Jūs neesat iegājis sistēmā, tāpēc nevarat rakstīt šajā forumā.
Ienākt forumā | Reģistrēties

Vērtējums skolā – tukšs skaitlis, kas imitē uzslavu un uzmanību

esenif

Pie pašreizējās izglītības sistēmas vērtējumam ir jābūt obligāti - un pilnīgi vienalga, vai tā ir atzīme vai apguves % (kuri man pat patīk labāk). Lai vismaz tie vecāki, kurus bērnu izglītība interesē, savlaicīgi spēj pamanīt problēmas.

Kaut gan es saskāros ar citu lietu - ja skolā vispārējais līmenis ir zems un māca nevis pēc programmas, bet sētas mietiem, tad bērna atzīmes var būt arī ļoti augstas, jo to, ko māca, viņš apgūst perfekti. Tikai un diemžēl - tas, ko viņam māca, ir knaps minimums. Ar tālejošām sekām.

Es vēl neko nesaku par angļu valodu, jo, protams, privātskolā stundu angļu valodai ir bijis vairāk, tāpēc mēs jau gatavojāmies pie skolas maiņas, ka angļu valodā būs problēmas, bet nopietnas problēmas ir visur, man efektīvs pārsteigums bija, piemēram, vizuālā māksla

Nebiju vizuālās mākslas programmā pat ieskatījusies, sīkā zīmē izcili, par zīmēšanu visi skolotāji viņu vienmēr lielījuši - arī šajā skolā. Bet! - kad sīce vizuālās mākslas pārbaudes darbā (teorijā) norāva 5, jo šeit liek vērtējumus, kuri gan uz liecības, atbilstoši likamam, parādās apraksta formā, es apskatījos pārbaudes darbu un pēc tam ieskatījos programmā Izrādījās, ka Rīgas Teikas vsk. ne tikai matemātiku sākumskolai, bet arī vizuālo mākslu 1. un 2. klasē pēc sētas mietiem māca. Tā lūk. Interesanti, visas skolotājas Teikā tā haltūrē, vai tikai manai gadījās īpaši izcils eksemplārs?

Tad, kad skolu pamaina bērns, kurš vecajā ir mācījies uz 10, pēc šī bērna nevainojami var notestēt skolas līmeni.

Tā, ka dārgie vecāki, kuriem rūp bērnu izglītība - vērtējumus variet īpaši nepētīt. Tas ir skaitlis, kurš tikai signalizē, ka ir problēmas, taču pat 10 vēl nebūt neliecina, ka problēmu nav. Tieši otrādi - varbūt "ziepes" kā reiz ir ļoti pamatīgas tieši pie desmitniekiem.

Labāk pavelciet ar pirkstu līdzi pa standartiem un programmām. Var sanākt pamatīgi pārsteigumi

Modra
kura klase?

Trešo reizi eju 5. klasē, un ceturto otrajā. Jo dziļāk mežā, jo treknāki partizāni!!

Papildināts 10.03.2017 13:17:

zinu reālu gadījumu, kad darbiniekam neizmaksāja prēmiju. Viņš to tik ļoti pārdzīvoja, ka viņam bija insults.

Vajag sevi pieradināt pie domas, ka prēmija nepienākas automātā. To dod par īpašu sniegumu, nevis nedod par nepadarīto. Tad arī insults tik ļoti nedraudēs, un zāļu fonds ietaupīsies


Meklēju savu Roģinu! ...ar zeltītām lampiņām.

Vecāki, kuriem rūp bērnu izglītība, varētu darīt tā - iepazīties ar tādu bērnu vecākiem, kas apmeklē labas skolas ar reālām prasībām un uzzināt, ko attiecīgajos vecumos prot klases gudrākie un vēl kādi 5-10 tuvāk tiem. Tad var dabūt normālus kritērijus.

http://play24.lv/birka/pilsetas-pulss

Vienā raidījumā runāja par skolu slēgšanu un mācību kvalitāti un Māris Pūķis stāstīja par problēmu ar zināšanu nonivelēšanu


Sēž kafejnīcā cilvēks. Ne viņam laptops, ne planšete, ne telefons. Vienkārši sēž un dzer kafiju. Un skatās apkārt. Biedējoši!

esenif

vajag beidzot sākt reklamēt viedokli, ka skolotājam nav jābūt iluzionistam un visu laiku ieinteresēt

Problēma jau tajā, ka bērna pamatkomplektācijā ietilpst zinātkāre un ieinteresētība, bet skolas sistēma ir tā, kas visu to dažu gadu laikā sabojā. No tā arī rodas uzstādījums par vajadzību ieinteresēt.

Jā jā, bērns, kas matemātikā dabū deviņi, neko nejēdz, bet tas, kurš dabū 4 ir apguvis visu, ko vajadzēja?
Var tīri labi piešauties pelnīt labas atzīmes bez īpašas piepūles, ja vien atrod pareizo pieeju skolotājam un vēl gadās īstajā laikā būt īstajā vietā. Pēc atzīmēm ļoti nosacīti var secināt par apgūtajām zināšanām.

Piekrītu somiem, kas līdz septītajai klasei bērnus ar atzīmēm un kontroldarbiem atturas vērtēt, jo tas tikai veicina stresu. Maniem bērniem arī patīk atzīmes, bet nemanu no tā ieguvumus - visa uzmanība pārcentīgi tiek koncentrēta uz atzīmju pelnīšanu, no kā cieš mācību process un tiek zaudēts izziņas prieks.

Šodien mazbērniem ir TĀDAS grāmatas, kuras nesaprot viņi paši, nesaprot vecāki, un, izrādās, nesaprot arī skolotāji!!
Mācību materiālu izvēle ir diezgan plaša. Ir veiksmīgi un mazāk veiksmīgi veidoti materiāli, bet visi uztverami. Neesmu manījusi tamlīdzīgas problēmas. Mācību vielu bez problēmām var apgūt tikai no mācību līdzekļiem bez skolotāju palīdzības.


О нас думают плохо лишь те, кто хуже нас,  а те, кто лучше нас, им просто не до нас. /Омар Хайям/
Vasara un saule

Vērtējums skolā – tukšs skaitlis, kas imitē uzslavu un uzmanību

Muļķības. Tas cipars informē vecākus un skolkēnu par bērna zināšanu līmeni klases, skolas kontekstā.

Papildināts 11.03.2017 17:01:

skolas sistēma ir tā, kas visu to dažu gadu laikā sabojā.

nez kādēļ latviešiem tiek mākslīgi iepotēts, ka visas SISTĒMAS ir siktas. Sistēmas ir vajadzīgas, uz sistēmām balstās visa pasaules izglītība.

Ja kādam dikti gribas individuālu apmācību - lūdzu, ir pilns ar privātskolām, kurās viedokli un sistēmu vadība var mainīt kaut katru dienu. Vai dibini savu privātskolu un dari tajā ko gribi, vērtē SAVUS bērnus kā gribi.

Charly

Vispār jau vērtēšana notiek arī privātskolās. Pat visdārgākajās.

Papildināts 11.03.2017 19:15:

Nezinātu, ka esenif bērnus apmāca patstāvīgi nodomātu, ka viņi vielu zin uz desmit, bet kontroldarbos vieni trijnieki.

šeit, nu es vienreiz varu piekrist esenif. Pēc tādiem kritērijiem, kādus izmanto vērtēšanai skolā, labāk, lai vispār nevērtē. Man ir trīs piemēri, puisis ar noteiktu aspergera diagnozi, kurš jau bērnudārzā operēja ar trīsciparu skaitļiem, patstāvīgi bija iemācījies reizrēķinu un cieto riekstu uz pusēm grauza, ka šnakstēja vien, skolā augstāku atzīmi par 7 nav dabūjis un arī to retu reizi. Nu, nafig bērnam saistītais pieraksts, ja viņš paskatoties uz izteiksmi, dažās sekundēs zin rezultātu, tas pats reizināšnā, dalīšanā un teksta uzdevumos.

Manam bērnam krievu valodā ir 9, lai gan 2 vārdus nevar kopā salikt, un vārda krājuma gandrīz vispār nav, bet ir 9, savukārt kaimiņu bērnam no divvalodīgās ģimenes ir knapi 6.

Vasara un saule

Mājasdarbus jau atcēla. Tagad ķersies pie vērtēšanas sistēmas atcelšanas?

Laikam troļļiem jauns uzdevums - sagraut Latvijas izglītības sistēmu un pielīdzināt to U-K emigrantu melnstrādnieku rajonu līmenim?

Kam ir atcelti mājasdarbi? Konkrēti manam neviens neko nav atcēlis. Un, runājot par izglītības sistēmu, nevar sagraut to, kā nav. Nav tas normāli, ka mūsu bērni mācās vairāk un ilgāk, bet rezultāta nav, uz kopējā eiropas fona esam kā pērtiķi kokos.

esenif
Maniem bērniem arī patīk atzīmes, bet nemanu no tā ieguvumus - visa uzmanība pārcentīgi tiek koncentrēta uz atzīmju pelnīšanu, no kā cieš mācību process un tiek zaudēts izziņas prieks.
Problēmas sākas tad, kad vecāki (kuri jau n-to reizi iet kaut kādā tur klasē) sāk satraukties par mistisko vidējo atzīmi, kuru draud sabojāt kāds nepietiekami spožs vērtējums.

Un vēl - vai tad tavi bērni vairs nemājskolojas jeb tu tur viņiem uzbāzies ar atzīmēm?

Jūs neesat iegājis sistēmā, tāpēc nevarat rakstīt šajā forumā.
Ienākt forumā | Reģistrēties
18349041