Jūs neesat iegājis sistēmā, tāpēc nevarat rakstīt šajā forumā.
Ienākt forumā | Reģistrēties

pirmā klase - atstāt uz otru gadu

any

Jūs nu gan esat augstās domās par speciālistiem. Neesmu satikusi un pat dzirdējusi, ka kāda bērna mamma, kura bērnam ir grūtibas, būtu satikusi speciālistu, kurš kaut ko diagnosticētu. Taisni otrādi, ja ir problemas, tad pasaka,ka nav, vai pasaka tās lielākas nekā ir. Un ar diagnozi vispār šauj garām. Ieteikumi nekādi vai neīstenojami. It ipaši, ja runa ir par viegliem vai videjiem mācibu traucejumiem. Ja akurāt uz,gultas guļ, gan jau kaut ko diagnosticētu. Praksē vecāki paši strādā ar savu bernu. Tam vajag laiku, izturību un pacietību. Tik daudz laika, cik var ielikt bērna māte- var un vajag ielikt- neieliks neviens maksas speciālists. Tas nebūs apmaksājms. Par velti ir tikai siers peļu slazdā.

Papildināts 13.10.2021 22:31:

Kaut gan turīgas ģimenes var arī maksāt. Ja ar bērnu 2 h katru dienu nodarbotos "blakus sēdētājs- skolotājs- vagars" ar 2 h dienā varētu pietikt, lai iegūtu efektīgu progresu. Ar 2 h nedēļā tiešām būs par maz. Tik kur tādu speciālistu dabūsiet un cik tāds maksās? Un cik būsiet gatavi maksāt. Es tam visam gāju cauri. Mātēm pēc darba jaudīgi strādāt 2 h ir tuvu neiespejami, jo nav vairs enerģijas un izturības un bērnam vakarā arī grūti. Ja māte "māca" pāri saviem spēkiem, tad iet psihošana, laiku velta mazāk nekā vajadzētu.

Papildināts 13.10.2021 22:34:

Esmu sedejusi blakus arī no rita. Bet ilgi ari neizturēju. Es galu galā sapratu, ka darbs jāsamazina. Bet katrs meklē savu risinājumu un bērns no berna atškiras. Ir bērni, kuriem rodas uzraviens, ir tādi, kuriem nerodas.

Papildināts 13.10.2021 22:39:

Es savam bernam 1.klases vielu "liku apgūt" 2 mēnešu laikā. Akurāt 2 h dienā. Tas nebija viegli, jo bernam liku strādāt ari tad, kad bija niķīgs un nebija noskaņojuma. Jo man vienkārši nebija iespējas atrast laiku, kad bernam būs noskaņojums. Esmu atradusi 2 h - "ar asarām vai bez asarām, bet citu 2 h sedet blakus šodien man vairs nebūs". Skaidrs, ka nav viegli savienot bērna vajadzibas ar darbu.

Papildināts 13.10.2021 22:45:

Un, starp citu, bērnam tad ir jāsēž blakus. Zinu mammas, kas aiz pārguruma saka "izdari, palasi, uzraksti, padomā" un pati drasē apkārt. Un rodas sajūta, ka viņa arī sēž un māca katru dienu papildus 2 h, vismaz citiem tā stasta. Patiesībā viņa labi, ja 20 min efektu ir ieguvusi. Bērns velk gumiju, skatās sienā, domā par kaut ko citu. Taisni otradi, bernam tā ir nevajadzīgi liela slodze- brivs nav, it kā strādā, bet patiesībā neko nedara. Es runāju par bērniem ar mācību traucējumiem.

Papildināts 13.10.2021 22:49:

Ja dzīvotu otrreiz, ieguldītu bērnā vēl vairāk. Un upurētu vel vairāk naudu, savas ērtības.


Sindy5
Tagad jau diagnostikas iespējas un speciālistu zināšanas ir krietni lielākas un pilnveidojušās, nekā tas bija pirms 5 vai 10 gadiem. Bet LV ir daudz labu un pieredzējušu speciālistu.

Arī citās valstīs tas ceļš līdz diagnozei nav ne ātrs, ne viegls.

Bet, protams, viss ir vecāku rokās, vai viņi dosies un meklēs palīdzību un atbalstu, vai ies un klauvēs pie ikvienām durvīm!

Papildināts 14.10.2021 00:07:

Iesaku visiem bez maksas noklausīties www.uzvediba.lv esošās sarunas ar bērnu psihiatru Ņ. Bezborodovu, kur viņš tieši runā par diagnozēm, arī par mācīšanās grūtībām, uzvedības problēmātiku utml. Ļoti noderīgas lekcijas vecākiem, lai labāk saprastu savu bērnu.

Praksē pie kādām 5 durvīm paklauvē un tikpat gudrs arī aizej. Nav tā, ka neticu labu ārstu esamībai, bet līdzšinējā sava un citu pazistamu mammu pieredze ir likusi vilties. Bet par naudu- lielu naudu- iespēju noteikti ir vairāk, arī palīdzību un risinājumus var atrast, pat, ja netikt līdz diagnozei. Vispār šitādās smalkās psihes lietās nekādu diagnožu nav. Zem viena nosaukuma liek visu abstraktu, par izcelsmi un ārstēšanu tāpat nevienam nav ne jausmas. Bet ticu, ka eksistē arī zinoši speciālisti. Bet ar darbu, laiku un enerģiju ( un naudu) var izdarīt daudz.

Manam bernam nebija, piem., lasīšanas problēmas, bet rakstīšanas- vienkārši neko nemācēja, nesaprata, ko dara ar rokām, nebija spēks rokās, kustības riebās. Šķības greizas svitriņas varēja uzvilkt, ij to grūti bija pierunajams. Mums cīņa bija iemācīties vilkt burtus. Mājasdarbu izpildijums bija katastrofa un jebkurš rakstu darbs sagādāja problemas. Tāpat zimešana un rokdarbi. Bet mazākajās klasēs viss uz to balstās.Bernam tas sanāca grūti un ļoti nepatika. Nākamā tēma bija, ka nevarēja paspēt kd uzrakstīt'.Vasarā katru dienu liku rakstīt, lai nebūtu tā, ka septembrī- oktobrī atkal nevar iešūpoties un jaceļ trauksme, ka nevar paspēt kd uzrakstīt. Skolotāji papildus laiku nedeva. Kad atnesu diagnozi, tie paši skolotāji apgalvoja, ka es ( un ārsti) to esot izgudrojuši, īstenībā nekādas problēmas neesot. Iemesls bija tāds, ka vienkārši tāds bērns sagādā neērtibas jau tā noslogotajam skolotājam, tāpec ne uz kādu auklēšanos cerēt nevarēja. Tad, lai izvairitos no tādām situācijam, vasarā katru dienu liku rakstīt - diezgan daudz vasaru. Bet citam varbūt berns lasīt nemāk, tad tāpat blakus jāsēž. Kaut kas tajā cīņā man izdevās, bet daudz kas arī neizdevās.

Sindy5
Palasi par disgrāfiju! Varbūt tā bija noteikta tavam bērnam?


Es bērnu uz otru gadu neatstātu. Uzskatu, ka vecāku pienākums ir ne tikai barot un apģērbt, bet arī audzināt un izglītot. Vai tā ir palīdzība papildus, lai skolā apgūtā viela būtu saprotama, vai palīdzība kamēr ir mājsēde. Ja bērns mammu neņem par pilnu kad ir jāmācās, tātad tā ir mammas vaina, ka nespēj radīt pareizu attieksmi.

Indza

Pinuplady
Paldies Jums! Parakstos zem katra Jūsu vārda. Gan kā divu skolnieku māte, gan kā pedagogs.


The punishment sometimes don't seem to fit the crime.

Es saviem sestklasniekiem nodevu info, ka pie pirmās izdevības nokārtošu atstāšanu uz otru gadu (ja vien būs iespēja), jo nu trešais gads tiek nopūdelēts. Pietiek... kaut kādas zināšanas arī tajā skolā jāgūst. Lai mācās kaut trīs gadus sestajā klasē.

Papildināts 31.10.2021 14:27:

Un tas nav stāsts par nesekmību, tas ir stāsts, ka skolā netiek apgūta viela nepieciešamajā kvalitātē.

kikija123
Un tas nav stāsts par nesekmību, tas ir stāsts, ka skolā netiek apgūta viela nepieciešamajā kvalitātē.
Sodīsi bērnus par to?

dace_bogdane

ankara
Nevis sodīs bērnus, bet dos iespēju bērniem apgūt vielu labākā līmenī un nākotnē sasnigt labāku izglītību un iegūt labāk atmaksātu darbu. Jābeidz vienreiz to otru gadu uzskatīt par kaut kādu bubuli. Ne visiem bērniem smadzenes nobriest vienlaicīgi. Ir valstis, kur bērnus, nevis atstāj uz otru gadu, bet pārceļ nākamajā klasē, kad gatavi, nevis, kad valdība saka.


Nevis sodīs bērnus, bet dos iespēju bērniem apgūt vielu labākā līmenī un nākotnē sasnigt labāku izglītību un iegūt labāk atmaksātu darbu. Jābeidz vienreiz to otru gadu uzskatīt par kaut kādu bubuli. Ne visiem bērniem smadzenes nobriest vienlaicīgi.

Es domāju tieši tāpat. Labāk, lai bērns 2 gadus mācās 1 klasē, kur apgūst un nostiprina pamatprasmes, tam veltos tik daudz laika, cik viņam ir nepieciešams, nekā turpmākos gadus skrien pakaļ aizejošam vilcienam. Tas īpaši attiecas uz bērniem, kas skolu uzsākuši nepilnos 7 gados. Nevienu brīdi neesmu nožēlojusi lēmumu par atkārtotu pirmo klasi. Un bērns (nu jau pusaudzis) arī ne.

Jūs neesat iegājis sistēmā, tāpēc nevarat rakstīt šajā forumā.
Ienākt forumā | Reģistrēties
18416063