Kompetenču izglītības būtiskākie trūkumi un priekšrocības.

bumburums

Slēdza Vējš vītolos: "Dublēta tēma".
bumburums

Tie, kuri šajā sistēmā ir iekšā - pieņemšanā, īstenošanā - kādi ir lielākie trūkumi? Kā tos vecākiem un bērniem novērst?

Skolā tiek ieviesta ar 2017./2018. gadu. Aprobācija.

Problēma ir 50% psiholoģiska, tāpēc arī šeit.


Change your mind and the rest will follow!

Tēma ir ļoti aktuāla un svarīga, tomēr ne psiholoģija un attiecības.

Ronja82

Viss jau ļoti labi un skaisti izklausās, bet man ir sajūta, ka viss tiek darīts uz ķep ļep. Cik objektīvi ilgs laiks vajadzīgs, lai izstrādātu kvalitatīvu izglītības programmu? To vajadzēja sākt izstrādāt jau pirms 10 gadiem un pakāpeniski palaist dzīvē.
Un tā LV ar visām jomām - dzīvojam ugunsdzēšanas režīmā: skolotāju, mediķu algas, ceļi, izglītība, e-veselība. Viss pa fikso, pēdējā brīdī.

bumburums

Jautājums: cik tieši liels murgs šis KM (kompetenču modelis) ir?

Tēma tieši IR psiholoģijā.

Jo tās ir skolas un vecāku attiecības.

Rudenī, piesakot bērnu skolā, bija klusums - neviens pat nepīkstēja, ka skola skries ar karogu pa priekšu un pirmā pieteiksies uz apšaubāmu modeļu pielietošanu.


Change your mind and the rest will follow!

aiviekste

Ko tas modelis sevī ietver? Maiņu no "iekalšanas" modeļa uz "zinu, kur meklēt teoriju, bet labāk zinu kā tas strādā praksē"?


Sieviete, mamma, darbiniece. 
Saimniece Egitas Virtuvē.

Resnā Žurka

Skola piesakās jo tad ir iespēja turēt roku uz pulsa, ir iespēja būt tajā ierobežotajā skaitā, kas saņem metodisko atbalstu.
Labāk tă kă būt skolai, kam maijā izsludina gatavo produktu, bet septembrī visiem jau jābūt gataviem un jāpilda. Bet tas ir tas, kas gaida pārējās skolas 2018.
Līdz ar to tēmas psihievirze ir izsmelta un turpināma tā ir atbilstošajā sadaļā pie skolām.

bumburums

aiviekste
Ko tas modelis sevī ietver? Maiņu no "iekalšanas" modeļa uz "zinu, kur meklēt teoriju, bet labāk zinu kā tas strādā praksē"?
Tieši to es gribu noskaidrot.

Pagaidām pēc drūmākajām prognozēm izskatās, ka uz skolu, kā laika pavadīšanas un mācību procesa imitācijas vietu.

Gribu noskaidrot, kādi ir būtiskākie modeļa mīnusi, lai būtu skaidrs, kuri priekšmeti vecākiem/privātskolotājiem ir jāmāca mājās, ja grib, lai bērnam būt kauč iespēja tikt dzīvē tālāk par profeni.

atbilstošajā sadaļā pie skolām.


Change your mind and the rest will follow!

aiviekste

Ja tas ir tas, ko domāju, tad daži skolotāji jau individuāli uz to pāriet. Piemēram, bija sižets par vienu fiziķi, kas savas stundas skaidro/vada uz praktiskiem ikdienišķiem piemēriem un skolēnu iesaistīšanos. Risināti tiek nevis abstrakti piemēri butrnīcā, bet vispirms praksē izmēģināts (piemēram dažāda platuma somu/maisiņu lenču spiediens uz pleca) un tad izrēķināts.
Ja tas ir tā paredzēts, esmu tikai par.


Sieviete, mamma, darbiniece. 
Saimniece Egitas Virtuvē.

man kā tāda līmeņa darbiniekam, kas strādā ar skolu produktiem, sāk palikt bail, ko mēs no šī dabūsim pretī. varbūt īsti neizprotu to ideju, bet cilvēks apgūs ko? ja, piemēram, to, kur un kā meklēt informāciju un kā to pielietot savā darbā, tad ir OK, jo studentiem pēc skolas ir problēmas ar to, pieraduši pie frontālās tehnikas, kur visu iedod priekšā... bet tomēr - kas notiks ar pamatzināšanu bāzi, kas vienkārši ir jāapgūst? dažas lietas ir jāiekaļ, lai cik tas dīvai neliktos (gan jau mani apstrīdēs), lai varētu uz šo iekalto zināšanu pamata veidot tālāku darbību sintēzi.


When I was a child I bred a whore in my heart A stillborn child I gasp for - The devil into my spiracle

bumburums

rojs2
bet tomēr - kas notiks ar pamatzināšanu bāzi, kas vienkārši ir jāapgūst? dažas lietas ir jāiekaļ, ..lai varētu uz šo iekalto zināšanu pamata veidot tālāku darbību sintēzi.
Precīzi.

Ir jābūt vismaz minimālām pamatzināšanām, lai vismaz spētu jautājumu noformulēt.


Change your mind and the rest will follow!

Jūs nevarat rakstīt šajā tēmā, jo tā ir slēgta.
18349229