Jūs neesat iegājis sistēmā, tāpēc nevarat rakstīt šajā forumā.
Ienākt forumā | Reģistrēties

Nomainīt otro svešvalodu pēc viena gada apguves

Aloja

Martta
Jā. Tagad beidzot māca normāli, tie, kas sāka 4.klasē. Diemžēl mana trāpīja ar 6. Murgs. Grāmarta 1.mācību gadā līdzvērtīga angļu valodas 6.kl.grāmatai, kaut to mācās jau 6.gadu. Pārgāja uz vācu.


Pulss

Esmu jaunākais bērns ģimenē. Un vienīgais, kuram tolaik, kad gājām skolā, vecāki varēja izvēlēties - krievu vai vācu. Vecāki gribēja būt moderni un paņēma vācu valodu. Man pašai liekas, ka tas nebija pareizs lēmums. Esmu jau pēc skola beigšanas gājusi kursos, lai apgūtu krievu valodu - izmesta nauda. Nevaru es to valodu iemācīties. Vācu valoda praktiski nekad dzīvē nav bijusi vajadzīga, totiea krievu gan ļoti noderētu...

bumburums

Pulss
Vācu valoda praktiski nekad dzīvē nav bijusi vajadzīga, totiea krievu gan ļoti noderētu...
Vajadzība ir atkarīga no vides, kuru tu izvēlies un uz kuru tu tiecies.

Papildināts 07.07.2021 11:58:

1. Daļa no jaunās (krievu izcelsmes) paaudzes ir bilingvāli, lielai daļai ir labāka latviešu valoda par krievu valodu, jo ieguvuši izglītību skolās ar latviešu valodu.

Tāpēc arguments "vajag krievu valodu, lai varētu saprasties un dabūt darbu" - par kādu darbu ir runa?

Pārsvarā saziņas valoda jauniešu (ja nu vienam latviešu valoda ir dzimtā un otram - gājis krievu skolā) vidū ir angļu - ja nu tik ļoti meklē kaut ko, kas palīdzētu bērnam adaptēties pašreizējā pasaulē.

2. Kur cilvēki piemeklē argumentus un atrod to ārkārtīgo vajadzību pēc krievu valodas apgūšanas?

Vai tajā, ka mums ir vairāk krievu valodas skolotāju kā vācu valodas? Un skolas (saprotami) lobē, lai skolēni piesakās uz "perspektīvo krievu valodu, kura vienmēr dzīvē būs vajadzīga, esam taču reālisti", lai iet pie esošajiem skolotājiem, nevis skolām izmisīgi meklē izzūdošos vācu valodas skolotājus?

3. Jāatcerās, ka visās valodās ir izcili rakstnieki - krievu, vācu un franču utt. Neviena valoda pati par sevi nav ne labāka, ne sliktāka, ne skaistāka, ne briesmīgāka.
Tomēr jāatmin, ka valoda vienmēr ir saistīta ar kultūru (ja vien tas nav esperanto vai cita mākslīgā valoda) vai arī tās neesamību.

Vecāks, mudinot apgūt valodu, bērnu arī mudina apgūt attiecīgās valodas vidi, kultūru, domāšanu utt. Tad nu tā būs pro-krieviska, pro-vāciska, pro-angliska, pro-ķīniska.. utt.

4. Jebkuru valodu apgūstot ir svarīgs mērķis - kādam nolūkam apgūsti, kāda ir reālā, tūlītējā vajadzība - dator/spēles, draugi, sporta veids, grāmatu lasīšana? Ceļošana? Mācības?

Mācīties mācīšanās pēc, jo patīk process - tas ir iespējams, bet salīdzinoši nelielam procentam.

Vairumā gadījumu ir jāredz reāls labums, pielietojums jēga - tad arī valoda tiek apgūta. Minimums - kaut vai skolotājam jābūt tādam, lai skolēnam gribētos viņa/s stundās zināt, atbildēt.

Pēdējās izmaiņas: bumburums, 07.07.2021 12:16.


Change your mind and the rest will follow!

Noderēt iespējams vairāk krievu noderētu, tas gan naz zināms, kā dzīve iegrozās. Bet neiemacās jau to krievu vairums pec vecās metodes plus pedagogs kāds patrāpās. Man zināmie jaunieši ap 20, 25 nesaprot vairāk par pamata frāzēm.


Lapsēns

MartaMartaMarta
Man zināmie jaunieši ap 20, 25 nesaprot vairāk par pamata frāzēm.
manējais pēdējā vidusskolas klasē, krievu valodu mācījies no 5. klases, tas pats.

Pulss

Piekrītu, konkrētas valodas nepieciešamība atkarīga no vides, kur esi. Rakstīju savu pieredzi, jo daudz argumentu valodas izvēlei šeit par to, ka tagad grūti, tāpēc labāk ņemt to otru. Bet eksistē jau arī dzīve pēc skolas.

Par to, ka tādā veidā māca krievu valodu, pieņemot, ka visi zina, nemaz nezināju. Nu ja tā māca, tad laikam ņemtu to valodu, kuru reāli konkrētajā skolā labāk māca. Mans bērns tik uzsāks skolas gaitas. Vismaz zināšu...

Pulss
Tagad ur Skola2030 un māca savādāk. Reāli burtus lēnām, tad tālāk pec darba lapām, krāso utt, atbilstoši pirmajam mācību gadam. Nez kāpec 6.klasē, kuri arī mācās 1.gadu ir pirmajā stundā slušaiķe, čitaiķe stilā. Teksti nav meņa zovut Ļena līmenī, bet u meņa pervij urok maķemaķika, potom ļiķeratura. Burtus māca it kā pa starpu. Vismaz manas skolā. Ir jau pedagogi, kuri atmet grāmatas un māca pa savam.

Papildināts 07.07.2021 15:00:

Žēl, ka man izdzēsts, bija nofočēts 6.klases, pirmā mācīšanās gada, pārbaudes darbs pavasarī. Kādi 15 uzdevumi, katram teksts ap vismaz pus A4 lapu. Jāatrod tekstā atbilde utt. Tam visam 30 min. Man kā tekoši krieviski runājošai žoklis atkārās. Un sapratu, ka nav jēgas. Bērnam iedzīta nepatika. Jo neredz kā reāli to apgūt.

S.Kamis

Teksti nav meņa zovut Ļena līmenī, bet u meņa pervij urok naķemaķika, potom ļiķeratura. Burtus māca it kā pa starpu.

Identiski, kaut arī 4. klase, un teorētiski būtu jābūt Skola 2030. Darba burtnīcā teikumi "У Марата плакат", "У Лизи косы а у Антона коса" un tamlīdzīgi.

Pēc gada "mācībām" zināšanas nulle, vienīgā cerība, ka 5. klasē mainīsies skolotāja (vecākā bērna gadījumā tas palīdzēja).

bumburums

Jebkura valoda (vai cita prasme) jau prasa patstāvīgu un pastāvīgu darbu.

Varbūt nav vērts gaidīt uz rudeni un citu skolotāju, bet tagad vasarā katru dienu 15-20 minūtes lai bērns palasa par tēmu, kas viņu interesē (katram tas ir individuāli - kādam forumi par spēlēm, kādam - par hobiju) un strādāt par mutvārdu vārdnīcu.

Tad var ierādīt Babel vai Duolingo, kur ar angļu valodas palīdzību var apgūt citas valodas, ieskaitot krievu valodu. Ja saķer progresa sajūtu, tad jau tālāk mācīsies pats.


Change your mind and the rest will follow!


vecis35

Aloja
Un mans viedoklis ir, ka privātskolotajs ir jāpiesaista īpašos gadījumos, nevis man par savu naudu ir jālāpa izglītības caurumi.

Tu esi gatava šā principā dēļ sapurgāt savam bērnam dzīvi? Mļin, tā ir vislielākā investīcija, kura Tavā dzīvē vispār ir iespējama, un Tu tai uzspļauj?

Papildināts 07.07.2021 16:38:

Aloja
Sanāk tā - lai nokārotu mācību priekšmetu A, bērnam ir jāprot tādas un tādas matemātiskās darbības. Lai nokārtotu priekšmetu B, bērnam ir jāiemācās skriet tik un tik ātri vai lekt tik un tik tālu. Bet, lai nokārtotu priekšmetu X, vecākam ar bērnu šim priekšmetam ārpus nodarbības ir jāpatērē 2x vairāk laika nekā pašas nodarbības ilgums laika periodā

Vispār tas nozīmē tikai to, ka priekšmetos A un B prasības ir smieklīgi zemas, nevis, ka priekšmetā X - nepamatoti augstas. Ārpus stundu nodarbības 2x ilgākas nekā stundas ir pilnīgi normāla prakse. Tiem, kas kaut ko grib iemācīties, nevis tupa saņemt minimāli sekmīgu atzīmi.

Jūs neesat iegājis sistēmā, tāpēc nevarat rakstīt šajā forumā.
Ienākt forumā | Reģistrēties
18418167