Jūs neesat iegājis sistēmā, tāpēc nevarat rakstīt šajā forumā.
Ienākt forumā | Reģistrēties

Kāds ir 4. klases skolēns?

Riima

Tā nu sagadījies, ka šogad skolā nāksies strādāt ar 4. klasēm, bet man šis vecumposms ir visai svešs. Tāpēc iedomājos, ka pirms tam derētu ievākt informāciju ceturtklasnieka "profilam". Ja jums ir nesena pieredze ar bērnu šajā vecumposmā, lūdzu, padalieties ar info par to, kas ceturtklasniekam "vēderā"! Resp., kas viņam paticis/nepaticis, interesējis, kādas spēles, seriāli, filmas bijušas aktuālas, kādus mūziķus klausījies, kādas grāmatas (vai vispār lasīja?) saistījušas/nesaistījušas utt.


laika

Man mājās divi topoši ceturtklasnieki. Meitene un puisis. Meitenei patīk pucēties. Rozā periods lēnām sāk pāriet, parādās melnie, violetie toņi. Joprojām patīk visādas spožas lietiņas. Patīk iziet ar meitenēm tāpat vien pastaigāt pa pilsētu. whatsapp un youtube rullē. Grāmatas nelasa. Lēnām parādās interese par ēst gatavošanu. Kopā ar mani skatās gan romantiskās, gan detektīvfilmas. Visu saprot.

Puikam vecākā brāļa ietekmē patīk datorspēles, abi kopā skatās asa sižeta filmas. Grāmatas lasa vairāk nekā meitene - patīk detektīvi, mistika. Sevi organizēt vēl neprot - apģērbs vienaldzīgs. Tur labi palīdz māsa - salikt to, kas kopā sader.

Mūziku nekādu neklausās. Apmeklē mūzikas skolu, bet ar piespiešanos. Draugi ir svarīgi.

Naglaarviitni

Ja skola - pievērst uzmanību mikroklimatam klasē, jo iet vaļā pirmās pusaudžu vēsmas ar līderiem, ietekmes dalīšanu, mobingu utt. Pirmajās klasēs to tik ļoti nejuta. Bet, iespējams, tāpēc, ka skolotāja bija lieliska. Ceturtajā klasē ir cita, tā visu atstāj pašplūsmā un ir lielas problēmas.

Aizvien vairāk jāvelk ārā no telefona. Ja nav telefona, gan grāmatas lasa, gan spēles izdomā. Patīk un prasās fiziskas aktivitātes. Ja skola - tas pats - iedot iespēju bieži kārtīgi izkustēties, citādi nesīs nost jumtu (tas gan uz visiem mazajiem vecumiem attiecas, varbūt pēc 7.-8. kaut kas mainās).

Salīdzinoši patstāvīgi jaunieši, ar dažādiem organizatoriskiem jautājumiem paši tiek galā, bet tas ļoti atkarīgs no bērna rakstura, visi nebūs vienādi.

pievērst uzmanību mikroklimatam klasē, jo iet vaļā pirmās pusaudžu vēsmas ar līderiem, ietekmes dalīšanu, mobingu utt.
Patīk un prasās fiziskas aktivitātes. Ja skola - tas pats - iedot iespēju bieži kārtīgi izkustēties, citādi nesīs nost jumtu

Pilnībā piekrītu. Tas ir ļoti svarīgi.

4. klasē bērni jau ir gana patstāvīgi. Patīk, ja pajautā viņu viedokli, apspriež aktuālos notikumus, ļauj piedalīties lēmumu pieņemšanā. Kompetenču pieejā šo var lieliski īstenot.

Tieši ceturtā klase bija laiks, kad dēls sāka ļoti daudz lasīt. Patīk grāmatas par piedzīvojumiem, ceļojumiem. Mūzikas gaume jau katram ļoti atšķirīga. Manējam patīk filmu mūzika, mācās mūzikas skolā, papildus spēlē dažādos pasākumos.

Patīk dažādas lomu spēles, situāciju izspēlēšana. To var izmantot arī mācību vielas apguvei klasē.


sirdspukstiņš

Meitenes jau dāmas kamēr dažs labs puišelis pilnā sparā spēlējas ar mašīnītēm un pistolēm(manējais puika)

Telefoni topā, protams, Apple

YouTube, spēles online.... Kāda topa dziesma, mūzika, kuru drillē ntās reizes... topā austiņas, tumbiņas utml.pričendāļi

Ritenis un citi braucamrīki

Arī apģērbs, zīmols... Nedod Dievs, ja klases līderis šo īpaši izceļ-vecākiem vāks, ja nevar atļauties

Papildināts 21.07.2021 11:07:

Manam grāmatas ir kkas ļooooti tāls... Kā Everesta virsotne... Nu nelasa, negrib un viss

Papildināts 21.07.2021 11:08:

Jā, diemžēl, bet klase sadalījās


Mājās, kur ir bērni, pavisam tīrs var būt tikai konfekšu traukā

AAfrika

Manējā arī dosies 4. klasē.

Viņu klasē un kokrēti manai dāmai: ir ļoti strikts sadalījums puiši/meitenes. Meitenes ar puišiem slikti strādā kopā. Manējā ir mazrunīga, bet ar puišiem vispār nevienu vārdu. Tāpēc darbiņi grupā, kurā ir arī puiši, sagādā lielas problēmas. Pareizāk, rezultāts un darbs ir = 0.

Visi uzdevumi, kas 3. klasē bija sastīti ar mācību spēlītēm datorā bija topā. Pagaidām vēl spēlējas ar mantiņām.

Naglaarviitni

Pagaidām vēl spēlējas ar mantiņām.

Mans nu jau piektklasnieks un topošais ceturtklasnieks smilšukastē pilsētas un autotrases būvē. Ja viņiem nenokauj vēlmi, tad tās rotaļas pāriet aizvien jaunā kvalitātē. Abiem gultās mīļzvēri. Bet tas nekādi netraucē būt normāli runājam un saprātīgam cilvēkam.

Katram savs

Salīdzinoši patstāvīgi jaunieši, ar dažādiem organizatoriskiem jautājumiem paši tiek galā, bet tas ļoti atkarīgs no bērna rakstura, visi nebūs vienādi.
Jā, ne visi. Tas jāņem vērā, ka būs arī tādi, kas "jāpieskata".

Papildināts 21.07.2021 18:18:

Manam grāmatas ir kkas ļooooti tāls... Kā Everesta virsotne... Nu nelasa, negrib un viss
Manam arī.

Papildināts 21.07.2021 18:24:

Jā, diemžēl, bet klase sadalījās
Tas arī no skolotāja atkarīgs. Manējā klasei bija tencence baroties... nē, sadalīties bariņos un sekot barvežiem. Bet skolotāja ļoti centās veicināt draudzīgumu, 4. klasē, šķiet vēl kaut cik izdevās.

Vilkumeitene

pirmām kārtām viņi ir cilvēki!!! tas tā nemainīgi. bet pazīstama skolotāja nokomentēja - pubertāte! nu jau jārēķinās, ka bērni ap 10 gadiem ir tādi, kā agrāk tikai sasniedzot tīņa vecumu...


Kāpostgalva

Meitas klasē 4.klasē gāja vaļā meiteņu intrigas, dalīšanās "frakcijās" utt. Diezgan smags vecums, es teiktu. Meita izvēlējās pieslieties puikăm, tur bija vienkāršāk.bet nu 6.klasē bija jau ĺoti jēdzīga klase.

Puikas klasē arī vecāku čatā ap to laiku parădījās info par līdzīgām meiteņu intrigām. Puikām jau pubertāte sākas vēlāk, ar tiem tai laikā vieglāk.


Viss panākams - kamēr vēl acīs skatās,Viss iespējams - kamēr vēl vārdā sauc.(I.Z.)

Сергей Жадан: ...и поэтому все, чего ты боишься, как оно ни зовется,
тебя не касается, пока не начнется.

Jūs neesat iegājis sistēmā, tāpēc nevarat rakstīt šajā forumā.
Ienākt forumā | Reģistrēties
18421031