1) rezultātu un x=0; y=1

3) Mani ieinteresēja tavas uzminētās saknes 1/2 un 1/2. Atzīšos, neieraudzīju risinājumu bez minēšanas šim. Es vēl padomāšu, kā tas ir risināms. Jo saknes tiešām ir.

Papildināts 02.07.2021 10:48:

Hipotenuza
P.S.

Ne kvadrātf-jas, ne 3. pakāpes f-jas grafiki nav taisnes!!!!! - Taisnēm šeit liec mieru.

Papildināts 02.07.2021 11:07:

P.P.S.

Sorrrryyyy!

Nepareizi atrisināju pēdējo vienādojumu

2) iznāk arī trešais pāris => 1/2 un 1/2.

Tā ir, ka 30 gadus nav nekas tamlīdzīgs risināts


Četri vēji

bet priecē ka pirmo reizi kopš 2016 g, kopš interesējos par ''smagajiem CE'' ir ir kaut viens uzdevums kur kauttkādam radošumam izpausies un dota kaut minimāla iespeja analītiski uz problemu paskaīties --C daļa , pēdējais uzd
Piedošanu, no radošuma tur pamaz. Izpausties var, jā, analītiski paskatīties - arī. Bet visādi citādi - vienkārši tehniski risināms piemērs.


Četri vēji iet pa lauku / Četri vēji manī mīt / Vēja slota mūžu slauka / Nevar vējus saslaucīt

Četri vēji
visādi citādi - vienkārši tehniski risināms piemērs
Tieši tā.

Vienīgā "rozīnīte" tas +- pie kvadrātsaknes vilkšanas. Tajā vietā tiešām var ātrumā paķert tikai vienu no apskatāmajiem variantiem, ja skolotājs nav kādus līdzīgus uzdevumus mācību laikā devis.

Nu un, protams, rezultāta pieraksts ar kopām un nosacījumu. Kaut gan to jau arī no kādas vismaz 6-tās klases sāk trenēt.

Bet nu tur ir "klīnika". Tvaika ielā internets pieslēgts. Mani īpaši sajūsmina tā "programmēšana" iepriekšējā lapā, kā arī šī uzdevuma "risināšana" ar minēšanas "paņēmienu". Ja nebūtu konkrēti uz mani ***, turklāt divās tēmās, es neielaistos diskusijā. Ar slimiem pa labam.

Katram savs

DaigaR
Kaut gan to jau arī no kādas vismaz 6-tās klases sāk trenēt.
6., man liekas, ne. Manējais 1. variantu izdomāja uzreiz (izdomāja nevis atrisināja), pārējos gan ātrumā neiedomājās.

Kāda tad ir pilnā atbilde?


SanSu

DaigaR

Vienīgā "rozīnīte" tas +- pie kvadrātsaknes vilkšanas

Tagad tas ir rozīnīte? Man liekas, mēs to + - bezgalīgi daudz reizes trenējām


Katram savs
Kāda tad ir pilnā atbilde?
Nepretendēju uz 100% pareizu pierakstu

(x; x-1) , kur x pieder R

(1/2; 1/2), (0; 1) un (1; 0) - šis ir iekļauts jau 1. minētajā, bet nu sanāk pēc vienādojuma.

Pierakstu labāk ČV pajautā.

SanSu
Tagad tas ir rozīnīte? Man liekas, mēs to + - bezgalīgi daudz reizes trenējām
K-hm... Lai nu tā būtu.

Mums savulaik dresēja, ka, piemēram, kvadrātsakne no 25 ir +5 un -5,

bet izteikt vienādojumu sistēmā no (x-1)^2 = y^2 - vispār neatceros šādu piemēru no skolas. Es to apguvu, gatavojoties iestājeksāmenam augstskolā pēc Maskavas universitātes iestājuzdevumu grāmatiņas. Domāju, ka 90% mana laika vidusskolēnu uzrakstītu, ka y=x-1 un beiKta balle. No sērijas - tas x jau var būt, kāds vien grib

Papildināts 02.07.2021 20:23:

SanSu
Atvaino, lūdzu, bet ne pirmo reizi tu kaut ko klārē, līdz galam "nerubīdama" tēmu. Šis uzdevums nebija 3. daļā tāpēc, ka ir vienkārši tehniski risināms piemērs. Bija "fiška", kāpēc viņš ir 3. daļā.

Katram savs

Skat, kādi interesanti grafiki sanāk. Pirmais ir 3 paralēlas taisnes (sarkanās, trešo neredz, jo tā ir aiz zaļās), otrais - 2 krustiskas taisnes (zaļās).

Atbildes tātad ir viena taisne un 2 punkti.

Papildināts 03.07.2021 08:40:

Bet vai tādu bildi "galvā" var uzzīmēt?

Katram savs
Bet vai tādu bildi "galvā" var uzzīmēt?
Nevarēs. Katrā ziņā - būs pagrūti. Turklāt man "čujs" saka, ka taisnes tur nebūs vis. 3. pakāpes vienādojums. Taisnes var sazīmēt, kādas patīk, kad ir zināmas atbildes.

Un vispār - pēc teorijas skaitās, ka grafiskais paņēmiens nav īsti precīzs, to principā lieto tikai tad, ja tāda ir prasība vai ar zināmajām metodēm cita risinājuma nav.

Ja vienādojumu sistēmu risina ar grafisko paņēmienu, tad jāizsaka no abiem!!!! vienādojumiem y un jāuzzīmē grafiki.

Turklāt, ja 1. vienādojumā izmantos saīsināšanu, ko es ātrumā pamanījos izdarīt, notiks tas paC, kas man - tiks pazaudēta viena sakne. Y ir jāizsaka no pilna vienādojuma. (Nu vēl var ieviest arī 3. koordinātu.) Veiksmi

AAfrika

Sveicināti.

Tā nu sanācis, ka pagājušā mācību gadā (6. klase) gāja ļoti švaki. To arī pierāda tikko veiktais 7. klases diagnosticējošais darbs matemātikā- 51% tikai

Laikam jāsāk ar 6. klases vielas atkārtošanu. Vai ir kāds labs mācību līdzeklis? Nevarētu teikt, ka es varu pati izskaidrot (tā teikt- kad mēs augām, tā nerisināja...).

Vai kāds ir izmantojis šādu? https://www.zvaigzne.lv/lv/gramatas/apraksts/94287-matematika_6_klasei_interaktivs_macibu_materials_dvd.html


adatainis

AAfrika
izskatās baigi dārgā grāmata Es aizietu uz iepriekšējo skolu un palūgtu iepriekšējā gada grāmatu. Vismaz nokopēt. Un lietderīgi būtu uzzināt: kuri uzdevumi "neiet".

Mūsmājās ir cita bēda. Latviešu valoda uz "vieniem pieciniekiem". Izrādās: nav lielas poņas par teikuma uzbūvēm un tur liekamajiem komatiem.

Jūs neesat iegājis sistēmā, tāpēc nevarat rakstīt šajā forumā.
Ienākt forumā | Reģistrēties
18206573