Jūs neesat iegājis sistēmā, tāpēc nevarat rakstīt šajā forumā.
Ienākt forumā | Reģistrēties

Iestājeksāmeni 10.klasē

Kaapurs

Lasu un brīnos - pati mācījos 1., dēls mācījās. Nekādu problēmu, tieši otrādāk - dēls aizgája no Rīgas nomales vidusskolas uz ğimnāziju un tur atplauka. Cik nu klasesbiedrus redzēju - forši jaunieši.


jaajaa

Nebija humanitārais novirziens. Nevienai. Un tā īsti nesaprotu, par ko runā. Par to, ka pēkšņi kāds ir sapratis, ka jamācās? Ka skolas prasības tomēr neļauj vairs plūst pa straumi?

adatainis

ace
laikam. Saskaitīju - manējam uz šo brīdi ir 19 atzīmes, 2 procentu vērtējumi un 1 "ieskaitīts". Pagājušas 22 mācību dienas. Pārbaudes darbi uz atzīmi ir, praktiski, katru dienu.

Šodien, diskusijas iespaidā, jautāju (un viņš man ir no taisnīgajiem) - vienīgais, kas esot bijis nepatīkami, ka vienā stundā skolotāja esot pajautājusi skolēnam, kurš atnācis bez klades un mācību grāmatas:"Tu, ko, uz baznīcu esi atnācis?"

Brīnišķīgi, ka cāleņu bērniem tik lieliska pieredze!

Pēc tādas ilgojas katrs, kas atbalsta sava jaunieša centienus iekļūt VĢ. Stingrākas prasības, prasīgus, atbalstošus, iedvesmojošus skolotājus, motivētus klasesbiedrus, kas stundās tik labi uzvedas, ka pat pēdējā solā var netraucēti klausīties skolotāja skaidrojumu, tà visa rezultātā iegūtas lieliskas, konkurētspējīgas zināšanas, augstu pašapziņu un spožu karjeru. Jā, tieši to mēs meklējam VĢ!

Un es neviltoti priecājos par veiksmes stāstiem. Arī es tādus zinu. Tāpēc līdz šim motivēju skolēnus stāties šajās skolās. Būt kopā ar sev līdzīgiem. Būt starp tiem, kas mācās.

Tad kādēļ vispār tracinu cāļtautu, ja viss ir lieliski? Tikai apceru, kā jūtas to 10-klasnieku, kuru pirmās atzīmes (nevis % diagnosticējošajos darbos) ir nesekmīgas, vecāki. Diagrammās redzēju, ka tādu ir daudz. Un k.d. pārrakstīt nedrīkst. Bet, protams, ka tieši šo skolēnu vecāki cāli nelasa.

Lai visiem mierīga un panākumiem bagāta diena!


Kāpostgalva

jaajaa
Manuprāt, Tu dramatizē. Varbūt kaut kur tiešām gadās kāds skolotājs, kurš speciāli kādu grib likt pie vietas, bet nu es domāju, ka tie tomēr ir izņēmumi.

Varu izstāstīt savu pieredzi. Pati pēc lauku pamatskolas (kur biju labākā klasē, braucu uz olimpiādēm utt), iestājos (ne bez grūtībām) vienā no tā laika labākajām pilsētas vidusskolā. Pirmajā pusgadā gāja kā pa celmiem un uz liecības bija arī 2 četrinieki (10 ballu sistēmā).ķīmijā un algebrā. Otrajā pusgadā zemākā atzīme bija 6. Nepārdzīvoju vispār , mamma vispār neko neteica, mācījos, iedzīvojos un viss bija OK. Neviens pie vietas mani nelika, vienkārši vajadzēja iedzīvoties.

Intereses pēc paskatījos meitas sekmju reitingus. RVĞ1, klase, kur lielākā daļa jaunpienācēji. Nu, atradu 2 četriniekus - pa vienam 2 priekšmetos. Nezinu, vai tas vienam vai diviem audzēkņiem. Nezinu, vai tas trağiski...Meita iet ar savu stilu un pagaidām tas tiek atzinīgi novērtēts. Esmu arī pateikusi, ka esmu pret mācīšanos uz spēka izsīkuma robežas, labāk lai izguļas un kādreiz arī dabū 5,nekas traģisks nenotiks.

Papildināts 04.10.2021 09:15:

ace
Es piekrītu, tas rūdījums ir ļoti vērtīgs. Īpaši, ja runājam par 10.klasi, kas jau ir lieli cilvēki. Spēja sastrādāties un saprasties ar dažādiem cilvēkiem ir ļoti liels pluss. Lielāks par labu atzīmi.

Ja runa par 7.klasi, tad savādāk. Tā jau grūti ar visiem pusaudžu hormoniem, un vēl jaunas prasības utt.


Viss panākams - kamēr vēl acīs skatās,Viss iespējams - kamēr vēl vārdā sauc.(I.Z.)

Сергей Жадан: ...и поэтому все, чего ты боишься, как оно ни зовется,
тебя не касается, пока не начнется.

Tad nu gan baiga traģēdija- sliktākas atzīmes kā iepriekšējā skolā. Man divi bērni- viens pabeidzis VĢ, otrs mācās otro gadu. Pirmajam bija drusku auksta duša- kaut vai par to, ka, ja skolotāja ir uzdevusi ģeogrāfijā izlasīt nodaļu grāmatā, tad viņai ir tiesības ņemt un atprasīt to, kas tur rakstīts, nevis gaidīt līdz kontroldarbam.Un pārsteigums tas bija itin visiem, kas bija tajā klasē sanākuši. Es teiktu, ka tas daudz ko liecina nevis par ģimnāziju, bet par tām skolām, no kurām viņi visi nāca. Pirmajā pusgadā eklasē apskatījām visas atzīmes no 1 līdz 10. Uztvert to kā atsēdināšanu- nu, atvainojiet, kas tā par sniegpārsliņu būšanu. Puisis saprata, ka jāmācās katru reizi, nevis tikai tad, kad izsludina PD. Pārrakstīt arī nedrīkstēja, lai gan iepriekšējā skolā tas jau bija kļuvis par pieradumu- kas nu tur, nebūs- ies un pārrakstīs. Tas slikti? Manuprāt, nē.

Otrs bērns pat sekmju ziņā īpaši nenokrita, tā arī turās klases trijniekā, bet nu- viņa cits tips, daudz apzinīgāka par brāli.

Katrā ziņā, abi mani bērni ļoti izmainījās uz pozitīvo pusi, kopš sākās ģimnāzijas laiks un nomainījās klases biedri. Pieredze tikai laba.

adatainis

jaajaa
bet kā var nolikt "pie vietas" kontroldarbā? Tur ir jautājumi (uzdevumi) un jābūt risinājumam un atbildei. Sacerējumā vēl varētu interpretēt. Vienīgais, ko es varu iedomāties - ir cilvēki klasē, kuri pārzin konkrētās skolotājas prasības no iepriekšējiem trim gadiem.

Vācu valodā ap manējo (un vēl dažiem pārbēdzējiem) "cackājas", neskatoties uz to, ka skolotāja runā tikai vāciski. Nomainījām otro svešvalodu no krievu val. uz vācu 3. nedēļā, kad sapratām, ka māca no nulles. Krievu valoda ģimenē ir viena no dzimtajām, būtu muļķīgi tagad to mācīties "no nulles".

Četri vēji

adatainis
bet kā var nolikt "pie vietas" kontroldarbā?
Nomainot grūtības pakāpi, deformējot balansu starp grūtības pakāpes uzdevumiem, formāli pieejot tam, ka jābūt arī I izziņas pakāpes daļai (ieslēpjot to tālāk aiz III pakāpes iesākuma, jo, ja neiesāk, tad, loģiski, tālāko nedabū), nomainot vērtēšanas skalu (klasiski, piemēram, ir 40% 4 ballēm, eksāmenos pat mazāk, bet uzliekot, piemēram, uz 50 vai 60%, attiecīgi 10 ballēm uz 99%), paprasot lietas, kas īsti nav mācītas utt. Nu viss, kas pēc tam - publiski ķidājot kļūdas (un pat ne vienmēr kļūdas, bet saturu, veidu, domu izklāstu), un nebūt ne anonīmi.

Jā, tas viss norūda. Jautājums - uz kā rēķina, īpaši pusaudžu vecumā. Un vai to vajag?

Un tas nav stāsts par 1.ģimnāziju, cik zinu, jo kaut kur atpakaļ bija teksti par to, kurās ir tikuši konkrētam skolotājam skolēni. Tie ir citi nr.


Četri vēji iet pa lauku / Četri vēji manī mīt / Vēja slota mūžu slauka / Nevar vējus saslaucīt

adatainis

Četri vēji
par "ne anonīmi" būtu jāslāna ar slapju lupatu. Manējā klasē arī bija sacerējuma kļūdu labojums, bet pilnībā anonīmi.


Eksistencialas_skumjas

Bērnš, kurš mācās 1.ģimnāzijā saka, tā beidzot ir mana īstā skola Nav viegli, nav pieradis mācīties, tāpēc jāmotivē sevi, jāpiespiež. Bet kā viņa saka - te visi mācās, es nevaru aiziet uz skolu un nebūt sagatavojusies. Skolotāji pārsvarā patīk, ļoti grūti iet ar krievu valodu, nav nekādas bāzes no iepriekšējās skolas apakšā, bet tieši krievu valodas skolotāja ir viena no mīļākajām šobrīd - meita saka, ka viņa ir stingra, bet nekad nejūties pazemots par to, ka nepadodas... Atzīmes pagaidām pārsteidzoši labas, bet esmu gatava, ka tas tikai sākums ) Otrs bērns 3.ģimnāzijā nav uz tāda pacēluma, kaut kā nejūtu entuziasmu, bet nav arī tādu pārmērīgu grūtību un atzīmes ir normālas. Man šķiet, ka tomēr ļoti daudz nosaka arī tas, kādi ir klasesbiedri. 3.ģimnāzijā dīvaini nokomplektētas ķīmijas (medicīnas) novirziena klases - vienā pārsvarā puiši, otrā meitenes. Manuprāt. līdzsvars te būtu vairāk par labu nospēlējis...

Papildināts 05.10.2021 09:16:

Kā ļooooti lielu plusu novērtēju to, ka beidzot ir vide, kurā nav stilā nemācīties un ālēties (stundu laikā, pēc tam jau var izpausties un to viņi arī dara)

Papildināts 05.10.2021 09:29:

Paskatījos arī es reitingus, trešajā ģimnāzijā vidējā klases atzīme 7.46, pirmajā ģ. - 8.56 (bet būtu augstāka, jo ir kadrs, kam ir 3), manējās man par pārsteigumu ir pirmajā trijniekā savās klasēs abas. Pieņemu, ka viņām varbūt vieglāk bijis adaptēties, jo ir diezgan patstāvīgas, neesmu neko daudz viņu mācību lietām pieslēgusies jau no mazotnes, tikai kur tiešām ir vajadzējis palīdzību. Otrs - pirms startēšanas uz ģimnāzijām ļoti baidīju, ka būs jāmācās un sekmes kritīsies, varbūt tas nostrādājis


Kuģim, kurš nezin savu mērķi, neviens vējš nav ceļavējš

Jūs neesat iegājis sistēmā, tāpēc nevarat rakstīt šajā forumā.
Ienākt forumā | Reģistrēties
18416219