Jūs neesat iegājis sistēmā, tāpēc nevarat rakstīt šajā forumā.
Ienākt forumā | Reģistrēties

Iestājpārbaudījumi ģimnāzijas 7.klasē

Sofija

Man ir viens radu berns, kurš nākamgad stāsies. Es teicu jau tagad sākt. Kādā pēdējā mēnesī? Pēdējā mēnesī viņi plikšķinās ar acīm un nevienu uzdevumu nesapratis- vidusmera berns, ar 10., kurš nav ģēnijs un nav mega čakls un mājās nav profesionāls vagars.

Papildināts 22.07.2021 09:11:

Es vēl aizmirsu piebilst- vidusmēra berns ar 10 uz liecibas matematika, diagnostikas darbā un kurš it kā ir apmeklējis un pabeidzis kursus. Nu 50% no punktiem dabūs, bet tas var būt par maz, lai pat 3. vai vācu ģimnāzijā iestatos.


Četri vēji

Kādā pēdējā mēnesī?
Domāju, ka adatainis ne par pašu mācīšanos, bet par intensīvu formāta trenēšanu (dažādi uzdevumi, apjoms, laika limits). Un to ir jēga darīt tad, kad ir tēmas apgūtas. Līdz tam jāizmanto citi materiāli, drillējot pamatprasmes rēķināšanā kā tāda, lai automatizētu visu un neiestātos pārdomas - kā tad daļas saskaita vai reizina. Pirmajai daļai gana labi der arī vienkārši uzdevumi.lv visu uzdevumu rēķināšana, piemēram.

Protams, kādu vecāku gadu intereses pēc var arī ātrāk, bet nu vismaz 4-5 darbus pēdējam mēnesim jāatstāj.


Četri vēji iet pa lauku / Četri vēji manī mīt / Vēja slota mūžu slauka / Nevar vējus saslaucīt

Sindy5
Man liekas, ka tu daudz pārspīlē. Ja bērnam ir dotības, tad viņs bez trenkāšanas vasarā arī visur tiks, ja nav, tad nekas arī nebūs. Moci to bērnu, cik gribi.

Primārais, kas vecākiem būtu jāsaprot, vai bērnam ir matemātiskā domāšana, vai nav. Un jāatīsta būtu tā. Plikas grāmatiņas rēķināšana neko nedos. Kā arī jārada vēlme bērnam pašam gribēt mācīties. Vecāku ambīciju apliecināšana arī neko nedos.

Katram savs uzskats, katram sava pieredze. Zinu variantus, kas ir hipercent8gi, bet nav ĝēniju, zinu variantu ar ģēnija dotībām, bet slinku, bet ar profesionalu vagaru, zinubapdāvinātu bērnu, bet kuram nav vagara, nav ģēnija dzirksts un kam matemātika nav sirds priekšmets, zinu bērnu ar ģēnija ievirzienu, bet ne centīgu un arī bez vagaru, zinu vidusmēra bērnu, mēreni centīgu un ar mērenu vagaru. Visiem atšķirīgi rezultāti.

Papildināts 22.07.2021 16:12:

Centigam bernam, kam mājas nav matematikas skolotajs un kas nav ģenijs, ieteiktu jau tagad sākt piesist aci un roku pie tiem uzdevumiem. Pedējā meneša laikā var tandēmā ar vecāku- mājās esošu skolotāju jaudīgi darboties. Bet esmu jau uzskaitijusi virkni atšķirigus faktorus. Ja ir tik centigs berns, kāda biju es, tad točna nevajag ne pirms gada, ne pēdējā mēnesī trenkāt. Bet tādi ir retums. Un toties man nebija ģēnija dzirksts. Varu novertēt kadu rezultātu dod pofigisma pakape un redzu, cik nesekmīgi ar to spej cinities vecaks, kurš nav matemātikas skolotajs vai pietiekami zinošs.

Papildināts 22.07.2021 16:18:

Protams, ka plikas grāmatinas rēķinašana dos. Ja berns principā spej jebkuru 5 gadu eksāmenu uzdevumus izrēkinat uz 90% no grāmatinas, tad viņš ir pietiekami sagatavots- gan stradajis daudz, gan zinašanu limenis pietiekams. Bet ja pedējā mēnesī atver dzelteno grāmatiņu un majas nav matemātikas skolotājs, tik dažas stundas pie privātskolotaja, tad visdrizak viņa limenis ir tads, ka pusi no tiem uzdevumiem izreķinat nevar. Un nevarēs tad arī uz eksāmena bridi.

Papildināts 22.07.2021 16:23:

Aizmirsu piebilst- tas apliecina ari spejas jeb talantu. Tātad zinašanas (kuras nemaz tik daudz 6. klasē nenak klat) + ieguldits regulars, liels darbs + spejas. Ja kursos centīgi stradā, tad ir ok. Bet, ja mājās nav vagara, berni ipaši paši nestrādā ar kursos apgūto materiālu. Un tas nozime to, ka pirms eksamena pec kursiem pusi no dzeltenās gramatas uzdevumiem nevar izreķinat. Un tas jau ir labs limenis principa, ja var pusi izrēkinat. Bet lai nedzīvotu iedomība, ir tā dzeltenā grāmatiņa japarēkina. Kamer tie ir tikai 50% rezultatīvi, uz 1.gimn., pat uz 2. nekvalificejas.

Papildināts 22.07.2021 16:29:

Starp citu, privātskolotājs jūsu bernu nevagarēs. Jo tā ir vardarbiba likt svešam bernam katru dienu pa 4 h rēķinat. Turklāt tas prasitu papildus darbu no privatskolotaja- parbaudit, skaidrot. Tātad neviens to nedarīs. Tadu vardarbibas akšenu pedejo menesi katru dienu pa 4 h likt rēkinat var tikai vecāki- dzeltenās grāmatiņas lietpratēji.


adatainis

Sindy5
viņi to programmu mācās sestajā klasē - kāda jēga sākt tagad.

Tagad ieteiktu sākt ar G.Ostera "Jautro matemātiku" teksta uzdevumiem un katras darbības aprakstīšanu.

Vēl es ieteiktu nerisināt konkrētā gada A un B variantu pēc kārtas.

Par A un B taisniba. Nu jā, labāk sākt JAUDĪGI strādāt kopā ar kursu materiāliem. Un tad lai mājās katru nedēļu 4-6 h velta tiem kursu uzdevumiem un tad vēl pēdējā mēnesī kārtīgi dragā, nevis attopjas, ka pusi nesaprot. Pacukstēsu, ka lielākā daļa bernu vispar mājās pēc kursiem nestrādā, iztiek ar to, ko kursos dzirdēja. Ar to pietiktu bernam ar ģenija dzirksti, lai tiktu kādā 2.vai 3. Kursu skolotāja majasdarbus vismaz deva pat ļoti pietiekami, taču tam bija tikai rekomendējoš raksturs, ko berni tā ari uztver. Skolotaji nevienam pakaļ neskraida, m/ d neparbauda (pa retam ir dzirdēts, ka katru 10.m/d pārbauda) un viņiem vispar ir vieglāk mājasdarbus arī neparbaudīt. Un tādā veidā notiek tas, ka pēc kursu apmeklēsanas plikšķina ar acīm.

Papildināts 22.07.2021 16:46:

Vienkārši man jau ir tie kursu materiāli, tāpec radu bernam jau tagad vasarā ieteicu neslinkot, ja tiešām dikti grib tikt. Skolas laikā nav nemaz tik viegli atrast tās papildus 5-6 h nedēļā. Centīgam bernam jāsāk strādāt laicigi. Man ir pieredze, ka pat ļoti apdāvināti berni netika. Jo nestradāja pietiekami daudz. DAUDZ.

adatainis

Viss pareizi - tur jau arī būs jāstrādā DAUDZ. Un paredzu, ka mūsu cukurdūkulītim būs šoks: cik daudz var skolā uzdot un prasīt. Pagaidām gan viņš tāds bravūrīgs (un 5cm garāks par mani - var borzīt pretī)

Sindy5
Es nesaku, ka grāmatiņa nav jārēķina. Taču tagad to darīt ir bezjēdzīgi, jo puse vielas nav mācīta. Kursi arī neglābs, ja skolā nebūs visa viela apgūta (tad ir jāmeklē privātskolotājs, ja vecāks pats nevar pastāstīt). Variantu ir daudz. Bet, ja bērnam būs nostādīta pareiza matemātiskā domāšana, tad viņam palīdzēs gan grāmatiņa, gan kursi, gan vēl viss kas cits.

Vairāk piekrītu adatainis par dažādu teksta uzdevumu rēķināšanu. Lai redzētu kā bērns domā iedotu izreķināt dažus olimpiāžu uzdevumus, tur bieži nekādās zināšanas nav vajadzīgas, bet gan loģika un matemātiska pieeja.

Mani bērni nav ģēniji, taču abi mācās/mācījās 1. gimnāzijā no 7. klases. Viens centīgais, viens slinkais. Viens grāmatiņu izrēķināja uz abiem iestājeksāmeniem. Otrs tikai uz 7. klasi (arī ne visu), bet uz 10. klasi stājoties pateica, ja es mācoties 1.gimnāzijā nevaru iestāties 10. klasē, tad es tur neesmu pelnījis būt. (viņam pietika to ko stundās reķināja). Matemātikā atzīmes svārstījās amplitūdā no 5 līdz 10, diagnosticējošo darbu uzrakstīja laikam 85 %, neesot bijusi interese. Kursos negāja, grāmatiņa varbūt 20% izrēkināta bija, bet matemātiskā domāšana ir stiprā puse. Viņš daudzus uzdevumus var izrisināt pa savam, nezinot pat teoriju. Punkti tuvu maksimālajam.

adatainis

hawk
olimpiādēs ir tik dīvaina domāšana vajadzīga, ka labāk nebiedēt savējo

Ķengurs, Meridiāns, Bebrs - un obligāti pēc tam pārrunāt vismaz kaut ko, ko viņi atceras. Menča Cietā rieksta grāmatiņā (tā bija viena no grāmatām, ko saglabāju no savas bērnības apzināti).

Man vispār liekas, ka visam cauri vijas "spēja pamatot savu domu", zināt "paņēmienus", spēt tos pielietot.


Dzeltenajā grāmatiņā un kursu materiālos ir ļoti daudz dažādi teksta un neteksta uzdevumi. Nevienu mirkli neesmu teikusi, ka jārēkina kaut kas vienveidīgs. Tā vai citadi lielākā pretendentu daļa neuzraksta uz maksimālo punktu skaitu. Tā ka tas nav kaut kāds standarta vidusmers vai atskaites punkts. Bet daudzi spējīgi berni tomēr uzraksta diezgan slikti. Par to arī stāsts.

Jūs neesat iegājis sistēmā, tāpēc nevarat rakstīt šajā forumā.
Ienākt forumā | Reģistrēties
18415571