Jūs neesat iegājis sistēmā, tāpēc nevarat rakstīt šajā forumā.
Ienākt forumā | Reģistrēties

Kompetenču izglītības pamatskolā trūkumi un priekšrocības

bumburums

snukurs

Nuuu, palasot Cāli, ir skaidts, ka liela daļa neatpazīst arī, piemēram, divdabja teicienu un pat nenojauš, ka tas viņiem kaut kā varētu noderēt dzīvē.

Katram savs

Daudzos priekšmetos materiāls ir saistīts un var saprast kā viena tēma atspoguļojas dažādos priekšmetos.
Ja tas ir tas, tad nekā slikta tur nesaskatu. Piemēram, matemātikā rēķina nevis abstraktu teksta uzdevumu, bet gan par tēmu, ko mācās dabaszinībās. Savukārt, dabaszinībās aprēķina kaut ko, pielietojot matemātikā apgūto. Un vizuālajā mākslā tās pašas dabas parādības uzzīmē.

Vismaz sākumskolā tas varētu strādāt.

Papildināts 13.03.2017 14:44:

mysweethome
Cik ciilvēki no jums var aprēķināt motora sadegušas degvielas daudzumu un cik no tiem kas māk šo aprēķināt, tas arī noder dzīvē.

Tā gan ir neauglīga saruna. Jā, daudz kas no skolā mācītā daudziem tiešā veidā nenoderēs. Tad jau paliekam pie 4 klašu izglītības?

izteikšu viedokli arī šeit. varat nepiekrist, bet man kā tāda līmeņa darbiniekam, kas strādā ar skolu produktiem, sāk palikt bail, ko mēs no šī dabūsim pretī. varbūt īsti neizprotu to ideju, bet cilvēks apgūs ko? ja, piemēram, to, kur un kā meklēt informāciju un kā to pielietot savā darbā, tad ir OK, jo studentiem pēc skolas ir problēmas ar to, pieraduši pie frontālās tehnikas, kur visu iedod priekšā... bet tomēr - kas notiks ar pamatzināšanu bāzi, kas vienkārši ir jāapgūst? dažas lietas ir jāiekaļ, lai cik tas dīvai neliktos (gan jau mani apstrīdēs), lai varētu uz šo iekalto zināšanu pamata veidot tālāku darbību sintēzi.


When I was a child I bred a whore in my heart A stillborn child I gasp for - The devil into my spiracle

Katram savs
Kā jau jums teikts - katram savs. Katrs izvēlās to, kas noder dzīvē. Viens atceras un pielieto motora sadegušas degvielas daudzumu, cits pielieto Pivot tabulas.

Es ļoti labi saprotu visus negatīvus komentārus. Viss nezināmais ir biedējošs. PYP un IMYC sistēmas strādā starptautiski jau vairākus gadus. Ir arī citas līdzīgas sistēmas. Grūti teikt, kuru izmantos par pamatu. Materāls, ko mācīs jau būs tāds pats un skolotāji arī tie paši, bet būs savādāk plānotas stundas.

rojs2
ažas lietas ir jāiekaļ, lai cik tas dīvai neliktos (gan jau mani apstrīdēs), lai varētu uz šo iekalto zināšanu pamata veidot tālāku darbību sintēzi. šitais ir pats trakākais. Tiek cerēts, ka tehnika un dators visu pateiks priekšā. Jau šobrīd ir smieklīgi vērot kā jauniem cilvēkiem iestājas totāla nespēja kaut ko sarēķināt vai izdarīt, ja nav datora vai www dzīles, kur pameklēt.

mysweethome
Ārzemēs tomēr ir vērojama ļoti liela segregācija starp skolām un to kā un ko tur māca. Var jau te apelēt, ka valsts skolas ir super vai privātās ir labas, tomēr tā nav. Nu, ņemot vērā, ka Oliņa nav visiem skaidri un saprotami izsniegusi plānus, scenārijus, bet atstājusi lielu darba daļu pašplūsmām - es neliktu lielas cerības uz labu rezultātu. Cik esmu redzējusi intervijas, ir sajūta, ka viņai pašai nav skaidrs, kas tur galu galā sanāks. Un tas ir tas trakākais šājā situācijā. Pirmos gadus tāpat apmuļļās. Vai tas būs labi tiem, kam tagad jāmācās - diezin vai.

Man šīs kompetences vairāk saistās ar prasmēm un nevis zināšanām. Un jāņem vērā, ka tikai ar prasmēm diemžēl nepietiek, lai veiktus padziļinātu izpēti tais pašās fundamentālajās zinātnēs. Tur vajag zināšanas, ko kompetences nedod. Un tad būs tie bērni, kam vecāki liks vairāk mācīties un tie, kam būs tikai kompetences, jo valsts tak teica, ka šis ir labākais izglītības modelis. Kuriem būs priekšrocības - tiem, kam būs gan labas un padziļas zināšanas, gan kompetences.

Četri vēji

Par kompetenču pieeju var spriest tikai teorētiski pagaidām. Jo patreiz mācās/sadarbojas tikai eksperti, kas izstrādā saturu. Satura kā tāda vēl nemaz nav. Nākamais līmenis būs, kad būs saturs - mācīsies tie, kas aprobēs.

Idejiski viss ir labi, mani biedē pārāk īsie laika posmi un tas, ka kārtējo reizi materiāli tehniskā bāze netiks līdzi idejai. Tā tas ir bijis visas pagājušās reizes, katru reizi iekavējot arvien vairāk un vairāk. Tā kā šoreiz izejas pozīcijas ir vēl neskaidrākas kā iepriekš, tad neko labu sākumposmā nesagaidu. Galu galā - tas būs jārealizē skolotājiem - pienācīgi neapmācītiem, bez pienācīgiem līdzekļiem. Sākumposms būs taustīšanās pa ķešu. Nepatīk man sasteigti projekti izglītībā.

Un tas viss komplektā ar to, ka skolā plāno iebīdīt gadu jaunākus bērnus.


Četri vēji iet pa lauku / Četri vēji manī mīt / Vēja slota mūžu slauka / Nevar vējus saslaucīt

Skolotāji netiks līdzi idejai.

Ideja arī var būt ne tā labākā.


Sēž kafejnīcā cilvēks. Ne viņam laptops, ne planšete, ne telefons. Vienkārši sēž un dzer kafiju. Un skatās apkārt. Biedējoši!

bubene
Runa nav par ārzemju skolām. Tas sistēmas, ko es minēju, ir no starptautiskām skolām nevis kādas konkrētas valsts izglitības sistēmām.

Īsie laika posmi tiešam ļoti izbrinīja.

Cik saprotu, tiks mainīta izglitības sistēma no bērnudārza, laikam no 5iem gadiem. Bērnudārzi arī piedalās.

Es teiktu, ka kompetenču sistēma nav īsti pareizs nosaukums. Tad drīzāk ir izglitība pa blokiem vai units kā angliski tas saucās.

Harijs Tumans, pēc 8.00 115 min
http://tvplay.skaties.lv/parraides/900-sekundes/815352?autostart=true

Tur ir tāda vieta, kur profesors runā par jauno modeli - gatavo sistēmas kalpus, ne plānotājus. Apmēram tā.


Sēž kafejnīcā cilvēks. Ne viņam laptops, ne planšete, ne telefons. Vienkārši sēž un dzer kafiju. Un skatās apkārt. Biedējoši!

In_ka

mācību procesā skolēni attīstītu dzīvei 21. gadsimtā svarīgas zināšanas, prasmes un attieksmi
Vai ir iespēja kaut kur atrast un apskatīt, kas tad ir šīs tieši 21.gadsimam svarīgās zināšanas, prasmes un attieksme? Tiek atkārtoti šie vispārīgie vārdi par kaut ko nezin ko, bet līdz šim nav veicies atrast avotu, kurā būtu kaut nedaudz konkrētas lietas, var tikai minēt, ka piemēram viena joma varētu būt prasme pielieto IT dažādu uzdevumu risināšanā. Bet lai kaut ko atrastu ir jāzin, ko meklēt.

Jūs neesat iegājis sistēmā, tāpēc nevarat rakstīt šajā forumā.
Ienākt forumā | Reģistrēties
18349231