Jūs neesat iegājis sistēmā, tāpēc nevarat rakstīt šajā forumā.
Ienākt forumā | Reģistrēties

56.kods 1.klase valodas attīstības traucējumi

kikiiiiiiiii

kikiiiiiiiii

Labvakar!

Esmu pārlasījusi forumos rakstīto par šo tēmu, bet, varbūt, kāds varēs ko ieteikt, jaunāku info.

Dēlam drīz 7 gadi, jāsāk skolas gaitas. Kopš 3 gadu vecuma ir novēroti valodas attīstības traucējumi. Strādājam ar viņu jau kopš 3.gadu vecumu- logopēdi, ergoterapēti, neirologi, psihologi utt.utt. Progress ir, bet ne tāds, lai bez problēmām uzsāktu iet "parastā" skolā.

Pārsvarā speciālisti ieteica skolu "Valodiņa", bet tā kā komisijā mums iedeva 56.kodu, uz Valodiņu varam necerēt..

Tagad es tiešām nesaprotu kā rīkoties- laist parastā skolā, bet saprotu, ka tur var būt nepieņemoša attieksme no vienaudžiem, iespējams, arī no pedagogiem.

Mēģināt laist Rīgas Raiņa vidusskolā, vai kādā citā skolā, kur izceļ, ka viņiem ir 56.koda izglītības programma..

Puika ir mierīgs, draudzīgs, patīk jokot, izpalīdzīgs... protams, gribas to labāko priekš viņa..

Varbūt, Jūs ar savu pieredzi varētu man kaut ko ieteikt?!

Paldies!


Sveiki!

Mums gan nebija Rīga, bet arī bija valodas attīstības problēmas + vel dažas. Skolā gājām parastajā, ar 56 kodu. Ja nav citu problēmu, es domāju,ka variet mierīgi mēģināt arī parasto skolu. Līdz ceturtai klasei meita man mācijās ar visiem kopā, pēc ceturtās gan jau bija jāmaina uz citu,jo mums tomēr vel problēmas klāt un netika līdz. Bet es domāju,ka mierīgi mēģiniet.


Neviens mums neuzliek vairāk,nekā varam panest..

Ir parastās skolas, kur klasē integrē bērnus ar 56 kodu. Kas jāsaprot vecākam - 56 kods nozīmē tikai to, ka papildus pārbaudes darbos var izmantot atgādnes un laika pagarinājumu. 1.kl.pusgads lielākoties ir pii vielaa atkārtojums un nostiprināšana. 2.pusgadā jau sākas pārbaudes darbi latviešu val. Kur viss lielākoties, atkarīgs no lasītprasmes un lasītā teksta izpratnes. Mācību satura temps un apjoms ir liels. Vai neesat apsvēruši atlikto gadu pii? Tas daudz, ko dod.

bietes

Es arī piekrītu iepriekšējā lietotāja viedoklim, ka varbūt ir jāpadomā par vēl vienu gadu pirmsskolas sagatavošanas grupā.

Ko saka skolotājas un pirmsskolas logopēds par bērna spējām? Es ieklausītos viņu viedoklī, lai saprastu, kādas ir reālās bērna spējas mācībās un mācības vielas apguvē. Pirms skolas gaitu uzsākšanas, ir jāiziet atkārtota ped.med. komisija, un 55 ir valodas kods, 56 ir mācīšanās trauc., kas pirmsskolā tiek traktēti kā jaukti att. traucējumi.


 

Hell is empty and all the devils are here.” ― William Shakespeare, The Tempest.

liiga93 pareizi minēja, ka apmācības sistēma balstās gk uz lasītprasmi un rakstītprasmi, ne tik daudz uz runātprasmi. 2.klasē ir palieli lasāmgabalu un teksta izpratnes apjomi, kas kļūst īpaši nepavelkami bērniem ar lasītprasmes un rakstītprasmes traucējumiem. Man liekas, ja cilvēks būtu mēms, bet labi lasītu un rakstītu, bez problēmām varētu pabeigt skolas programmu parastā skolā. Ir baigās auzas bērniem ar lasīšanas traucējumiem (disleksiju). Par pārējo viedoklis nav.

gandharve
Kāds ir pamatproblēmas skolā bērniem ar lasīšanas traucējumiem?

Man paziņai kā reiz bērnam esot lasīšanas traucējumi un bd iesaka vest uz speciālo skolu. Vecāks gan pretojas un grib laist parastā skolā.

Papildināts 24.01.2022 14:38:

Iestarpināšos es arī šajā tēmā. Bērnam arī 56.kods un vēl gads bd. Iet grūti un nezinu kā tālāk būs. Tieši tāpēc neesmu vēl pieteikusi bērnu nevienā skolā. Cik kritiski ir laicīgi bērnu pieteikt skolā? Vai var gadīties, ka netiekam nekur?

kikiiiiiiiii

zubite
Paši esam no Pierīgas, bet pārvācamies uz Rīgu, lai būtu lielāka izvēle tieši ar skolām/nodarbībām. Esmu pāris skolās ar janvāri pieteikusi dēlu uz 1.klasi, bet nav ne jausmas kā būs ar uzņemšanu.

Cik sapratu, piemēram, Rīgas Raiņa vidusskolā (1-8.klase tagad ir iespriekšējā Rīgas Avotu pamatskolā) uz 1.klasi neesot nekādas garās rindas. Klases esot salīdzinoši mazas + ir šī iekļaujošā izglītība, kad klasē ir max 3-4 bērni ar "kodu", kuri var izmantot atgādnes un papildus laiku pārbaudes darbos. Atsauksmes gan par Avotu pamatskolu, gan par Raiņa vidusskolu neesmu nekur diži labas lasījusi, bet domāju, varbūt mēģināt tur dēlu laist.

Pamatproblēmas bērnam skolā ar lašīšanu sākas ar to, ka nespēj izlasīt ar sapratni ko no viņa grib uzdevumā, tad izprast takstu un pastāstīt par to. Bet, ja tiek dots papildus laiks uzdevuma izpildei, pedagoga palīdzība, tad tas nebūtu tik kritiski..

Mani vairāk baida, kā pārējie bērni (bez "koda" reaģēs un izturēsies pret bērnu, kuram tiek doti atvieglojumi, kurš nevar pienācīgi izteikties dēļ valodas traucējumiem...

kikiiiiiiiii
Painteresējies tomēr Valodiņā! Man ir bijusi pieredze ar bērnu, kas mācījās Valodiņā, bet paralēli valodas problēmām bija vēl arī citas, t.sk. lēnāka uztvere.

kikiiiiiiiii
Saprotu, man ir tādas pašas bailes par attieksmi.

Nez, kas ir ar citām skolām?! Kādas atsauksmes?


Esmu skolotāja, kas strādā skolā, kurā ir arī 56. koda bērni.

Absolūti piekrītu divām sievietēm, kas te jau ierakstīja savus komentārus.

• 56. kodam ir vienīgi laika pagarinājums, atgādnes un dažas individuālās papildu konsultācijas nedēļā. Programma ir vispārizglītojošā, ar visiem tekstiem, matemātiku, nākotnē - ar fiziku, ķīmiju utt. (Es būtu sajūsmā, ja šo saprastu vecāki, kuru bērnam reāli ir 58. kods, bet viņi pieprasa komisijai nosūtījumu uz parasto skolu, kas realizē 56. programmu.)

• Noteikti vēlreiz jāaprunājas ar bērna pii pedagogiem, logopēdiem un, manuprāt, vēlreiz jāiet uz komisiju tieši ar šādu uzstādījumu: "Gribam uz "Valodiņu"!" (Ja vien dižie prāti, kas regulē izglītības sistēmu, neizdomās "Valodiņu" likvidēt, jo visus taču vajagot integrēt.)

Mums vienā klasē šobrīd màcās divi puiši, kas beiguši "Valodiņu". Mācās parastajā programmā. Kā tiek galā? Viens ļoti veiksmīgi, bet otrs - knapi. Atkarīgs no pašu gribasspēka, ieguldītā darba un ģimeņu ieinteresētības (uzrakstīšana bērna vietā attālinàto mācību laikà ir làča pakalpojums, kas pēc tam sit ļoti sāpīgi).

• Dari, ko vari, tagad, pirms nokļūšanas skolā! Pēc tam būs grūtāk. Un, ja jūti, ka bērnam parastajā skolā būs par grūtu, nesūti tajā bērnu! Galvenais, lai bērnam 1.kl. nerodas negatīva attieksme pret skolu.

• Arī man pašai bērns apmeklē pii logopēdisko grupiņu. Brīnišķīgu grupiņu ar ļoti labiem pedagogiem. No šīs grupiņas bērni aiziet gan uz "Valodiņu", gan 56. kodu, gan parasto skolu. Tiem, kam vajadzētu 56. vai "Valodiņu", audzinātāja un logopēde to atklāti pasaka. Ir jēga ieklausīties.

Jūs neesat iegājis sistēmā, tāpēc nevarat rakstīt šajā forumā.
Ienākt forumā | Reģistrēties
18425945