Jūs neesat iegājis sistēmā, tāpēc nevarat rakstīt šajā forumā.
Ienākt forumā | Reģistrēties

Adoptēts bērns un izglītības sistēma

Raine

esenif

Manika
Neiropsiholoģisko sensomotoro korekcijas metodi, par kuru es runāju un, balstoties uz savu gana iespaidīgo pieredzi, iesaku, ir izstrādājuši Krievijas speciālisti Ševčenko un Korņejeva, kas pirms gadiem brauca uz Latviju un vadīja apmācības par to, kā strādāt ar šo metodi. Cik zinu, Latvijā ap 50 cilvēkiem ir šīs apmācības izgājuši. Tajā skaitā centra Resurss speciālisti. Lai nodrošinātu kvalitātes uzraudzību un to, ka metode tiešām tiek autentiski pielietota, viena no korekcijas speciālistiem, kas ir arī Kamertona vadītāja, papildus izmācījās un kļuva par pārraugu jeb supervīzoru, kura vadībā arī citiem speciālistiem būtu jāstrādā. Tā tiešām ir ļoti sarežģīta metode, ko nav iespējams dažu dienu apmācībās apgūt, tāpēc tās supervīzijas tiešām svarīgas. Speciālistam strādāt ar šo metodi nav viegli (ne velti to dara tikai 2 cilvēki) - tā ir liela slodze, tāpēc nebrīnos, ka Resursa speciālisti metodi vienkāršoja. No supervīzijām atteicās un izveidoja savu variāciju par tēmu, ko diezgan veiksmīgi tirgo. Kad Kamertonā sāka vērsties cilvēki, kas bija izmantojuši Resursa pakalpojumus, negūstot gaidīto rezultātu, tad bija diezgan pamatīgs skandāls, kā rezultātā Resurss pielika savai programmai citu nosaukumu.

Pasaulē ir diezgan daudz šāda tipa smadzeņu darbību stimulējošie vingrinājumi, kas var palīdzēt. Resursa metodi var pieskaitīt pie tiem, bet tā nav neiropsiholoģiskā sensomotorā korekcija. Visi tie, kas pēc pieredzes ar Resursa vingrinājumiem nonāk līdz korekcijai, visu sāk no sākuma, jo tās atšķirības tik lielas, ka nav pat pielīdzināmi. Vai tā ir vērā ņemama alternatīva, jālemj katram pašam. Manuprāt, svarīgākais ir būt informētam - šobrīd tomēr sanāk maldināšana.


О нас думают плохо лишь те, кто хуже нас,  а те, кто лучше нас, им просто не до нас. /Омар Хайям/

Manika

No supervīzijām atteicās
Jā. Par šo es nezināju. Paldies par atbildi!


MeŽa PūCe.

Raine
Nu mēs abiem vēl meklējam vai ir kāda idagnoze vai nav. Mazākajam bērnam psihologs ir uzlicis ( bet pastāv iespēja uzlabot vai arī vēl pasliktināties). Par lielo ir jautājums, jo ir ļoti trauksmains un nevar saprast tā ir vnk trauksme vai vairāk kas. Šo vasaru esam pa speciālistiem un izmeklējumiem nodzīvojušies.
taada sajuuta, ka piekarinot diagnozi, vareesiet nonenmt savu atbildiibu?! Kpc nepienemt beernus taadus kaa ir?


Laiks ir tas, ko nekad nedabūsi atpakaļ, tāpēc izvēlies uzmanīgi, kam to veltīt...

Iespējams ir VISS !!! Neiespējamais gluži vienkārši prasa vairāk laika....

Nebaidieties kādu zaudēt, jo zūd tikai tie, kas jums ir doti pieredzes gūšanai. Bet paliek tie, kurus jums ir lēmis liktenis.

Manika

Visiem no malas šķiet ka UDHS, bet gan neirologi, gan psihiatrs uzreiz pateica ka nav UDHS. Esot trauksme.
Raine
Nu tad viņam, iespējams, ir tā saucamā pseido- UDHS. It kā izpausmes ir līdzīgas, taču smadzeņu darbībā ir kā parastajām bērnam.
Vai pie klīniska psihologa esat izmeklējušies? Varu ieteikt labu Jūsu pusē, ja vajag. Mums tieši klīniskais psihologs šito noteica jaunākam bērnam(izmeklēšanas mērķis bija cits, šī ir blakus atradne). No malas skatoties ar neprofesionālo aci man viņi abi šķiet ar īsto UDHS, visas izpausmes ir identiskas, bet nē, vienam tomēr ir tā pseido- UDHS. Ikdienā tā apziņa neko nemaina gan. Zāles nedzer ne viens, ne otrs pagaidām. Nu tikai tas, ka vecākiem tīri psiholoģiski ir vieglāk, apzinoties to, ka, kā teica mana paziņa, kura strādāja BDā: “rebjonok ne so zla” šādi izpaužas, viņš vnk savādāk nespēj.
Esam vēl taisījuši abiem bērniem Encefalogrāfiju(tā nav EEG), tur strādā kolosāla daktere, es no viņas 30 min. laikā par saviem bērniem uzzināju vairāk, nekā par visiem iepriekšējiem gadiem! Pie tām gan par prenatālo periodu, gan par to, kādas grūtības mūs sagaida pusaudžu gados. Kā pie zīlnieces aizgāju, tāda sajūta. Dārgs gan tas prieks esot, taču mūsu gadījumā bija katra centa vērts. To, starp citu, iesaka taisīt pirms NSK, jo tendenci uz epilepsiju EEG var arī neparādīt, bet NSK to lietu var izprovocēt. Tāpēc arī taisījām.


MeŽa PūCe.


Belle

Manika
pseido- UDHS

Kas tas tāds?

Papildināts 10.11.2019 10:44:

sapnits7
taada sajuuta, ka piekarinot diagnozi, vareesiet nonenmt savu atbildiibu?! Kpc nepienemt beernus taadus kaa ir?

Mjā... Nav ienācis prātā, ka diagnozes ir ne tikai tāpēc, lai tās piekabinātu, bet gan, lai noteiktu, kā bērnam atbilstoši palīdzēt?

sapnits7
Nākamreiz, kad kas sāpēs, neej pie ārsta, nekarini sev birkas. Sadzīvo ar sevi, kāda nu katrā brīdī esi: ar lauztu kāju, ar gripu, ar caureju.

P.S. Neesi no tās sektas, kur pie ārstiem nevēršas?


;-)

Dormice

Negribu linču tiesu, katrs audzina savu bērnu kā grib. Es vienmēr esmu uzskatījuši, ka tā tieši ir bezatbildība nenoskaidrot precizu diognozi, lai pēc iespējas ātrāk un efektīvāk palīdzētu bērnam

Raine

taada sajuuta, ka piekarinot diagnozi, vareesiet nonenmt savu atbildiibu?! Kpc nepienemt beernus taadus kaa ir?
Jā nu reizēm ir iespēja arī neko nekomentēt, ja gluži neesi tēmā. Nu reizēm tādu iespēju var izmantot, tiešām.

Bez diagnozes šajā valstī nenotiek nekas. Ja nav bērnam diagnozes, nav pamata saņemt jebkādu atbalstu, ja tiešām bērnam tas ir nepieciešams. Ne atbalsta pasākumus skolā, ne individuālu mācību plānu, ne atvieglojumus pārbaudes darbos.

Piem. bērnam ir autiskais spektrs, lai saņemtu ABA terapijai pašv. atbalstu, jāiet med ped komisija, lai saņemtu atbalstu asistentam, jānokārto invaliditāte ( ja tāda pienākas).

Lai novērstu "izlaistā" bērna dresūru dārziņā, man kā vecākam ir jāzina ko pateikt audzinātājām un izglītības iestaidei par bērnu un par to ka nepieciešama savādāka komunikācija ar bērnu nekā citiem.

Tas pats vizītēs pie ārsta, ja nepateiks ka ir autiskais spektrs, tak dabūs gan māte, gan bērns noklausīties pārmetumus ( ne tikai pārmetumus, bet arī nepatīkamu attieksmi) par izlaistību un nepaklausību.

Bet tie, kas ir tēmā, tie tāpat jau visu zina. Tiem nav tas jāskaidro, kāpēc ir svarīgi zināt diagnozi, ja tāda tiešām ir.

Papildināts 10.11.2019 23:57:

Manika

Nu tad viņam, iespējams, ir tā saucamā pseido- UDHS.
Visticamāk un arī noteikti esenif aprakstītie traucējumi.

Vari man lūdzu atsūtīt uz pastu ārsta kontaktinfo. Mēs gan šausmīgi daudz šogad esam staigājuši pa ārstiem, bet varbūt noder.

Labu ārstu kontakti ir jāglabā kā zelts.

rebjonok ne so zla

Tieši tā. To ir ļoti būtiski saprast un izskaidrot pedagogiem.

Raine
Ja nu noder lokācija - Babītes vidusskolā sākumskolas klasēs ir superīga skolotāja Kristīne Jukša, kas saprotas ar puikām un spēj pieņemt, ka viņi ir skaļi un stundās var nespēt nosēdēt mierā. Un vēl - viņa lieliski tiek galā arī ar klasi 25+ bērni.


Raine

bubene
Babītes vidusskolā sākumskolas klasēs ir superīga skolotāja Kristīne Jukša
Paldies par info. Papētīšu to skolu. Lieku aiz auss.

Jūs neesat iegājis sistēmā, tāpēc nevarat rakstīt šajā forumā.
Ienākt forumā | Reģistrēties
18398201