Jūs neesat iegājis sistēmā, tāpēc nevarat rakstīt šajā forumā.
Ienākt forumā | Reģistrēties

Informātika, java skrip,

Bettija1122

Lūdzu iesakiet kādu vietni kur var apgūt java skrip pašus pamatus? Kur var materiālus dabūt?


https://www.w3schools.com/js/default.asp

Bet ar pliku Javascript nekur tālu netiksiet. Vajag pamatzināšanas arī par HTML: https://www.w3schools.com/html/default.asp

un CSS: https://www.w3schools.com/css/default.asp

Viņus visus 3 jādarbina kopā. Šeit ir labi piemēri, kā tas notiek: https://www.w3schools.com/howto/default.asp

Šajos materiālos ir aptverti pamati, bet problēma tāda, ka tā nav mācību grāmata, te vienkārši viss ir uzskaitīts pēc kārtas, līdzīgi kā dokumentācijās.

Lai būtu vieglāk uzsākt, paralēli jāpaņem YouTube mācību video, kuros tiek rādīti uzdevumi. Ir dažādi un daudzās valodās, latviski laikam gan nebūs - nezinu, neesmu meklējusi. YouTube meklē learn javascript vai javascript for beginners, dabūsi. Vari arī krieviski, ja tā vieglāk. w3schools arī daudz kas ir tulkots krieviski, labajā augšējā stūrī var nomainīt valodu. Latviski, diemžēl, nekas prātīgs nebūs.

Ja nepratīsi atrast, jautā, pameklēšu un ieteikšu dažus, kas man liksies labi sākumam. Valodu tikai vajadzīgo pasaki uzreiz.

DaigaR mums skolai vajag: javascript ievade, mainīgie, aritmētiskās izteiksmes, zīmējumi, cikls. Rīt kontroldarbs, stundas daudz nav notikušas, nav no kā mācīties.

Rīt kontroldarbs
Jap...

Pat nezinu, no kura gala te palīdzēt. Par valodu neatbildēji.

Interesants formulējums "ievade". innerHTML domāts?

Tad vērt vaļā manu ielikto saiti: https://www.w3schools.com/html/default.asp

Dabūs šādu bildi:

Iet pa kreiso malu pa punktiem:

Ļoti svarīga ir zaļā poga "Try it Yourself" - nospiežot šo pogu, atveras logs, kurā ir gan pilns vajadzīgais kods, gan iespēja kaut ko pamainīt kodā un pamēģināt, kā tas strādā. Gan iespēja pārkopēt, kur vajag...

Šeit var pamēģināt kaut ko pamainīt kodā un, nospiežot zaļo pogu "Run", blakus būs redzams jaunais rezultāts. Piemēram, izteiksmē 50 vietā ierakstīt 1000050 un nospeist "Run":

Ceru, ka var kaut ko saskatīt un saprast.

Turpat tālāk ir cikli.

Pirms cikliem var vajadzēt arī masīvus (bet var arī nevajadzēt, ja nav bijuši vēl). Ja gadījumā vajag masīvus, tad jāpaņem sadaļa JS Arrays.

Par zīmēšanu sākums šeit: https://www.w3schools.com/html/html5_canvas.asp

Tāds vienkāršs un "nesamudrīts" video par zīmēšanu, kur viss turklāt vienā failā, trāpījās krieviski (gugles tante ir gudra, zina, ka man der gan krieviski, gan angliski, tad nu met man ārā abas valodas kiš-miš parasti):

https://www.youtube.com/watch?v=XYgcNVwHUdg

Angliski ātrumā neko labu neatradu, šis bija vislabākais. Ja bērns pats nezin krieviski, patulkojiet kāds viņam.

Papildināts 05.05.2021 17:40:

Tālāk.

Labs jautājums, kādi rīki ir bērna rīcībā, ar ko strādāt.

Viss rakstītais ir jāsaglabā failā un tad jāatver pārlūkā.

Pamācība šeit: https://www.w3schools.com/html/html_editors.asp

Papildināts 05.05.2021 18:00:

Pati svarīgākā nodaļa:

https://www.w3schools.com/js/js_debugging.asp

Kā labot kļūdas

Parādīšu uz Crome, citos ir līdzīgi, materiālā aprakstīts.

Vispār šo staigāšanu pa izvēlni var aizstāt ar taustiņu F12.

Nospiežam F12, nospiežam loga labajā daļā uz uzraksta Console ... un redzam Cālis el vē kļūdas

Blakus kļūdu paziņojumam ir saite (ar melnu), uz kuras uzspiežot, var redzēt, tieši kurā vietā ir kļūda, ja šī kļūda ir javascript, kā, piemēram, ReferenceError: $ is not defined:

Tā var apskatīties, kas nav pareizi, un domāt, kā izlabot.

Nu ko. Negulēta nakts ... un ne spalviņas!


Paldies, mēğināsim izburties

Papildināts 05.05.2021 18:18:

Papildināts 05.05.2021 18:18:

Piemēram šāds jautājums

Papildināts 05.05.2021 18:19:

Papildināts 05.05.2021 18:19:

Un šis

1. jaut. Variants bez javascript. - JS nav vajadzīgs īstenībā šeit.

<canvas id="myCanvas" width="230" height="350" style="background:green;">Jūsu pārlūks neatbalsta canvas</canvas>

("Jūsu pārlūks neatbalsta canvas" - šis uzraksts parādās uz ekrāna tad, ja neparādās zīmējums. Viņu likt tagā ir "labais tonis"

Variants ar JS:

<!DOCTYPE html>

<html>

<body>
<canvas id="myCanvas" width="230" height="350" >Jūsu pārlūks neatbalsta canvas</canvas>
<script>

var c = document.getElementById("myCanvas";

var ctx = c.getContext("2d";

ctx.fillstyle= 'green';

ctx.fillRect(0,0,230,350);

</script>

</body>

</html>

2. jaut. - otrais var.

alert ("sveiks + 12 + reizes ";

Papildināts 05.05.2021 22:21:

StŪlbais Cāļa smailijotājs!

alert ("sveiks + 12 + reizes " ) ;

Papildināts 05.05.2021 22:21:

Arī citur smailija vietā )

Papildināts 05.05.2021 22:26:

P.S.

Un skolotāju ar s*dainu koku jātrenc. Šitā tiek pie tiem Cāļa smailijotājiem

Pirmais uzdevums ir galīgi garām, īpaši, ja uzdevums ir par javascript - pēc idejas. Es parādīju, kā var tikt cauri ar "pliku" html. Un visur, kur tā var, arī raksta "pliku" html.

Otrais jautājums ir vienkārši stulbs. Pat negribu iedziļināties, kāpēc tā uzskatu.

Tā mācība varētu teikt ka nenotiek un nav kam prasīt

Papildināts 05.05.2021 23:38:

Es reāli neko nesaprotu, bērns ar

Papildināts 05.05.2021 23:44:

Uzrakstīšu, jo, ja nepaspēs apgūt, vienalga varēs pēc tam labot atzīmi.

k = ( a - b ) * n / ( 4 * m ) ;

Tā ir šī sadaļa:

https://www.w3schools.com/js/js_arithmetic.asp

Iekavas ( ) , + un - zīmes nemainās. Reizināšanas zīme ir * , dalīšanas zīme ir slīpsvītra / - ievērot pareizo slīpuma virzienu!

Reizināšanas un dalīšanas darbības izpildās secīgi, tāpēc saucēju 4m arī jāliek vai nu iekavās, vai jādala 2 reizes: k = ( a - b ) * n / 4 / m ;

k = ( a - b ) * n / 4 * m ; - šajā variantā ar 4 dalītu, bet ar m reizinātu - šis nav pareizi, pareizi ir pirmie 2 varianti.

Papildināts 06.05.2021 08:27:

P.S.

A-ļo!

Kad gudri tukšot taisno zarnu tēmā "SheGoesTech - iespēja pārkvalificēties uz IT - bez priekšzināšanām", te pilns ar kolēģiem. Kad pāris žagarus no meža iznest, tad ko - es viena?

Tiešām neviens, kas Cālī sēž 24/7 (atšķirībā no manis) nevar cilvēkam uz vienkāršiem jautājumiem atbildēt, ka jāgaida uz mani, kad es pēc 4 - 8 - 12 stundu pārtraukuma Cālī ieiešu?

Da labi, jau sen esmu pieradusi, ka darītājs finālā ir viens.

Bettija1122
Uz pārbaudes darbu jau vairs nepaspēsim, bet esmu ar mieru te "īso kursu" - paskaidrojumus, materiālus un atbildes ielikt. Tavs bērns nav vienīgais, kuram datorikā šādi neiet. Arī skolotāja eksistence un notiekošas stundas negarantē vielas apguvi, ko es redzu sava bērna klasē pēc sekmēm datorikā. Ja es savējo pati nemācītu, arī neko nesaprastu. Domāju, tas būtu svētīgs darbiņš. Atlicināšu laiku, mazāk tukšās tēmās Cālī sēdēšu

Pēdējās izmaiņas: DaigaR, 06.05.2021 08:31.

DaigaR
Paldies, paldies, tagad par darbībām sapratu.

Papildināts 06.05.2021 09:03:

Papildināts 06.05.2021 09:03:

Piedod, vēl šo gribu pajautāt, kas te jādata?


Bettija1122
Vakar biju jau ļoti nogurusi, iemetu bez paskaidrojumiem. Mēģināšu paskaidrot "cilvēciski"

HTML ir web lapas "organizators". Piemēram, virtuves organizatori izskatās šādi: https://www.ikea.lv/lv/rooms/virtuve/virtuves-organizatori?gclid=EAIaIQobChMIiYWxjLO08AIVEt-yCh1Ybg7KEAAYASAAEgLl4fD_BwE

Mums ir kaudze visādu elementu, kurus mēs saliekam kopā tā, kā mums vajag. HTML elementi ir tagi. Tagus varam dažādi kombinēt, salikt tādā secībā, kā vēlamies, iekļaut tagus citos tagos (kā ielikt atvilknē galda piederumu organizatoru) , apvienot tagus blokos - kā ielikt atvilknes skapītī.

Tags vienkārši "ierāda vietu". Materiāls: https://www.w3schools.com/html/html_intro.asp

HTML dokumenta pamatstruktūra, kurā tiek likti visi pārējie tagi un veidots dokuments:

<!DOCTYPE html>
<html>
<head>
<title>Lapas virsraksts</title>
</head>
<body>

</body>
</html>

Tags <canvas> norāda / sagatavo vietu zīmēšanas (vai attēla apstrādei).

Papildināsim dokumentu:

<!DOCTYPE html>
<html>
<head>
<title>Lapas virsraksts</title>
</head>
<body>
<canvas id="myCanvas" width="230" height="350" style="background:green;">Jūsu pārlūks neatbalsta canvas</canvas>
</body>
</html>

Tagad mums būs pārlūkā "audums" vai "gleznas vieta" , turklāt fons, kā prasīts, zaļš.

Šajā vietā mēs nonākam pie "atribūtiem" (nezinu, kā ir pareizi latviski, atvainojos, bet šobrīd terminoloģuju nestudēšu) . Tāpat kā virtuves organizatori, atvilknes, skapji utt. var būt dažādu izmēru, dažādu krāsu, ar dažādu furnitūru utt., arī viens un tas pats tags var būt - dažādu izmēru, dažādu krāsu, dažādām iespējām. Pirmais līmenis, kas dod individualitāti tagam, ir atribūti.

Tā mūsu tagam <canvas> ir norādīti sekojoši atribūti:

width="230" - platums, kā prasīts uzdevumā

height="350" - augstums, kā prasīts uzdevumā

style="background:green;" - stils. Stilu apraksta pēc CSS likumiem, šeit es norādīju zaļo fonu, kā prasīts uzdevumā. CSS pašreiz šeit vairāk nejauksim.

id="myCanvas" - identifikators, pēc kura šo tagu <canvas> atlasīt no visiem citiem tagiem. Varēja būt arī id="mansIedotaisVards" vai kas cits.

Tā kā mūsu uzdevums ir JS, tad pārveidosim dokumentu:

<!DOCTYPE html>
<html>
<head>
<title>Lapas virsraksts</title>
</head>
<body>
<canvas id="myCanvas" width="230" height="350">Jūsu pārlūks neatbalsta canvas</canvas>

<script>


</script>
</body>
</html>

Esam dokumentā ielikuši tagu <script> - tas ir, sagatavojuši / noorganizējuši vietu Javascript. Ķeramies klāt.

<!DOCTYPE html>
<html>
<head>
<title>Lapas virsraksts</title>
</head>
<body>
<canvas id="myCanvas" width="230" height="350">Jūsu pārlūks neatbalsta canvas</canvas>

<script>

// ar metodi getElementById atrodam mums vajadzīgo elementu un saglabājam mainīgajā c.

var c = document.getElementById("myCanvas" ) ;

// ar metodi getContext izveidojam objektu, kurš mums dos iespēju zīmēt uz <canvas> . Cilvēku valodā - norādam, ka zīmēsim uz "papīra" divās dimensijās (2d) . Sīkāk neiedziļināsimies šobrīd.

var ctx = c.getContext("2d" ) ;

// sākam zīmēt - fillStyle norādam krāsu, kas izmantota zīmējuma aizpildīšanai

ctx.fillstyle= 'green'; // biju uzsitusi ar mazo burtu style iepriekš - kļūda Javasript ir "reģsitrjūtīgs" , svarīgi lielie un mazie burti.

// fillRect - zīmējam aizkrāsotu taisnstūri. 0,0 - taisnstūra kreisā augšējā stūra koordinātas x,y <canvas> elementā, šajā gadījumā, ja aizkrāsojam visu, tad 0,0. 230,350 - taisnstūra malu garumi pa x un y asīm.

ctx.fillRect(0,0,230,350 ) ;


</script>
</body>
</html>

P.S.

Tas viss ir pilnīgs "ekspromptum" - neesmu ne gatavojusies, ne apdomājusi. Kas var, iedod labākus paskaidrojumus. Turklāt īsti nesaprotu, kur tur vispār JS "bāzt" ir paredzēts - pa manam, otrais variants neatbilst apzīmējuma "fons" . Varbūt ar style.background bija domāts? - Kasu pakausi dziļās pārdomās.

Papildināts 06.05.2021 10:25:

Bet prasīts bija "zīmēšana". Tad nu zīmēju....

Jūs neesat iegājis sistēmā, tāpēc nevarat rakstīt šajā forumā.
Ienākt forumā | Reģistrēties
18418717