viedaminka
Tu skaisti raksti, ka vajadzētu būt, bet realitāte ir pa visam cita.
Man meita ir RSU otrā kursa medicīnas studente. Rudenī viņu uzmeklēja skolas direktore un lūdza pasniegt ķīmiju vienā no Rīgas skolām, viņa pekrita uz pusgadu vai līdz brīdim, kad viņi atrod skolotāju, jo pēc tam lekcijas nevar savienot. Darba paziņojums par ķīmijas skolotājas nepieciešamību tajā skolā ir joprojām. Meita ir uzrakstījusi atlūgumu ar janvāri, taču, cik zinu skola ir gatava darīt visu, lai viņa turpinātu darbu. Un tas ir par cilvēku, kuram nav nekādas pedagoģiskās izglītības, kurš vispār gatavojas strādāt citā specialitātē utt. Tas informācijai, lai tu nolaistos no augstumiem, kuros tu lidinies.
Tagad par zināšanām, viņai ir 10, 11, 12. klase. Un kā tu teici, viņa sākumā taisīja skrīningu, ko kurš zin. Viss septembris, pat oktobris pagāja, lai atkārtotu, to, kas bija jāzina iepriekš. Ar 11. un 12. klasēm, cik zinu viss ir kārtībā. Tur jau cilvēki ir orientēti uz tālāko mācību, bet ar 10. klasi ir traki, tur motiviācija ir zema un ķīmijas zināšanas tuvojas nullei, jo pēc attalinātām mācībā septembrī dažs labs pat skābi no bāzes neatšķīra, kur nu vēl ko aprēķināt.
Ir tikai daži, kuri grib kaut ko zināt. Pārējiem dziļi vienaldzīgi. Dažs labs, pat uz stundu atnāca pagulēt utt.
A un vēl tāda nianse, dažās klasēs ir skolnieki cittautību (ne krievu valodā runājošie), kuriem ar latviešu valodu ir problēmas, tad nu ar viņiem, lai viņi saprastu komunikācija reizēm notiek angļu valodā, protams ārpus stundu laika.
Gribētos teikt nolaidies no augstumiem un varbūt aizej pastrādāt uz skolu pati, tad varēsi risināt dažādās problēmas, nevis tikai gudri izvērst demagoģiju..
Par kompetenču izglītību, vispār neizteikšos, ja grib radīt muļķus, tad šis ir īstais ceļš...