Jūs neesat iegājis sistēmā, tāpēc nevarat rakstīt šajā forumā.
Ienākt forumā | Reģistrēties

Skola attālināti.

Cocoa

Tiem vecākiem kuriem bērni ir integrēti parastā skolā un šobrīd mācības notiek attālināti, kā jūs pārvadāt dienu? Pulciņi nenotiek, draugi baidās no Covid. Kā ar socializāciju? Labprāt iepazītos.


Mans dēls mācās otrajā klasē. Tieši sava bērnudārza izlaiduma dienā viņam uzstādīja diagnozi (onkoloģija), attiecīgi, par iešanu uz pirmo klasi nemaz nebija ko domāt. Kad mēs nedaudz attapāmies,likās, ka skola kaut kādā formātā būtu tomēr labi - un atradām tālmācības skolu, kur viss notiek tiešsaistē, zoomā.

plkst 8 - 8:40 latviešu valoda, 9 - 9:40 matemātika utt, līdz pusdienlaikam. Skolotāja un citi klasesbiedri uz ekrāna, tā kā notiek reāla komunikācija. Šogad viņš šajā skolā ir jau otrajā klasē, un man šī sistēma tik ļoti patīk, ka prātojam, ka varētu palikt vēl ilgāk. Viņam ir arī udhs, attiecīgi parastā skolā būtu visai grūti. Šeit viņš puslīdz tiek galā.

Tāda nu tā diena ir - līdz pusdienlaikam skola, pusdienas, tad stundu var paspēlēt planšeti (mums psihiatrs ieteica stingri pie režīma pieturēties), tad ejam stundu vismaz ārā pastaigāt - kājas jātrenē. Tad mājās, var atpūsties, pēc tam atkal ejam ārā. Man ir neliels privātais darziņš, pēcpusdienās ir bērni pagalmā, puika tad iet pie viņiem padzīvoties - vismaz kāda komunikācija. Šad tad ir kāds pulciņš onlainā. Nu un tad jau vakars, vakariņas, biku tv, palasīt, gulēt.

Šitā mēs dzīvojām jau pirms covida, tik tad vēl bija slimnīca pa starpu. Tā izolācijas sajūta ir traka. Kamēr puika vēl šādā vecumā, to var kaut kā kompensēt, bet ja būtu pusaudzis, nu nezinu, ļoti grūti bez normālas socializācijas.

Ir nojauta, par kuru skolu tu runā. Tur man liekas ir tikai sākumskola. Cik tavam puikam gadi?

8 gadi

Tur līdz sestajai klasei


varu tik runāt, kā bija pavasarī. Šobrīd vēl iet uz skolu klātienē, tik no nākamās nedēļas sestklasniecei būs jāpaliek mājās.

Pavasarī attālinātajās mācībās gāja ļoti labi, galvenokārt, manuprāt, 2 nosacījumu dēļ:

1) skola bija ļoti labi visu noorganizējusi. No pirmdienas līdz ceturtdienai katru dienu vienā un tajā pašā laikā bija apmēram 1 stundu ilga nodarbība tiešsaistē, kurā piedalījās maza grupa - apmēram 4 bērni un 1 skolotājs Whatsappā. Katru dienu savs viens mācību priekšmets - nodarbības laikā mācās jauno vielu un risina grūtākos uzdevumus. Patstāvīgam darbam apliek daži vieglāki uzdevumi, kurus līdz nedēļas beigām jāizpilda un turpat Whatsappā jāiesūta skolotājam. Piektdienās bija individuālas konsultācijas, kad skolotāja zvanīja whatapā tiem, kam nedēļas laikā kādos priekšmetos kaut kas nebija skaidrs vai vispār kāds priekšmets padodas grūtāk un bija nepieciešams pastrādāt papildus. Plāns un darba materiāli nākamajai nedēļai tika sagatavoti līdz iepriekšējās nedēļas piektdienai un nosūtīti vecākiem izdrukāšanai. Ja kādam nebija iespējas izdrukāt, varēja piektdienā saņemt skolā. Tādos priekšmetos, kā sports, mūzika, darbmācība, dabas mācība bija doti (ļoti interesanti) uzdevumi, kurus vajadzēja pildīt nofilmējot un iesūtīt. Bērni pildīja ar sajūsmu. Maniem AST bērniem šīs režīms bija ļoti, ļoti piemērots - viņi izgulējās, atpūtās, bija laiks rotaļām, nenogurdināja pārlieku lielais iespaidu daudzums, kāds ir mācībām klātienē

2) mēs dzīvojam savā mājā ar lielu dārzu un daudz mājdzīvniekiem. Bija arī pavasaris, daudz ko varēja darīt dārzā (arī daži no skolas uzdevumiem ietvēra darbus ārā).

Milzīgs plus, protams, tas, ka mājās bija vecmāmiņa un, visbiežāk, arī kāds no vecākiem, bērniem patika šī kopā būšana. Socializācijai ar bērniem pietika ar to 1 whatapp stundu un ģimeni.

Tagad, rudenī, meitai jau sācies pusaudžu periods, nezinu, kā iztiks bez socializācijas, kas pēkšņi kļuvusi tik svarīga, ceru, ka iztiks ar virtuālu saziņu, ar čatošanu ar klases draudzeni.

Man dēls mācās 10.klasē. Ir autiskā spektra traucējumi. Draugi un aktīvs dzīves veids nebija arī pirms tam. Tikai tik cik ceļš uz skolu un kāds sporta pulciņš, kur ļoti negribīgi gāja. Un vēl viens pulciņš, kur arī pie datora jāsēž. Mācās....., t.i., pie datora sēž no 5:00 līdz 21:00. Katru trešo dienu uz 40 min iziet ārā.Un katru otro dienu 30 min paspēlē klavieres. Kad cēlās 8:00, tad pie datora sēdās 8:30 un mācījās gandrīz cauru diennakti - līdz 00:00-2:00. Protams, paralēli pie datora sēdēja spēles, video skatījās. Tagad internetlapās čato. Visas stundas saistītas ar datoru, nevar mācības norobežot no datora. Ko lai saka? Uzdod arī daudz. Nav iespējams izkontrolēt un novaktēt, lai mācīšanās sanāk koncentrēta. Un nekā labāka arī nav ko piedāvāt bez izklaidēm datorā.

runcuks

Sofija
Tiešām prieks dzirdēt, izklausās pēc ideālas skolas, ar ideālu un radošu risinājumu.

gandharve
Man tuvāk šim variantam, dēls 10. klasē ar Aspergera iezīmēm, macās parastā skolā un ja klātienē bija OK, tad neklātiene ir murgs. Pilnigi nesaprotamas prasibas, vairaki veidi/vietnes, kur paradas uzdotais, pamatīgs apjoms, vienā nedēļā bija kādas sešas esejas/projektu darbi un vēl kaudze mājas darbu. Pēc šīs nedēļas jaunais cilvēks izteica domu, ka varbūt var pusgadu pastrādāt MCDonalds kamēr neatsākas klātienes mācības. Un tā kā nav mega motivācijas, jādara daudz, tad protams tiek vilkta gumija un visa diena pie kompja garantēta. Un tiešsaistes stundās arī paralēli kaut ko baksta uz datora. Vienīgais šogad pēc savas iniciatīvas nopirka 3D printeri un tiešām aktīvi ņemas un printē savas hobija lietas, kas es ceru ir iemaņas, kas noderēs.

runcuks
skola tiešām ļoti laba. Diemžēl, tā ir tikai sākumskola līdz 6.klasei. Nākamgad jāmeklē jauna skola.

gandharve
Vai jūs vecāki paši esat mājās pa dienu? Varbūt ir iespējams ieviest kopīgu dienas režīmu, piemēram, 9-16 skola (vai cik nu tur tā attālinātā skola ir), tad 1 stunda pastaiga (piemēram, jāiet uz veikalu pēc svaigiem produktiem. Es saprotu, ka iet uz veikalu šobrīd nav nekāda izklaide, bet tas tik kā piemērs, lai dotu saturu/ mērķi pastaigai). Tad 1 stunda jāpiedalās mājas darbos - pagatavot vakariņas, uzkopt māju. Tad 2 stundas mājas darbi (es nezinu, vai 10.klases skolniekam vairs var reāli sēdēt blakus/ netālu, t.i., vai vairs ļauj vai tomēr nolien savā stūrī un nenāc ne tuvu. Bet tā atrašanās blakus ir nepieciešama, lai palīdzētu noturēt uzmanību uz darāmo. Tad pēc mācībām atkal jāizdomā, ar ko motivēt iziešanu ārā (mums darbojas suņa staidzināšana), tad var mācīties vēl 1 stundu (atkal jāpalīdz ar uzmanības noturēšanu). Tad gatavošanās naktsmieram un gulēt. Brīvais laiks pie datora ir no rīta līdz stundām 9.

kaut kā tā. bet es te teoretizēju, protams. Mani bērni vēl sākumskolnieki. Domāju, ka mums reāli jāpalīdz arī saviem lielajiem bērniem (skatos uz savu brāļadēlu- autistu - ģimnāzistu. Māte palīdz sarakstīt stundu plānu (cikos, kas, kur jāpieslēdzas) un, cik vien var, seko līdzi un atgādina. ) Es pat nezinu, vai pašorganizācijas prasmes / to trūkums korelē ar AST. Bet tā vien šķiet.

Your post content is being interested by a lot of people, I'm very impressed with your post. I hope to receive more good articles. shell shockers


nu arī es varu padalīties, kā iet ar attālinātajām mācībām 6.klasē. Skola izsniedza datoru bērnam uz mājām, strādā katru dienu kādas 2-3 stundas. Es īsti nezinu, ko dara, jo es pati tajā laikā esmu darbā, bet tiek pati galā, jo dienā ir tikai 1 konkrēts skolotājs un pieslēgšanās vienmēr viena un tā pati. Viņas arī klasē ir tikai 3 meitenes, tā ka sanāk, ka ir tiešsaiste, kur kopā visi risina, dara mācās.

Tas, kas mani uztrauc, ir neizkustēšanās. Manējā ir pūču pūce - līdz pusdienām guļ, tad sākas skola, pēc kuras sēd tikai telefonā, kad atņem - tad grāmatās. Nekur neiet, nekustās, ar riteni braukt esot auksti, staigāt vairs iet negriboties, sniega arī nav, baseins ciet. Ar mani vai suni staigāt neiet - mēs esot garlaicīgi (bet nu tas piederās pie vispārējā pusaudžu noskaņojuma ). Cik nu uzspēlējam kādas galda spēles brīvdienās - tās arī vienīgās pārmaiņas, bet arī tas ir viena vienīga sēdēšana.

Jūs neesat iegājis sistēmā, tāpēc nevarat rakstīt šajā forumā.
Ienākt forumā | Reģistrēties
18413763