Jūs neesat iegājis sistēmā, tāpēc nevarat rakstīt šajā forumā.
Ienākt forumā | Reģistrēties

Vērtējums skolā – tukšs skaitlis, kas imitē uzslavu un uzmanību

esenif

Māris Pūķis TV24 "Pilsētas Pulss" kaut kad, nevaru atrast kad.

"Protams, mērķis ir - vienādi labi visiem. ....... vienādība nozīmē ko, tas nozīmē to, ka bērns, kurš ir spējīgāks un ātrāk apgūst priekšmetus sēž bez jēgas tajā klasē un gaida, kad tad nu pārējie pievilksies klāt un faktiski tam skolotājam ir jāstrādā pēc pēdējā, kad pēdējais tiek līdzi, šādā veidā iznāk, ka mums ir daudz laika. Pret to ir zāles, kas ir zināams pasaulē un tās saucas - kompetencēs balstīta izglītība. {Žurnāliste- uz to iet vispār.... } Nē, tas ir ats, ka Latvijā lieto vārdu, - kompetencēs balstīta izglītība, bet nelieto šo principu. Princips ir ļoti vienkāršš. Princips ir tāds - ja es varu apgūt to kursu trijos gados, tad es beidzu to kursu trijos gados. otrs beidz astoņos gados, bet mums saukļus saraksta, kas ir saistīti ar labu pārvaldību, bet nesauc to galveno principu, ka skola kļūst lēta, ekonomiska un pastiprinām diferenci starp vienu skolnieku un otru. Tā nav ļoti patīkama sociāla sistēma..... tas nozīmē, ka nāksies tam vecākam skatīties, ka mans bērns, teiksim, tiek pa pieciem gadiem cauri, kaimiņam - pa sešiem, bet tam tur kaimiņam pa trijiem gadiem to izmācās, bet tas ir veids, kā attīstīt talantus , veids, kā Latvja var beidzot sasniegt to Latvijas vidējo līmeni un dažos jautājumos apsteigt, ja mēs sēžam uz veitas un gribam turpināt vilkties visiem aiz muguras, tad mēs varam turpināt tā kā tagad.... vajadzētu ieviest kompetencēs balstītu izglītību, kas balstās uz sacensību, nevis uz to saudzējošo attieksmi, kas ir balstīta uz.... (protams, jāstrāda arī ar bērniem, kas netiek līdzi), bet tomēr uzmanība jāpievērš arī talantīgajiem bērniem, lai tie talantīgie bērni kļūst par labiem uzņēmējiem."


Sēž kafejnīcā cilvēks. Ne viņam laptops, ne planšete, ne telefons. Vienkārši sēž un dzer kafiju. Un skatās apkārt. Biedējoši!

Rosalia

Kā divu parastu palaidnīgu puiku mamma varu teikt, ka novērtējums atzīmēs viennozīmīgi IR VAJADZĪGS. Manējiem esenifas aprakstītā bērna dabīgā tieksme pēc zināšanām piemita, hmm..., teiksim tā, ne pārāk izteiktos apjomos un tikai katram savās konkrētās jomās, jebkurā gadījumā, ja viņiem pašiem ļautu izvēlēties, kā pavadīt laiku, tad izvēle būtu viennozīmīga - ar draugiem dauzīt bumbu, tāpēc man bija svarīgi redzēt novērtējumu arī tajos priekšmetos, kas dažam nešķita būtiski, piemēram, krievu valodā vienam un ķīmijā otram, lai kaut kā tomēr panāktu jauniešu daudz maz vispusīgu attīstību.

Sargāt bērnu no vērtēšanas maksimāli ilgi un visu laiku tikai dūdot, cik viņš superīgs, manuprāt, ir vēl kaitīgāk, jo reāli pieaugušo dzīvē valda diezgan nežēlīga konkurence un kapitālisms, lai dabūtu to labo darbu ar labo atalgojumu, ir jābūt stabilai psihei un reālai domāšanai, jāprot pārdzīvot arī neveiksmes, un, kā ne tik sen atpakaļ pierādījās, arī krīzes un bankrotus. Bērnam, attiecīgi viņa vecumam, tomēr jāapgūst, ka viņu vērtēs, jāsaprot savas stiprās un vājās puses, jāiemācās gan uzvarēt, gan zaudēt, jo tas viss pieder pie dzīves. Lai nerastos pārpratumi, uzreiz teikšu, ka runāju par LV, varbūt ārzemēs ir savādāk, darba tirgū visiem vietas gana, darba devēji domā ne tik daudz par savu peļņu, kā par to, lai darbinieks justos labi un komfortabli un ir gatavi pemaksāt par to, ka vinš ir vienkārši labs cilvēks, bet pie mums tā vis nenotiek, tāpēc mūsu bērniem jāapgūst ne tikai zināšanas un izglītība, bet arī jābūt konkurētspējīgiem.

Murrrkšķis

atsaucoties uz to, kas sākumā - Vērtējums skolā – tukšs skaitlis, kas imitē uzslavu un uzmanību -

vērtējuma atcelšana nepanāks automātisku patiesu izslavu un personisku uzmanību. šīs ir divas dažādas lietas, tās var būt abas vienlaicīgi un var nebūt neviena. 34 bērnu klasē individuālas uzmanības nebūs ne ar vērtējumiem, ne bez. nu tad vismaz lai ir imitācija un nevis nevienam nekā.

mērķis nav nopirkt sieriņus. mērķis ir audzēt smadzeni aha, učuki aizslēpušies aiz standartiem, vadlīnijām un metodikām, nevēlas pat pieļaut domu, ka tās smadzenes priekš tādiem uzdevumiem ir jau pietiekami uzaudzētas, un, lai tās neapstātos savā attīstībā, mājās tiek meklēti arvien sarežģītāki un sarežģītāki uzdevumi. Bet savukārt skola, tikai spēj blēt par saistīto pierakstu un baidīt ar nesekmību pamatskolā un vidusskolā.

Vērtējumam ir jābūt, bet patreizējie kritēriji ir kaut kādi relatīvie x. Nu, kā var viens perfekti krieviski runājošs bērns saņemt 6, bet otrs ar pāris vārdiem bagāžā 9.

no malas

Nu, kā var viens perfekti krieviski runājošs bērns saņemt 6, bet otrs ar pāris vārdiem bagāžā 9.
------------

Vienā skolā pie viena skolotāja? Un vai tā ir vidējā atzīme, vai atsevišķs gadījums? Protams, var rasties jautājums, vai 3 baļļu atšķirība par vienu un to pašu (ja vēl turklāt "švakākais" ir labāks) nepārsniedz kaut kādas pieļaujamā cilvēciskā faktora robežas, bet tad tomēr jāiedziļinās situācijā.


a²+b²=c²

Četri vēji

Nu, kā var viens perfekti krieviski runājošs bērns saņemt 6
Easy - ja darbs ir rakstisks un tiek vērtēta pareizrakstība. Ļoti bieži runāt māk, bet rakstīt nē. Bet tas otrs ar tiem dažiem vārdiem, tos arī iemācījies uzrakstīt. Vērtē zināšanas, konkrētas, prasmi izpildīt to, ko nu šoreiz paprasīja. Un tam, kāda bagāža jau ir, loma var būt pastarpināta.

Tad jau to, kurš valsts izlasē basketbolā, jāvērtē ar 10 arī futbolā, volejbolā, tāllekšanā u.c. disciplīnās, jo sporto taču, un medaļas pelna.


Četri vēji iet pa lauku / Četri vēji manī mīt / Vēja slota mūžu slauka / Nevar vējus saslaucīt

Rosalia

11663300
učuki aizslēpušies aiz standartiem, vadlīnijām un metodikām, nevēlas pat pieļaut domu, ka tās smadzenes priekš tādiem uzdevumiem ir jau pietiekami uzaudzētas,

Tak nomierinies, skolas prorammas ir orientētas un parasto vidēji statistisko bērnu, nevis ģēnijiem, ja tavs bērns ir virs vidējā, priecājies un meklē viņam atbilstošu skolu, ir taču prestižās skolas, kur uzņem vien īpaši apdāvinātus bērnus.

Izglītības sistēma, kādu to pazīstam, nāk no Prūsijas, tolaik tās mērķis bija sagatavot ierēdņus un karavīrus jeb sistēmas cilvēkus. Tāpēc sistēma prasa ērtus skolniekus, kas tajā iekļaujas, ne velti skolā labāk veicas meitenēm. Rezultatā bieži dabū neirotiskas skrūves, kas ļoti ērtas darba devējam - tāds cilvēks 70 reizes visu parpārbaudīs un aizkavēsies darbā, kamēr viss nebūs kārtībā un pabeigts.
Dabiski, ka nemitīgi tiek aicināts graut sistēmu, visādu radošumu skolā un ko tik ne, taču mēs dzīvojam civilizētā sabiedrībā, kur joprojām prasa sistēmas cilvēkus. Oficiālā medicīna ārstēs pēc vadlīnijām un tikai, es nezinu nevienu ķirurgu, kurš izpaustos ar skalpeli kreatīvi, visa finanšu sistēma ir karavīri, nekāda radošuma. Sistēmas cilvēki ir būvnieki, arī apkalpojošais personāls. Nu ierēdņi pats par sevi, bez variantiem. Visur, kur instrucijas, visur ir sistēma. Tāpēc ļoti liela loma ģimenei - stāstīt bērnam, kur ir sistēma un kur var nepakļauties (nu piemēram, rēķināt šitā un nevis tā, galvenais, lai ir rezultāts), jo mēs nezinām, kas bērns kļūs, kad izaugs. Varbūt viņa sapnis būs ārstēt, bet tam sākumā vajadzīga pakļaušanās atzīmēm, tikai vēlāk, varbūt, viņš izdomās, ka ārstēs kaut kā citādāk.
Ja kāds saka, ka redz, daudzi miljonāri nekādas skolas nebeidza un nekas, bagāti, tad mēs aiz šīs statistikas neredzam jūru cilvēku, kas arī neko nebeidza un spiesti izdzīvot.

Vispār jau domājošš cilvēks reizēm izpilda priekšrakstus, daži no kuriem ir rakstīti ar gadsimtiem ilgu pieredzi un reizēm tomēr meklē pilnīgi jaunu pieeju. Balanss ir vajadzīgs.


Sēž kafejnīcā cilvēks. Ne viņam laptops, ne planšete, ne telefons. Vienkārši sēž un dzer kafiju. Un skatās apkārt. Biedējoši!

Četri vēji
Nu, kā var viens perfekti krieviski runājošs bērns saņemt 6

Man līdzīgs jautājums, kā var bērns, kurš mācās mākslas skolā jau 3 gadus, parastajā skolā, priekšmetā - vizuālā māksla vērtējuma ziņā būt zem klase vidējā līmeņa?


Kriksis1

Jūs neesat iegājis sistēmā, tāpēc nevarat rakstīt šajā forumā.
Ienākt forumā | Reģistrēties
18349041