Jūs neesat iegājis sistēmā, tāpēc nevarat rakstīt šajā forumā.
Ienākt forumā | Reģistrēties

Kompetenču izglītības pamatskolā trūkumi un priekšrocības

bumburums

Vai ši reforma skars visas klases vai sāksies no sākumskolas?


Četri vēji

Pēka

Skars visus, bet tiks ieviesta pakapeniski

Kompetenču pieejā balstīta mācību satura ieviešana tiks uzsākta pakāpeniski ar 2018./2019. mācību gadu pirmsskolā, 1. un 4. klasē, 2019./2020. mācību gadā – 2., 5., 7. un 10. klasēs, 2020./2021. mācību gadā – 3., 6., 8. un 11. klasēs, pabeidzot jaunā mācību satura ieviešanu 2021./2022. mācību gadā – 9. un 12. klasē.

Papildināts 19.03.2017 21:26:

T.i. 1. un 4. klase sāks, nākamā gadā turpinās, klāt nākot 7. un 10. klasei, vēl nākamajā visi iesākušie turpinās. Tā kā būs pagājis 3 gadu cikls, tad trešajā gadā būs iesaistīti visi, arī tie, kas pirmajos 2 gados nebūs trāpījuši uz jauno KI. Ceturtajā gadā 3 gadu ciklu pabeidz otrajā gadā iesākušie 7. un 10. klase, kas tajā gadā attiecīgi būs jau 9. un 12. klase.

Papildināts 19.03.2017 21:29:

Prezentācija


Četri vēji iet pa lauku / Četri vēji manī mīt / Vēja slota mūžu slauka / Nevar vējus saslaucīt

Katram savs

Četri vēji
Prezentācija
Žēl, ka par tēmu "kas būs citādi", ir tikai bildītes.

Četri vēji

Katram savs
kas būs citādi
Pagaidām jau tikai tas ir tapšanas stadijā. Cik zinu, tad tie, kas patreiz eksperti un mācās, materiālus nedrīkst nemaz citiem rādīt. Paliek tie materiāli, kas publiski pieejami.

Pasērfoju, atradu, piemēram, šādu.

Papildināts 19.03.2017 22:18:

Te vēl, neesmu izpētījusi visu.


Četri vēji iet pa lauku / Četri vēji manī mīt / Vēja slota mūžu slauka / Nevar vējus saslaucīt


Vajag paņemt kaut kādas prasmes, kam būtu jābūt, teiksim, 9.klasē vai skolu beidzot un tad retrospektīvi skatītīes laika ziņā atpakaļ, kā pie tām nonākt. Pie tam tām prasmēm būtu jābūt pietiekam augstām, tādām, par kurām ir pozitīva atsauksme no augstkolu iestājeksāmenu pieņēmējiem.

Piemēram, tā pamatprasme lietot simbolus, lai apzīmētu teksta uzdevumos visādus lielumus.

Kādas prasmes nepieciešaams skolotājiem? Prasme atsrādāt gatavu algoritmu - jāzin tas un tas, kritēriji ir tādi, sociālajiem, kas nevelk līdzi - tādi, lai tie netraucē - pasākumi ir šādi, lai gudrie negarlaikojas - šādi, lai gudrie nedabū pa seju - pašvaldība lai rūpējas -pašvaldības atbalsts sociālajiem un sadarbības veidi. Komunnikāciajs iemaņas un pamata socializēšanas gudrākajiem.

Kā iespējams noskaidrot, vai skolotājiem ir vajadzīgās prasmes? Ar standarta pārbaudēm, izzinot to zināšaans un praktiski pārbaudot idejas un pieeju labam, čaklam, mācīties un uztvert spējīgam skolniekam.

Ko var darīt pašvaldība katrā skolā, lai pilnveidotu skolotāju prasmes?

Uzraudzīt vecāku ietekmi, un, ja ta ir nelabvēlīga, moderēt to. Materiāli stimulēt skolotājus. Palīdzēt veikt prakstiskos darbus. Visus sociālos, kārtības, pretmobinga un mācību procesa tehnisko un ideoloģisko atbalstu nodrošina pašvaldība.

lai pilnveidotu skolotāju prasmes - jau saknē norāda uz to, ka netiek apzināti citi faktori. Prasmes var būt briljants, ja klasē sēž tadi, akm to visu nevajag un vecāki ir tādi, kam arī neko nevajag, tad ko dod prasmes?

Pēdējās izmaiņas: Raimonds1, 19.03.2017 22:37.


Sēž kafejnīcā cilvēks. Ne viņam laptops, ne planšete, ne telefons. Vienkārši sēž un dzer kafiju. Un skatās apkārt. Biedējoši!

Četri vēji

Ja gribas lasīt un pētīt vēl (jāatveras būtu Adobe Acrobat Reader)

Papildināts 20.03.2017 22:25:

Te vēl

Papildināts 20.03.2017 22:27:

Kādas prasmes nepieciešamas skolotājiem? Prasme atstrādāt gatavu algoritmu
Kā reizi jaunajā sistēmā tas neder (un man tas pašai liekas briesmīgi, es neesmu robots un neražoju robotus)

Papildināts 20.03.2017 22:28:

Prasmes var būt briljants, ja klasē sēž tadi, akm to visu nevajag un vecāki ir tādi, kam arī neko nevajag, tad ko dod prasmes?
Tas gan tiesa.

Pēdējās izmaiņas: Četri vēji, 20.03.2017 22:28.


Četri vēji iet pa lauku / Četri vēji manī mīt / Vēja slota mūžu slauka / Nevar vējus saslaucīt

Vai pareizi saprotu, ka tiem, kas šogad sāks iet skolā t.i. 2017/2018, KI attieksies tikai no 4.klases 2020/2021.m.g.?

Resnā Žurka

Mani bērni mācās kompetencēs orientēti. Vācijā pirmie kompetencētie nu ir nonākuši līdz universitātēm.

Priekšrocības:

* skolā ir interesanti, prieks mācīties un apgūt ko jaunu netiek tik ļoti ātri nobeigts kā tas varbūt manā bērnībā bija.

* Priekšmeti tiek sasaistīti viens ar otru - nu, tur fizika ar ķīmiju, vācu valoda ar dabas zinātnēm (piem., abstraktu tekstu vietā tiek lasīti teksti par pavasara iezīmēm dabā, tas 2. klasē bija)

* ir daudz dažādas prezentācijas, grupu darbs u.tml.

Trūkumi - kā man viens students reiz teica - mēs zinām KĀPĒC, bet nezinām KĀ. Mans privātais, personiskais ieteikums skartajiem vecākiem ir bērnam pašrocīgi tomēr padresēt arī garlaicīgās lietas - reizrēķinu, vēlāk formulas, gramatiku, pareizrakstību, vārdiņus svešvalodās.... Vārdu sakot, vecākiem ir ļoti jāseko, lai nerastos robi zināšanās. Papildstundas pēc "vecās metodikas" pamatpriekšmetos būtu samērā ieteicamas (ja paši nevar "pavilkt" līmeni).

Var jau būt, ka LV to realizēs sakarīgāk kā citviet pasaulē. Galu galā, drīkst jau arī no citu kļūdām mācīties, ne tikai no savām...


Četri vēji

Rigai800
Vai pareizi saprotu, ka tiem, kas šogad sāks iet skolā t.i. 2017./2018., kI attieksies tikai no 4.klases 2020./2021.m.g.?
Jā, tā sanāk.

vitish
Var jau būt, ka LV to realizēs sakarīgāk kā citviet pasaulē. Galu galā, drīkst jau arī no citu kļūdām mācīties, ne tikai no savām...
Pēc tik daudz reformām, ko esmu piedzīvojusi, es šai ziņā esmu absolūts pesimists.

Papildināts 21.03.2017 15:09:

Resnā Žurka
Skaidrs. Kompetences kopā ar 6 gadniekiem, gatavošanās skolai 1 gadu.

Idejiski man patīk daudzas lietas. Ja dzīvotu utopijā, tad atbalstītu ar rokām un kājām. Bet es dzīvoju realitātē..... Piemēram, par telpu iekārtojumu arī sajūsmā varu lauzt krēslus. Mums nepietiek, lai atjaunotu sabojātos, bet varēsim nomainīt visur. Par skolotājiem, kuri pēkšņi varēs un darīs. Tas nekas, ka materiālu tam nebūs, tehnikas arī. Un vēl es gara acīm redzu šo sadarbību savās 30 bērnu klasēs. Jā, es jau tagad ik pa brīdim tā strādāju. Kā reizi vienu tādu stundu pabeidzu. Nabaga kolēģi blakus, jo 30 bērni, pat ja sadarbojas samērā klusu grupu ietvaros, tad rada milzu troksni, kad apspriežas. Jo viņi jau telpā ir tik saspiesti, ka runā arvien skaļāk, lai sadzirdētu pārējos grupas biedrus.


Četri vēji iet pa lauku / Četri vēji manī mīt / Vēja slota mūžu slauka / Nevar vējus saslaucīt

Jūs neesat iegājis sistēmā, tāpēc nevarat rakstīt šajā forumā.
Ienākt forumā | Reģistrēties
18349231