Jūs neesat iegājis sistēmā, tāpēc nevarat rakstīt šajā forumā.
Ienākt forumā | Reģistrēties

Absolūts matemātisks izmisums

enciana

enciana

Ceturtklasniece. Visus gadus matemātika nav bijusi mīļākais priekšmets, bet nu ar piestrādāšanu uz 7 turējās. Bet šogad pārņēmusi sajūta, ka mēs esam lielā, melnā caurumā. Katru dienu strādājam ar matemātiku papildus, vienreiz nedēļā iet pie skolotājas uz konsultāciju. Mājās brīžam šķiet, ka saprot un sanāk (reizēm gan 9 + 3 = 11, bet pēdējā laikā diezgan reti), bet kā kontroldarbs, tā nespēj tikt galā ar pašiem vienkāršākajiem uzdevumiem. Citos priekšmetos zemākā atzīme ir 8 bez īpašas piepūles.

Gudrā cāļtauta, lūdzu, palīdziet ar ieteikumiem, ko darīt — meklēt privātskolotāju (lai to visu vēlreiz pārstāsta kāds svešs cilvēks), ieviest sodu sistēmu, kārtot programmu ar mācību traucējumiem, nelikties ne zinis...

Šodien saņēmu kontroldarba rezultātus, gribas raudāt.


Es mēģinātu privātskolotāju, zinot savu bērnu, kurš manis teikto var laist gar ausīm, bet svešu skolotāju gan klausīsies.

Cucamonga

enciana
Mēģinātu saprast iemeslus kāpēc bērns nesaprot. Matemātika ir vizuāla. Skolotajam jāmāk parādīt kā uz to jāskatās. Otrs iemesls-kāpēc mājas saprot, skolā ne-stress. Var būt abi.


Отпускайте идиотов и клоунов из своей жизни. Цирк должен гастролировать! © Ф. Раневская

Tie var būt arī mācīšanās traucējumi. Ja tas apstiprinās, var cerēt uz kādiem atbalsta paskumiem, papildus laiks, atgādnes u.c. Mana bērna gadījumā - saprot sarežģītus matemātiskus konceptus, bet kļūdās sakaitot 9+3 vai nevar iegaumēt reizrēķina tabulu.


enciana

Cucamonga
Taisnība. Mājās mēģinu visu vizualizēt — dalām picas, reizinām končas, skaitām naudu. Teksta uzdevumus no sākuma zīmējām, tagad vienkārši izrunājam bildi — kādā krāsā vilciens un kāds izskatās lokomatīves vadītājs. Teksta uzdevumus pārsvarā saprot arī skolā (bilde laikam galvā sanāk), bet vienkāršas matemātiskas darbības nesanāk.

Meita teica, ka klasē troksnis, nevar koncentrēties. Skolotāja saka, ka stundās klusums esot. Ej nu zin kam ticēt.

Liekas, ka grūti koncentrēties, domas visu laiku kaut kur lidinās, bet citos priekšmetos tā nav.

Papildināts 16.10.2019 15:41:

rudzroga
Bet tā var būt, ka mācīšanās traucējumi ir tikai vienā priekšmetā? Atmiņa laba, dzejolīšus, angļu vārdiņus, latviešu valodas likumus iemācās ar pāris reižu izlasīšanu vai arī — es jau to klasē dzirdēju.

Papildināts 16.10.2019 15:42:

Un kas apstiprina mācīšanās traucējumus?

Jā, var būt mācīšanās traucējumi kādā atsevišķā jomā vai arī kombinēties. Grūtības matemātikā sauc par diskalkuliju.

Papildināts 16.10.2019 15:47:

Šeit mazliet par diskalkuliju.

enciana

rudzroga
Paldies! Un vai Latvijā ir kādi speciālisti, kas to apstiprina? Kā es varu skolotājai iestāstīt, ka vajag papildu laiku? Skolotāja pati bez jebkādas iniciatīvas.

Mēs sākām ar logopēdu un klīnisko psihologu. Bet vispār ar diagnostiku ir visai bēdīgi.

Es laikam tad slimoju ar dikskalkuliju. Matemātika bija mans murgs. Ar skolotāju zināju visus algoritmus un citus ritmus. Kā viena pati, tā neko nezinu.

Vienīgais, kas palīdzēja - kaudze ar palīglapiņām. Tur, kā augstāk minēja, vizualizēju. Matemātikas ģēnijs neesmu joprojam, bet eksāmeniem cauri tiku. Man jebko - darbību, plānu, iepirkumu sarakstu, vajag uz papīra! Savādāk kopējo laukumu neredzu. Foto atmiņa.

Man nav matemātiskās domāšanas, bet piemēram ģeometrijā varēju sacensties ar skolotāju, kurš vairāk atrisinājumu atradīs.

No savas puses ieteiktu ņem vairāk papildu stundas ar privātskolotāju. Bērnam jāatrod veids, kā saprast un tikt pie rezultāta. Katram savas metodes un domāšana. Tikai jāatver.

Papildināts 16.10.2019 16:06:

Nē, izlasīju aprakstu - ne slimoju ar šo slimību. Vnk nesaprotu matemātiku!


Es laikam tad slimoju ar dikskalkuliju.
Vispār jau tā nav slimība Tikai smadzenes darbojas mazliet citādi.

Jūs neesat iegājis sistēmā, tāpēc nevarat rakstīt šajā forumā.
Ienākt forumā | Reģistrēties
18398239