Jūs neesat iegājis sistēmā, tāpēc nevarat rakstīt šajā forumā.
Ienākt forumā | Reģistrēties

Vērtējums skolā – tukšs skaitlis, kas imitē uzslavu un uzmanību

esenif

Tas taču ir dabas likums - katra (bez)darbība rada pretdarbību, par labu veikumu pienākas samaksa, par nelietību - atmaksa. Ja tā vienmēr ir bijis, nezvai tagad kļūs savādāk, lai kā arī kāds to vēlētos.


Meklēju savu Roģinu! ...ar zeltītām lampiņām.

Un vispār - vajag beidzot sākt reklamēt viedokli, ka skolotājam nav jābūt iluzionistam un visu laiku ieinteresēt. Iemācies līdzīgu trīsstūru īpašības un ka tās izmantot, rēķinot kaut ko un negadi muļķikus un krāsainus attēlus.


Sēž kafejnīcā cilvēks. Ne viņam laptops, ne planšete, ne telefons. Vienkārši sēž un dzer kafiju. Un skatās apkārt. Biedējoši!

Četri vēji

intersantais interesantais

Tas tā, lai nenonāk līdz kašķim par gramatikas zināšanām, vnk drukas kļūda.

negadi muļķikus un krāsainus attēlus
Nav ne vainas krāsainiem attēliem u.c. labām lietām. Palīdz uztvert dažādām uztverēm (kas īpaši svarīgi, ja klases lielas).

Problēma tā, ka bērni ir tik piesātināti ar to visu, ka tas, ko var rādīt un radīt stundā, nepārsitīs to, ko viņi virtuālajā pasaulē ikdienā redz. Starp citu, par to radīt - motorika ir palikusi tik vāja, ka ir problēmas jau ar uzzīmēšanu, kur nu vēl praktisku izgriešanu, salīmēšanu, modelēšanu.

Ir daļa, uz kuru šie kairinājumi vairs neiedarbojas, ir liela daļa, kuri ir jau tik digitāli atkarīgi, ka bez tā sava gadžeta uzvelkas un nespēj koncentrēties. Tur var notikt jebkas stundā, viņa domas tur nav un nebūs.


Četri vēji iet pa lauku / Četri vēji manī mīt / Vēja slota mūžu slauka / Nevar vējus saslaucīt

Kārtējie modernie murgi.

Mikaa

esenif
viss process orientēts nevis uz zināšanu apguvi, bet uz atzīmju pelnīšanu
Jā jā, bērns, kas matemātikā dabū deviņi, neko nejēdz, bet tas, kurš dabū 4 ir apguvis visu, ko vajadzēja?

Jau izmēģināts, ko bērniem nozīmē atzīmju nelikšana, tak ik pa laikam atgriežas pie tā, ka nav atzīmes sākumklasēs. Bērni vēlas tikt novērtēti, ja viņiem neliek atzīmes, tad viņi grib plusus, smaidīgas sejiņas, īkšķīšus vai citu vērtējumu. Prieks par to ir MILZĪGS. Atzīmes neizslēdz nepieciešamību pēc individuālas uzmanības, bet to neesamība faktiski atņem arī uzmanību - gudrais bērns uzmanību viennozīmīgi saņem mazāk kā tas, kuram ir grūtības, bet arī gudrais grib kaut kā izpelnīties uzslavu.

Bērni grib vērtējumu, visi, arī dumjie. Viņi negrib divniekus, bet ja viņi varētu dabūt 9 un desmitnieku (vai smaidīgas sejas, vai lielus plusus), viņi būtu ļoti laimīgi. Mēs visi - visi gribam novērtējumu. Gan jau personāldaļas speciālisti pateiks, cik ļoti motivējošas ir visāda veida atzinības.

queque

Mikaa, un Somijā?

Man liekas,ka problēma tā, ka pie esošās sistēmas,kur skolotājiem trūkst finansējums, apmācāmo skaits klasē nepaliks mazāks. Skolotājs var tikai norunāt stundas tēmu, bet vai skolnieks gribēs to apgūt un mācīties, tas paliek skolnieka atbildībā. Bet skolnieki ir tikai bērni. Nereti tomēr jāpasēž ar grāmatu individuāli, lai tēmu labāk saprastu. Vielas apgūšana nav tā noorganizēta klasē, ka pietiek tikai ar klātesamību stundā. Un tad kā pēdējais posms paliek vecāki, kuri var pieslēgties palīgā vai motivēt uz papildus darbu, ja redz, ka bērnam kaut ko grūti apgūt vai vienkārši palaidies slinkumā. Un atzīmes ir vienīgais kontroles mehānisms vecākiem - lai redzētu, vai bērns izdara prasītos uzdevumus un vecāki ir vienīgie, kuri ir ieinteresēti, lai bērns nepalaižas slinkumā. Tam, protams, ir arī negatīvās sekas - mācās, kontroldarbus pārraksta, liek darīt vairāk kā spēj atzīmju nevis zināšanu dēļ. Bet ļaunums no pēdējā ir mazāks nekā ļaunums no pašplūsmas.

Selma

Vērtējums jeb atzīme nevis iznīcina iniciatīvu, bet dod stimulu censties. To redzēju pie savas meitas un viņas klasesbiedriem. Bez tam atzīme ir nozīmīgs signāls vecākiem par bērnu sekmju līmeni.

Nereti tomēr jāpasēž ar grāmatu individuāli, lai tēmu labāk saprastu.

Ja būtu, pie kā piesēst!! Esmu lasījis savu vecāku mācību grāmatas, pats gājis skolā, un bērns gājis skolā. Visām tolaiku mācību grāmatām bija īpatnība - ja klasē kautkas no skolotāja teiktā bija paskrējis garām ausīm, tad mājās to varēja bez pūlēm pēc grāmatas restaurēt. Šodien mazbērniem ir TĀDAS grāmatas, kuras nesaprot viņi paši, nesaprot vecāki, un, izrādās, nesaprot arī skolotāji!! WTF?? Kam ir domātas šīs ''grāmatas''?

...ja vērīgāk ieskatās, fundamentālajās zinātnēs (ķīmijā, fizikā, aritmētikā, algebrā, ģeometrijā, astronomijā, fiziskajā ģeogrāfijā, viduslaiku vēsturē, astroloģijā un kulinārijā) pēdējo 100 gadu laikā nekas revolucionārs nav atklājies! Tad kāpēc katru gadu skribenti vairo kļūdas, šīs grāmatas bezjēdzīgi tiražējot?!


Meklēju savu Roģinu! ...ar zeltītām lampiņām.

Šodien mazbērniem ir TĀDAS grāmatas, kuras nesaprot viņi paši, nesaprot vecāki, un, izrādās, nesaprot arī skolotāji!!
kura klase? Manam pirmā, es arī šo to nesaprotu, respektīvi, nekāda paragrāfa, kur būtu aprakstītas darbības, nav. Ir tikai "pliks" uzdevums. Nu ko. Nu neko. Mums, vecākiem, ir watapps, kur mēs viens otram jautājam, kā risināt uzdevumus.

Bet par to vērtējumu pieaugušajam: zinu reālu gadījumu, kad darbiniekam neizmaksāja prēmiju. Viņš to tik ļoti pārdzīvoja, ka viņam bija insults. Es nedomāju, ka darba devēja šāds vērtējums būtu jārezultē šādi.

Jūs neesat iegājis sistēmā, tāpēc nevarat rakstīt šajā forumā.
Ienākt forumā | Reģistrēties
18349041