Jūs neesat iegājis sistēmā, tāpēc nevarat rakstīt šajā forumā.
Ienākt forumā | Reģistrēties

Grupu darbs un daži jautājumi.

Naglaarviitni

kimi

Un kur darboties grupā un sadarboties vēl bez skolas varētu iemācīties?

Ārpusskolas nodarbībās, piemēram.


grūti būt pieticīgam, ja esi labākais

Katram savs

kimi
Ārpusskolas nodarbībās, piemēram.
Ārpusskolas nodarbībās var iemācīties jebko. Priekš kam vispār skolas - lai visu mācās pulciņos.

Es neesmu sajūsmā, kā parasti notiek grupu darbi, tomēr sāpi nesaprotu.

enciana

Es līdz šim esmu sapratusi, ka grupu darbs ir tāpēc, lai nesekmīgajiem izvilktu vidējo atzīmi un skolotājam nebūtu ar viņiem jāķēpājas vasaras darbos. Mana meita ir viena no labākajām klasē, bet īpaši nesaspringst par atzīmēm, ja arī gadās kāda sliktāka. Grupu darbs notiek tā, ka labos saliek kopā ar sliktajiem. a) labais skolēns izdara visu viens pats, un visa grupa saņem labu atzīmi (urā!); b) manējai reizēm slinkums vilkt par visiem, viņa godīgi izdara savu daļu, pārējo neko; visa grupa saņem 6. Nesekmīgie laimīgi, manējā purkst. Ir variācijas, reizēm labie pret sliktajiem 2:2, tad jau ir cerīgāk. Ļoti reti ļauj pašiem izvēlēties grupu, ja vien tā nav mājturība.

viedaminka

Katram savs
Tas ir fundamentāls jautājums - vai skolas pamatuzdevums ir tikai iedot zināšanas? Es biju domājusi, ka - arī prasmes. Tai skaitā - strādāt grupā

Manuprāt, tā nav nekāda īpašā prasme strādāt grupā, jo katra grupa vienmēr ir atšķirīga. Reālajā dzīvē cilvēkam vienmēr ir iespēja grupu (darba kolektīvu) izvēlēties pašam. Skolā vienā grupā nereti saliek kopā ne tos gudrākos ar gudrākajiem un tas ir līdzīgi, kā mums pieaugušajiem, darba devējs liktu izstrādāt farmācijas uzņēmuma attīstības stratēģiju nākamajiem 5 gadiem kopā ar apsargu, sētnieku, apkopēju un ilgstošu bezdarbnieku. Ja vēl tie 4 ir klusējošie pieminekļi, ir vismaz cerība grupu darbu izvilkt vienatnē, bet ja nu šie četri katrs ir spilgta personība ar savu individuālo vīziju par to, kā darbs darāms, un mēģina to uztiept pārējiem? Tad ir nevis grupu darba un sadarbības prasmju slīpēšana, bet cīnīšanās ar muļķiem un riebuma pret grupu darbu attīstīšana.

Naglaarviitni

Konkrēta atbilde uz tavu jautājumu ir tāda- lūdz skaidrojumu pedagogam kāpēc tavam bērnam atzīme par grupu darbu ir 6. Ja saņemsi atbildi, ka tādā līmenī ir paveiktais rezultāts, tad lūdz detalizētāku izklāstu par to, kā grupa nonāca līdz šādam vērtējumam. Kas bija cēloņi tik vājam rezultātam, vai skolotājs šos cēloņus ir ar bērniem izrunājis, vai skolotājam ir zināms kurš bija grupas vājais posms un vai ar grupu par to ir runāts. Vai grupu darba atzīme ir tikai par rezultātu vai arī par sadarbību? Kā grupas sadarbība ir atspoguļota vērtējumā? Pēc kādiem kritērijiem vērtēta ir grupas sadarbība? Vai ir skolotājai ir zināms, kāpēc sadarbība šajā grupā nebija efektīva un vai skolēniem ir izskaidrots, kādi psihiskie procesi viņiem traucēja sadarboties un vai skolotāja ieteica dažādas metodes šo traucējumu novēršanai?

Īsāk sakot- ja skolotāja uzdod grupu darbu un vērtē ar vienu atzīmi kolektīvo sniegumu, iebāz viņai acīs, ka grupu darbos vērtējums par rezultātu ir tikai puse, otra puse ir par sadarbības efektivitāti. Lai vērtētu sadarbības efektivitāti, bērniem vispirms ir jābūt apmācībām par darbu grupā, par lomām tajā, par katra individuālo atbildību. Skolotājam ir jābūt ar pietiekami labām psiholoģiskām zināšanām, lai bērniem izskaidrotu, kāpēc rodas grūtības, kā tās pārvarēt. Liec skaidri saprast, ka skolotāja izgāzās uzdodot grupu darbu, nemaz īsti nesaprotot, ko tas nozīmē un kā tas jāvada, jāvērtē. Ja skolotāja ietiepjas un paliek pie sava, ka vērtējums būs 6 un basta, tad saki, ka par šo tēmu parunāsi ar skolas direktoru, jo tā ir nepieņemama prakse, ja bērniem bez atbilstošas apmācības tiek uzdots uzdevums (grupu darbs), tas tiek vērtēts pavirši (netiek vērtētas abas komponentes- sadarbība un rezultāts) un ar bērniem netiek izrunāts vērtējums un netiek doti arī padomi, kā citkārt pārvarēt grūtības, kas radās darba izpildes procesā. Kā teicamnieks var motivēt klases sliņķi? Vai skolotājs ir iedevis teicamniekam kādus rīkus vai metodes, sliņķu motivēšanai? Ja klasē ir muļķi, tatad skolotājs pats nav ticis galā ar vārgo bērnu motivēšanu, attiecīgi- vai ir taisnīgi bērnu vērtēt ar sliktu atzīmi par to, ka bērns nav spējis paveikt to, ko nespēj pats skolotājs? Varbūt pirms grupu darbu uzdošanas, skolotājam vajadzētu pašam tikt galā ar klases bērnu morivēšanu un kad visi bērni būs 8-10 līmenī, tad arī uzdot grupu darbu.

Vienreiz tādu jautājumu aktualizēsi skolas līmenī, otrreiz vairs pedagogs neuzdrošināsies uzdot grupu darbu vai likt par to sliktus vērtējumus.


Katram savs

viedaminka
Vienreiz tādu jautājumu aktualizēsi skolas līmenī, otrreiz vairs pedagogs neuzdrošināsies uzdot grupu darbu vai likt par to sliktus vērtējumus.

Ļoti produktīvs secinājums. Liks visiem 10. Urrā!

Reālajā dzīvē cilvēkam vienmēr ir iespēja grupu (darba kolektīvu) izvēlēties pašam
Nosacīti. Vai skries uzreiz mainīt darbu, ja grupā (piemēram, nodaļā) ne ar visiem veidojas ideāla sadarbība? Arī tādu grupu, prasmīgi darbojoties, nereti izdodas pagriezt vēlamā virzienā.

viedaminka

Katram savs
Vai skries uzreiz mainīt darbu, ja grupā (piemēram, nodaļā) ne ar visiem veidojas ideāla sadarbība?

Ja savu darbu dari izcili, bet kolektīva dēļ tev no tā alga samazinās par 40%, tad skrietu gan mainīt darbu.

Ja alga nemainās, tad varbūt arī varētu mēģināt eksperimentēt ar sadarbību.

Darbiniekiem nav jārisina kolektīva problēmas- tas ir vadītāja tiešais darba pienākums. Tāpat skolēniem nav jārisina citu skolēnu motivācijas trūkums- tas ir skolotāja tiešais darba uzdevums. Ja cilvēks uzņemas darīt to, kas viņam nav jādara, cieš ši cilvēka tiešie darba pienākumi vai bremzējas izaugsme.

viedaminka

Reālajā dzīvē cilvēkam vienmēr ir iespēja grupu (darba kolektīvu) izvēlēties pašam.

Man nevienā darbā intervijā nav bijis piedāvājums iepazīties ar visu komandu, kur nu vēl izvēlēties komandas dalībniekus. Kā ir, tā ir jāsadzīvo ar katra kolēģa putniem.

Un arī šis apgalvojums nav korekts

darba devējs liktu izstrādāt farmācijas uzņēmuma attīstības stratēģiju nākamajiem 5 gadiem kopā ar apsargu, sētnieku, apkopēju un ilgstošu bezdarbnieku

Skolotāja taču nesalika vienā komandā pirmklasnieku, 4 klases audzēkni un vidusskolnieku. Nē, visi bērni mācās pēc vienas programmas un ir dabūjuši vienu un to pašu izglītību.

Reāli žēl paliek tās nabaga skolotājas.

Un no kurienes ir izzīsts, ka skolotāja sadalīja bērnus grupās un klusēdama izgāja no klases, atnāca atpakaļ un salika atzīmes? Protams, ka viņa izstāstīja, kā jāstrādā.

Papildināts 11.12.2021 09:41:

viedaminka

Ja savu darbu dari izcili, bet kolektīva dēļ tev no tā alga samazinās par 40%, tad skrietu gan mainīt darbu.

Tad lai bērns maina skolu, tikai šaubos, vai atradīs ideālo. Un ja pieņemam, ka skolēna darba alga ir atestāts, tad viens sešinieks ir līdzvērtīgs vienam dusmīgākam priekšnieka skatienam.

Katram savs

Un no kurienes ir izzīsts, ka skolotāja sadalīja bērnus grupās un klusēdama izgāja no klases, atnāca atpakaļ un salika atzīmes? Protams, ka viņa izstāstīja, kā jāstrādā
Es arī gribēju šo rakstīt, bet noslinkoju. Noteikti ir arī gadījumi, kad neko daudz nepaskaidro, tomēr gadās arī, kad "viss nav tā, kā izskatās". Jaunākajās klasēs manam bija pāris situācijas, ko mēģināju šķetināt, un tad izrādījās, ka bērns ir palaidis garām, nav sapratis, pakautrējies pārjautāt. Nu, var jau teikt, ka arī tā ir skolotāja vaina...

viedaminka

Mans personīgais viedoklis- grupu darbiem ir skolas vieta, bet tad tos vai nu nevērtē vai arī vērtējumam jābūt individuālam. Kopvērtējums par grupu darbu ir neloģisks- ir jāvertē katra individuālais sniegums- gan sadarbībā, gan rezultātā. Ja grupā ir 5 cilvēki- 4 sadarbojas ļoti labi, darbu izdara izcili, bet piektais guļ uz galda un visus sūta 3 mājas tālāk, jo viņam esot pie d**sas skola, vai tas ir taisnīgi visiem ielikt 6? Kāpēc tiem 4 par nevainojamu darbu ir tikai 6, un par ko tam uz galda gulētājam 6? Un ko tiem 4 būtu vajadzējis darīt, lai saņemtu maksimāli vērtējumu? Izdarīt visu gulētāja vietā? Un ko gulētājs no šādas pieredzes iegūs? Ka neko nedarot var iegūt 10? Vai gulētājs turpmāk mainīs savu stratēģiju grupā? Iespējams, ka nākamajā grupu darbā gulētāji jau būs divi.

Papildināts 11.12.2021 10:38:

Jauna ēra
Tad lai bērns maina skolu, tikai šaubos, vai atradīs ideālo

Nav obligāti jāmaina skola, ja problēma ir tikai ar viena grupu darba vērtējumu. To var risināt un atrisināt.

Nē, visi bērni mācās pēc vienas programmas un ir dabūjuši vienu un to pašu izglītību.

Vienu un to pašu izglītību saņem gan tāds, kas izmoka 4 un tāds, kas viegli iegūst 10. Attiecīgi grupu darbos šāds komplekts sajūtu ziņā ir kā 12-klasniekam būt grupu darbā ar 1-klasnieku.

Reāli žēl paliek tās nabaga skolotājas.

Par ko skolotāju žēlot? Par to, ka sagaida, ka skolēni cits citu motivēs (bez iespējas apelēt pie atzīmēm) labāk nekā viņa?

Grupu darbiem nav ne vainas, bet vērtējumam jābūt individuālam. Nevienam nav jāuzņemas atbildība par guļošo klasebiedru. Tā ir viņa izvēle un atbildība. Attiecīgi, ja bērns savu daļu grupas darbā ir paveicis termiņā un kvalitatīvi, tad tam ir jāsaņem atbilstošs vērtējums, bet, ja bērns savu daļu nav izdarījis, tad arī par to šim vienam bērnam ir jāsaņem atbilstošs vērtējums. Grupu darbs nenozīmē vilkt vājākos vai darīt viņu vietā. Grupu darbs nozīmē uzņemties atbildību par savu daļu. Ja grupu darbā vertētu individuāli katru dalībnieku un viņa ieguldījumu, tad tas izskaustu guļošo skolēnu taktiku.

Papildināts 11.12.2021 10:42:

Jauna ēra
Man nevienā darbā intervijā nav bijis piedāvājums iepazīties ar visu komandu, kur nu vēl izvēlēties komandas dalībniekus. Kā ir, tā ir jāsadzīvo ar katra kolēģa putniem

Gandrīz visās darba vietās piedāvā iespēju iepazīties ar visu komandu- tāpēc parasti tiek noteikts pārbaudes laiks. Ja intervijā tu uzzini, kas tev būs jādara, cik tev par to samaksās, tad pārbaudes laikā tavs uzdevums ir novērtēt sava vadītāja un kolēģu putnus, lai saprastu, vai jūsējie ir saderīgi. Tāpēc pārbaudes laikā no 1-3mēnešiem tu jebkurā brīdī vari uzteikt darbu, nepaskaidrojot iemeslu un nestrādājot pēc uzteikuma vēl mēnesi.


Četri vēji

skolas PAMATUZDEVUMS ir iedot zināšanas
Jau sen vairs ne. Skola jau sen nav tā Gaismas pils, kur glabājas zināšanas. Mūsdienās tās ir visur, visapkārt, viegli sasniedzamas. Skolas uzdevums mainījies drīzāk uz spēju un māku lietot zināšanas un prasmes daudzveidīgās situācijās mūsdienu mainīgajā pasaulē (jo tas, ko vajag šodien, pēc 3 gadiem būs jau kardināli mainījies un pat, iespējams, novecojis). Ko, protams, nevar darīt, ja šo zināšanu nav, bet tās vairs netiek ielietas gatvas, bet gan drīzāk apgūstama prasme tās atrast, atrasto izmantot, sintezēt jaunas zināšanas un prasmes no esošajām.

Mūsdienu bērni (ne visi, bet vairums) ir ar citu atmiņas kapacitāti, citiem atmiņas mehānismiem. Viņi informāciju aizmēž kosmiskā ātrumā un tiešām bieži nākamā stundā neatceras, par ko runāja iepriekšējā. Loģisks aizsargmehānisms tajā informācijas gūzmā, kas viņus apņem. Bērns ar tādu atmiņu, kāda bija mums pirms 30 - 40 - 50 gadiem, mūsdienās jau drīzāk ir izņēmums.

Papildināts 11.12.2021 11:59:

Savukārt, ja runājam par to, kas skolotājam būtu/nebūtu - teorijā viss ir skaisti un viedaminka pareizi pateica, kā būtu jābūt, iebildumu nav.

Tikai, mīļie, jūs pat nevarat iedomāties, kādā (un te man iztrūkst necenzējamu vārdu) mēs esam, un būsim tuvākajos 2-3 gados (neesmu optimists, ka kaut kas mainīsies arī pēc tam), īpaši, ja domājam par eksaktā bloka, latviešu valodas un svešvalodu skolotājiem. Ministrija var bīdīt, kādas reformas grib, fiziski nav, kas to varētu realizēt.

Pēdējās izmaiņas: Četri vēji, 11.12.2021 12:29.


Četri vēji iet pa lauku / Četri vēji manī mīt / Vēja slota mūžu slauka / Nevar vējus saslaucīt

Jūs neesat iegājis sistēmā, tāpēc nevarat rakstīt šajā forumā.
Ienākt forumā | Reģistrēties
18424715