Jūs neesat iegājis sistēmā, tāpēc nevarat rakstīt šajā forumā.
Ienākt forumā | Reģistrēties

pirmā klase - atstāt uz otru gadu

any

saistībā ar šo visu, kas tagad notiek.

ir kāda pieredze - vai vecāki var lūgt bērnu atstāt otru gadu 1.klasē?

situācija - palaidām meitu skolā ar 6 gadiem (7 palika tagad, janvārī) - tātad ātrāk nekā pienākas - kopumā apķērīgs bērns. bērnudārzā sākumā šaubījās par mūsu lēmumu, bet pārcēla uz sagatvošanas grupu. beigās "ar mešanu izmeta" no bd (zinām, ka vietas bd trūkst), jo bija apguvusi visu to pašu ko citi bērni, kurus laiž skolā, tai skaitā decembrī dzimušos (1 mēnesis starpība). neviens nevarēja iedomāties, ka bērnus vajadzēs mācīt mājās - tam nebiju gatavojusies. es neesmu skolotāja. bet problēma nav pašā mācīšanā, stundu dienā varu tam veltīt. problēma ir bērna motivēšanā, jo cik zināms, mammas klātbūtnē bērni parasti uzvedas tā, kā uzvedas. un tad jau tā nav stunda.

5 nedēļas bērni nemācījās nemaz, tagad 2 nodēļas nomuļļātas ar daļēji izpildītiem skolotājas uzdevumiem. pēc šodienas valdības lēmuma - viss, rokas nolaižas. apsveru domu neturpināt mājmācību. lai viss plūst savu gaitu. ar domu, ka rakstīšu iesniegumu - nepārcelt uz 2.klasi. kā reiz būs klasē ar saviem iepriekšējās grupas biedriem.

droši vien, ka MK noteikumos šāda iespēja nav paredzēta, taču - ja bērns ir nesekmīgs - un tāds viņš būs, ja es neko nedarīšu, šāda iespēja pastāv.

ir vispār kādam pieredze?


zeltenezeltene

any
man kaut kā tas izklausās jocīgi, ka tu kā mamma apzināti neko nedarīsi, lai meita kļūtu par nesekmīgo. Diez' vai tā tu viņu motivēsi nākamgad PAŠAI ko darīt. vai tad stundas nenotiek arī ar zoom (vai citā veidā, kur redz skolotāju)? šobrīd jau pirmajās klasītēs bērni nav baigi pārslogoti, mācoties attālināti (ko nevarētu teikt par radu bērniem no 5+ klases)

Jā, protams, ierosme var nākt no vecākiem. Bet tas būs sadarbībā ar skolas personālu- audzinātāju, psihologu. It īpaši ja bērns palaists skolā tik agri, nevienam nevajadzētu būt pret.

Parasti ir otrādi, vecākiem iekšā padomju laika aizspriedums, ka otrgadnieks, tas ir kauns un negods. Neaizdomājas, ka tālāk būs tikai trakāk. Programma būs tikai sarežģītāka un bērns grims arvien dziļākos kompleksos, ka netiek pārējiem līdzi.

Gemma

Domāju, ka bērns no šāda risinājuma tikai iegūs. Un tu arī.

Palīdzēt bērnam apgūt labus mācīšanās paradumus ir daudz vieglāk tad, ja viss notiek kā parasti, klātienē.

Šis paliks kā tāds papildus dārziņa gads, neko bērns tāpēc nezaudēs, tieši tāpat, kā nezaudētu šogad arī dārziņā.

Rudenī būs jau nobriedušāka personība, daudz vairāk gatava mācīties un izpaliks šī te nesakarīgā raustīšana, daudz vieglāk būs izveidot labu sistēmu.


Katram savs

Ko bērns pats saka? Es atceros, ka jau 6 gados biju prātīgs bērns ar savu viedokli, un ļoti gaidīju skolu. Es būtu bijusi ārkārtīgi bēdīga, ja man pateiktu - mēs te padomājām un nelaidīsim tevi uz skolu šogad.

Man liekas, ka tas ir risinajums, bet nav panaceja. Berns vecuma, kad visu saprot - paliksana uz otru gadu var smagi iedragat motivaciju un pasvertejumu. Vai tas ir labi, nezinu. Slikti butu ari kulties uz prieksu bernam, kurs acimredzami palaists par agri skola ar vecaku svetibu. Jo ka redzams, vecaki virzija velmi sakt 6 gados. Jautajums atverts kadel... Lai kurs no risinajumiem butu - abi bus ar sekam. Sis ir labs stasts, kad citiem vecakiem par bridinajumu, kadel izvele, kad bernu laist skola ir tik svariga un butiski ietekme berna dzivi.

Katram savs

any
jo cik zināms, mammas klātbūtnē bērni parasti uzvedas tā, kā uzvedas. un tad jau tā nav stunda.

Klātienes skolā arī ir mājasdarbi. Kā tad ar tiem tikāt galā?

Papildināts 06.02.2021 15:43:

ja bērns ir nesekmīgs - un tāds viņš būs
Vai tad pirmā klasē vispār eksistē jēdziens nesekmīgs?

Es tik nesapratu - ja saki, ka bērns ir ir apķērīgs, un droši vien bija veiksmīgi apguvis b/d programmu, tad ko tik briesmīgi var sabojāt pa dažiem mēnešiem.

shit transit gloria mundi

any
Ja nav iespējas bērnu ik dienas kārtīgi apmācīt tā, kā to dara meitenes, kas apzināti izvēlējušās mājmācību, es meklētu iespēju pirmklasnieku atstāt uz otru gadu. Skolu bērni apmeklē, lai iegūtu zināšanas un pirmajās klasēs iedod ne tikai labus mācīšanās paradumus, bet ieliek pamatus un sapratnes. Es uzspļautu potenciālajam viedoklim par to, ka bērnam jāatbilst noteiktiem standartiem. Bet pie reizes laikus gatavotos atkārtotai attālināto apmācību iespējai.

Pat mans patstāvīgais un ļoti apzinīgais vidusskolēns, kurš ir 14. vietā no 119 savas klašu grupas jauniešiem un tātad varētu uzskatīt, ka vielu puslīdz apguvis, no pērnā marta lielākoties ir nodarbojies ar mācību vielas interpretāciju. Es regulāri redzu, cik greizi un tāli no realitātes viņa spriedumi ir, tāpat redzu, ka skolotājiem vairs nav laika tos ievirzīt pareizās sliedēs. Varbūt tāpēc, ka vairums pedagogu aizvien jēdzienu "pašvadīta mācīšanās" tulko neatbilstoši, bet varbūt tāpēc, ka skolotāji attālināto mācību modelim nebija un nav gatavi - noteikti ne tādā līmenī kā klātienes modelī. To, ka skolēnu zināšanu apjoms un līmenis krietni krities, teikuši gandrīz visi satiktie skolotāji.

Mans dēls, tāpat kā pārējie bērni, padsmitnieka vecumā jau gandrīz gadu ir neklātienes students. Tā ir apmācību forma, kas ne tuvu neder pat daudziem pieaugušajiem. Uzskatu, ka attālināto mācību sekas ilgtermiņā būs nopietnākas kā pašreiz šķiet, tāpēc ik pa laikam puika konsultējas ar privātskolotājiem - tie saliek visu pa plauktiņiem, rūpīgi izskaidro un izķer zināšanu robus.

Tāpat kā jautājumos par veselību, arī ar sava bērna izglītotības vai neizglītotības sekām turpmākajā dzīvē jāsadzīvo būs pašai. Neviens skolotājs, neviena skola, neviena valsts iestāde atbildību par to neuzņemsies.

Papildināts 06.02.2021 16:39:

Katram savs
Klātienes skolā arī ir mājasdarbi. Kā tad ar tiem tikāt galā?

Pamatdarbs ar zināšanu ieguvi taču notiek stundā, mājasdarbi vien nostiprina to, kas jau apgūts un ar piemēriem izskaidrots. Gudrākajiem bērniem, ja vien stundā kārtīgi klausās un pilda līdz, mājasdarbi ir vien disciplinēšanas nolūkos.

Mana bērna pamatskolā pirmajās klasēs mājasdarbu nebija vispār, tos pa bišķim sāka uzdot vecumā, kad bērns nobriedis tiktāl, ka spēj tos pildīt apzinīgi un patstāvīgi.

Attālinātajās mācībās it bieži vielas apguve pamatojas uz īsu teorētisko daļu stundas aprakstā, bet reālā vielas apguve noris caur mājasdarbiem, kas mēdz būt visnotaļ apjomīgi.


tici man. es stāstu pasaciņas.

Mana personīgā pieredze un viedoklis! Ņemot vērā to, ka sobrīd pirmklasnieku vecāki piespiedu kārtā pēc būtības ir uztaisīti par skolotājiem..un redzot, ka šāda sviestaina situācija varētu ievilkties vēl mēnešiem -pilnībā saprotu vecāka apsvērumus par to, ka iespējams bērnu varētu atstāt un otro gadu. Pēc profesijas neesmu pedagogs,mācīt nemāku un man to darīt besī! To nepatiku,protams,varētu parciest, ja būtu iespējams veltīt sai izglītosanai pieiekošu laiku... un būtu atbilstosi metodiskie materiāli... skolotāji tomēr ir izglītojusies sava jomā un viniem ir gan materiāli,gan apmācības pieredze- kā macit bernus. Galu galā pedagogam ir augstākā izglītība tieši sajā jomā)..

Pašai tas arī ir ienācis prātā.. atstāt bērnu uz otru gadu un beigt mocīt sevi un bērnu. Jo sēžam pie mācībām patiešām vēlos vakaros ( bieži pēc deviniem) un brivdienās.. jo darbdienās pa dienu man tam vienkarsi nav laika! Tā ka ļoti apšaubu šadas izglītošanas kvalitāti...tā godīgi sakot ir gandrīz nekāda.

To var izturēt (pirmkart jau bērns)neilgu laiku, bet nu jau tas izskatās nebeigsies līdz aprīlim!!

Principā konkrēti mums ģimenē šāda mājmācība ir pilnīgi izgāzusies.. macīt bērnu mājās pašiem tomēr pilnīgi nenozīmē to pašu - kā vienkarši pildīt mājasdarbus un mazliet paskaidrot neskaidros jautājumus, kuru pedagogs klasē ir bērniem izstastījis un mācījis.

Turklat man nav laika 5x45 min vismaz katru dienu veltīt bērna izglītosanai,kā tas notiek skolā.. Man ir jāstrādā un jādara tas atbilstošā kvalitātē, lai nopelnītu naudu. Un tā ir prioritāte,lai gimene (un esam liela ģimene ar četriem bērniem) būtu nodrošināta ar iztikas līdzekļiem.

Un jā-mans pirmklasnieks nav tik apzinīgs, lai izpildītu uzdevumus pats,bez mudināšanas un klāt sēdēšanas! Un uzskatu,ka pirmajā klasē viņam nemaz nav obligāti tādam jābūt.

Apsveicu visus, kuriem gadījusies tie super apzinīgie un apdāvinatie bērni,kuri visu bez mudināšanas un paskaidrošanas izdara paši! Bet man ir "bērns parastais", kurš uz mācībām ir mudināms un nemāk sevi patstāvīgi organizēt viens.


Trīspadsmit

any
izklausās pēc labas idejas, jo bērns taču palaists skolā agrāk nekā vēlams.

Ar savu bērnu pieredzes nav, bet no vecākā dēla klases vieni vecāki tā arī izdarīja - savu pirms laika skolā palaisto meitu atstāja uz atkārtotu pirmo klasi, tiesa - skolu arī nomainīja.

Jūs neesat iegājis sistēmā, tāpēc nevarat rakstīt šajā forumā.
Ienākt forumā | Reģistrēties
18416063