Jūs neesat iegājis sistēmā, tāpēc nevarat rakstīt šajā forumā.
Ienākt forumā | Reģistrēties

Kompetenču izglītības pamatskolā trūkumi un priekšrocības

bumburums

Būtu jau forši, ja klasē bītu nevis 30 bērni, bet 15.
Mans bērna klasē (sākumskolā) ir kādi 17 cilvēki, 1 skolotāja un 1 skolotājas assistente. Šādā klasē ļoti labi var tikt galā ar darbu grupās un visu pārējo. Viņiem ļoti veiksmīgi sanāk realizēt kompetenču izglitību. Telpa gan nav baigi liela, bet viņiem sanāk to sadalīt 3 zonās un mācīties dažādas lietas dažādās vietās, tātad pamainīt vidi, kas maziem bērniem ir svarīgi.

Resnā Žurka

Šadurskis pilsētām mazāk par 25 klasē pat domās nepieļauj.

Te arī var pamanīt tendenci, aks galīgi nav laba. Visi tik kopā darbosies, tusēs, būs aizņemti un skolā būs tikai prieki vien.

Zināšanu kritēriji, pēctecība, vienota metodika paliek kaut kur otrā plānā.

Labs padoms

vitish
Trūkumi - kā man viens students reiz teica - mēs zinām KĀPĒC, bet nezinām KĀ. Mans privātais, personiskais ieteikums skartajiem vecākiem ir bērnam pašrocīgi tomēr padresēt arī garlaicīgās lietas - reizrēķinu, vēlāk formulas, gramatiku, pareizrakstību, vārdiņus svešvalodās.... Vārdu sakot, vecākiem ir ļoti jāseko, lai nerastos robi zināšanās. Papildstundas pēc "vecās metodikas" pamatpriekšmetos būtu samērā ieteicamas (ja paši nevar "pavilkt" līmeni). Var jau būt, ka LV to realizēs sakarīgāk kā citviet pasaulē. Galu galā, drīkst jau arī no citu kļūdām mācīties, ne tikai no savām...


Sēž kafejnīcā cilvēks. Ne viņam laptops, ne planšete, ne telefons. Vienkārši sēž un dzer kafiju. Un skatās apkārt. Biedējoši!

Katram savs

vitish
skolā ir interesant
Nu, re - mēs iegūstam, ka skolā ir interesanti, bet reizrēķins jāmāca vecākiem.

Jauka perspektīva.

Grupu darbam nav ne vainas, ja tas netiek padarīts par dominējošo mācīšanās formu. Galu galā, pēc skolas katram jādzīvo ar savām smadzenēm. Man rodas iespaids, ka mūsdienu skolas vairs nepilda savu izglītošanas funkciju, bet cenšas radīt savu mikrokosmosu, slikti imitējot reālo pasauli, un par daudz iebrauc ģimenes lauciņā.

Četri vēji
Paldies!

Papildināts 22.03.2017 06:16:

Četri vējiPaldies!

Jau sen ir pierādīts, ka pie parastas lekcijas, kad skolotājs tikai stāsta, un bērns tikai vēl papildus lasa, tad atmiņā paliek tikai 5% no lekcijas un 10% no izlasīta. Bet pēc darba grupās 50%. Vislabkā metode ir mācīt citam vaivtūlīt pielietot iemācītas zināšanas. Tad atmiņā paliek 90% no informācijas.

Gemma

Bet es dzīvoju realitātē.....  Par skolotājiem, kuri pēkšņi varēs un darīs. Tas nekas, ka materiālu tam nebūs, tehnikas arī.

Man arī šis ir galvenais iebildums. Tas ir tas, kas jārisina vispirms:

1) jāpanāk, lai skolotāja amats būtu iekārojams, lai būtu normāls (labs!) atalgojums un slodze, kurā tiek iekļauts laiks, kas vajadzīgs katras stundas kvalitatīvai sagatavošanai, darbu labošanai un sarunām ar skolēniem; Lai gudrākie prāti stāv rindā uz šo amatu, un pedagoģijas augstkolas gāž apkārt.

2) jāsamazina skolēnu skaits klasēs, līdz vienam cilvēkam aptveramam līmenim. Jānodrošina ar asistentiem skolēni, kam īpašas vajadzības - ne tikai fiziskas, bet jo īpaši attīstības traucējumu un emocionālu problēmu dēļ.

3) jānodrošina šie konkursā atlasītie skolotāji ar materiālo bāzi, kas tiem nepieciešams šī darba veikšanai.

Ja būs viss šis, jebkura sistēma darbosies, vienalga, kompetences, sešgadnieku izglītība vai grupu darbs. Bet vieglāk ir radīt iespaidu par izmaiņām ar šādu vai tādu reformu, un to arī mūsu politiķi dara, jo Saeima mainās ik pa četriem gadiem, domāt tālāk taču nav vērts...

Četri vēji

Gemma
Piekrītu. Bet tam ir vajadzīgi gadi. Un ne pāris, bet kādi 10. Jo ir kaudze priekšmetu, kuros konkurences vairs nav vispār, vidējais vecums strauji tuvojas pensijai un jaunie tiek sagatavoti ļoti maz (fizika, ķīmija, pamazām arī matemātika).


Četri vēji iet pa lauku / Četri vēji manī mīt / Vēja slota mūžu slauka / Nevar vējus saslaucīt

Resnā Žurka

Somiem ar viss nav ideāli, bet princips ir kā Gemma raksta. Un attiecīgi ir arī rezultāti.
A mums viss pēc tā paša principa kā skolotāju algu reforma. Paziņo, ka par slodzi baigi vairāk maksās. Tikai to momentu, ka slodzei +1/3 klāt, noklusē. Nu un sanāk, ka viena stunda darba kļūst lētāka, bet var skaļi bļaut, ka algas lieeeeeeelas.

Jūs neesat iegājis sistēmā, tāpēc nevarat rakstīt šajā forumā.
Ienākt forumā | Reģistrēties
18349231