Jūs neesat iegājis sistēmā, tāpēc nevarat rakstīt šajā forumā.
Ienākt forumā | Reģistrēties

56.kods 1.klase valodas attīstības traucējumi

kikiiiiiiiii

kikiiiiiiiii

jaajaa
Liels paldies par Jūsu viedokli!

Mēģināsim vēlreiz iet komisiju. Visi speciālisti, ar kuriem esam runājuši par skolām, saka, ka "Valodiņa" būtu vispiemērotākā dēlam. Tādēļ, bija ta kā baigā pārliecība, ka arī komisijā to pašu ieteiks.

Bet jebkurā gadījumā saprotam, ka, lai arī kurā skolā viņu pieņems, darbs arī mājās būs jāturpina.


kikiiiiiiiii
Nu ar to komisiju par tik, par cik. Ir nācies apmeklēt, pēc tam dēls neizpratnē jautāja - Mamm, kāpēc viņas ar mani runāja kā ar garīgi atpalikušu? (tiešām man arī tā savādi likās, kaut konkrētā problēma bija no citas sfēras, par ko bija arī ārstu slēdzieni, un ar garīgo atpalicību tur nu nekādas saistības, vajadzēja vien norīkojumu uz mājmācību ilgstoši slimojošajiem). Iespējams, ka tur ir savi stereotipi, pēc kuriem vadās.

jaajaa
Es šogad tieši mācu 1. Klasi. Manā klasē ir 10 bērni ar 56 kodu, no kuriem reāli pieciem ir jābūt 58. Vecāki nepiekrīt.. Es karos nost. Rezultātu nekādu.

Otrs - jāskatās kāds ir bērna temps. Laika pagarinājums, diemžēl, nenozīmē, ka bērns varēs visu dienu vienu pd rakstīt. Pēc savas pieredzes, ja 1.pusgadu bērni ar lasīšanas problēmām vēl, kaut kā vilka, tad diemžēl tagad nekā. Otrs - vai bērns skaņo vārdus?

Par attieksmi - man ir 10 parastās pr. Bērni un 10 ar 56 kodu. Neviens, nevienu neapsmej un neapceļ

Papildināts 29.01.2022 18:37:

Observer
Hmm Rīgā uz komisiju liek ņemt bērnu? Mūsu pilsētā tā nav. Pirms komisijas bērnam jāiziet - spec.ped.,logopeds, psihologa, psihiatrs un papildus skolotāja novērojumi par bērna spējām. Komisijā ierodas tikai vecāks.

liiga93, jūtu līdzi!

Tā arī nesaprotu, kāpēc vecākiem šķiet, ka, ja iedabū 58. koda bērnu vispārizglītojošajā skolā, problēmas pagaist. Nē, tās tikai saasinās. Un bērns neiemācās neko un zaudē ticību saviem spēkiem. Un zaudētāji ir arī parastās programmas un 56. koda bērni. Un vēl trakāk, ja vecāki vispārizglītojošajā skolā cenšas integrēt savu bērnu, kas ir reāli bīstams apkārtējo veselībai un dzīvībai. Eh! Sasāpējusi tēma. Bet nepiesārņošu autores diskusiju, jo autores bērna gadījumā ir pilnīgi cits stāsts. Ceru, ka autores bērnam izdosies nokļūt "Valodiņā" un pēc tam - skolā ar labu, ieinteresētu logopēdu un sirdsgudru klases audzinātāju!

Piekrītu liiga93, ka neapsmej. Viss atkarīgs no klases audzinātājas un tā, kāda klase sagadās.


kikiiiiiiiii

liiga93
Es vedu savu uz Pierīgas komisiju- savācu visus nepieciešamos aprakstus, un ar dēlu braucām uz komisiju. Uz vietas, kamēr ar mani runāja, puikam vajadzēju dažus uzdevumiņus veikt, pēc kuriem sieviete izsprieda, ka puikam velk uz autisma pusi, kaut gan, esam bijuši arī uz "Autisma kabinetu", kur pēc izvērtējuma teica, ka autiskā spektra traucējumi viņam noteikti neesot..

jaajaa
Komisijā pat izteicās, ka to 56.kodu mums uzdāvina, ka reāli pat varētu iedot 58.kodu. Tad gan es biju nesapratnē, jo neviens no speciālistiem, ne reizi neminēja, ka būtu garīgās att.traucējumi, tikai valodas att.traucējumi, kas pavelk uz leju mācības.

Par to apcelšanu biju domājusi, ja bērniņiem ir vienkārši mācību traucējumi, ir citādāk, bet, ja nāk klāt neskaidra runa, grūtāk izteikties un, dažreiz, palikt nesaparastam, tad tikai atiek cerēt, ka pārējie bērni būs saprotoši..

Paldies, meitenes, par Jūsu viedokļiem!

kikiiiiiiiii
Komisijā pat izteicās, ka to 56.kodu mums uzdāvina, ka reāli pat varētu iedot 58.kodu.
Tas ir kā? Viņu uzdevums nav kaut ko dāvināt, bet objektīvi izlemt, kurš kods bērnam būtu piemērotāks. Ja bērnam ir piemērotāks 58. kods, tad "uzdāvinot" citu, viņi nodara pāri bērnam. Savukārt ja visi citi speciālisti uzskata, ka nu nav tur citi traucējumi, tik valodas problēmas, tad piemērot viņam neatbilstošu kodu ir tāds pat pāri nodarījums.

jaajaa, liiga93
Paldies par viedokļiem! Ceru varēsiet padalīties vēl ar savu pieredzi.

Pēc kādām pazīmēm jūs saprotat, ka bērnam būtu jābūt 58. kodam? Un kāpēc ne 57.kods? Tādu es arī redzēju klasifikatorā.

Vai 58.kodu realizē tikai specskolas?

zubite, 56.koda bērni parasti ir ar lēnu darba tempu, viņiem vajag individuālu pieeju (katrs gadījums ir atšķirīgs), vairākas reizes paskaidrot jauno tēmu, šie bērni pielieto atgādnes, bet no 58. koda atšķiras ar to, ka konsultāciju, pagarinātā laika un atgādņu dēļ spēj apgūt visparastāko mācību programmu ar visu svešvalodu gramatiku, molmasas aprēķināšanu un trigonometriju. Ja ir vecāku atbalsts, ar 56. kodu iztiek arī, piem., bērni ar viegliem autiskā spektra traucējumiem u.c.

57. kods nav vispārizglītojošo skolu lauciņš, tāpēc labāk nekomentēšu to, ko nepārzinu.

58. koda bērns parastā skolā? Piem., sākumskolā sēž un rakstīšanas vietā knibina dzēšgumiju, pēc vairāku gadu smaga darba ir apguvis burtus (vienaudži tikmēr jau raksta domrakstus dzimtajā valodā un teikumus divās svešvalodās), bet 4. kl. nespēj saskaitīt un atņemt līdz 20, jo pietrūkst pirkstu (līdz 10 atņem uz pirkstiem vēl pusaudža vecumā). Kāda molmasa, kāda trigonometrija!? Priekš kam!? Bet vecāki par visām varītēm vēlas vispārizglītojošo skolu. Lai būtu, ko paziņām pateikt? Pie sevis domāt, ka ir darījuši visu iespējamo bērna labā? Nezinu. Par bērna interesēm jau nu tur netiek domāts.

Par bērna interesēm jau nu tur netiek domāts.

Varbūt tiek domāts, jo reizem bez vidusskolas papīra pat par sētnieku nedod darbu. Un vispār dzīvē daudzi cilvēki vairāk par saskaitīšanu līdz 10 nemaz neizmanto. Tāpēc vecāki domā, ka gan jau kaut kā trigonometriju un molmosas nomocīs un tad bus ārēji un formāli būs tāds "kā visi". Kaut kāds funktieris tur tiešām ir. Bet tas zīmogs "palīgskola" var atņemt iespējas pat par sētnieku vai picu izvadātāju strādāt. Nav taisnība,ka vecāki nedomā par savu bērnu - viņi domā, kā viņš varēs labāk iefiltrēties sabiedrībā, nedemonstrēt savus trūkumus un nepilnības, jo cilvēki var būt neempātiski un aizspriedumaini. Un vēl tas, ka vecāki jau arī nespēj novērtēt, uz ko tad spējīgs viņu bērns. Kapēc ne uz to pašu vai gandrīz to pašu, ko citi?

Bet problēma,protams, saprotama, ja tiešām būtiski atšķiras intelekta spējas un atmiņa, tad tomēr "vienā vilcienā" var nebūt prātīgi iecelt.

Izglītības sitēma balstās uz lasīšanu, rakstīšanu un teksta izprašanu. Piemēram, cilvēki ar disleksiju ilgi neiemācās lasīt (pat līdz skolas beigām!), var ilgi nespēt saprast, ko izlasīja (pat tad, kad it kā var izlasīt teikumu - 3 vārdus izlasa, bet jau nevar atstāstīt ko izlasīja - "parasts" cilvēks to nemaz nevar saprast). Tas automātiski nozīmē, ka nespēs izlasīt arī visu pārējo mācību materiālu. Savukārt, atbildēšana iet rakstveidā. Ja bērnam ir rakstīšanas grūtibās (motorikas traucējumi), tad viņam ir problēma pierādīt (un skolotājai nav pamata akceptēt), ka tēmu ir apguvis. Tas attiecas gan uz augstāka, gan zemāka intelekta bērniem. Bērnam ar disleksiju var būt augsts intelekts, bet, ja viņš nespēj uztvert tekstu, tekoši lasīt (pat 9.klasē), tad viņš ir tikpat nespējīgs ieklauties izglītības sistēmā, kurš nespēj lasīt, jo to ierobežo intelektuālās spējas. Tādēļ tā lasīšana, rakstīšana patiešām ir svarīgākā prasme mūsdienu izglītības iegūšanā. Bet droši vien ir arī tādi, kas lasa, bet nevarēs trigonometriju izrēķināt. Godīgi sakot, ja vien viņi lasa un ar viņiem strāda, tādus var izstumt cauri arī trigonometrijai. Tādēl tas vēl jautājums, kam lielāka iespēja pabeigt parasto vidusskolu un tikt cauri trigonometrijai - bērnam ar augstu intelektu un disleksiju vai bērnam ar attīstības traucējumiem, kurš lasa, saprot tekstu un raksta.

Einšteinam arī it kā esot bijis autiskais spektrs un disleksija, viņš arī no skolas tika izmests, bet...lasīt acimredzot tomēr iemācījās! Ja godīgi, es šaubos, vai vispār var ticēt par tām diagnozēm, kuras min par daudzām vēsturē zināmām personām.Tie jau ir miruši, nespēj ne noliegt, ne apstiprināt. To, ka Einšteinam bijis autiskais spektrs, varbūt ar grūtībām noticētu, bet par disleksiju kaut kā neticās - tad jau viņš nebūtu tādus memuārus sarakstījis. Bet, ko nezinu, to nezinu. Internetā figurē saraksti ar ievērojamām personām, kam bijušas disleksijas un autisms, ka liekas, gandrīz visām slavenībām pēc nāves kāda diagnoze piešūta.


gandharve
Tāpēc vecāki domā, ka gan jau kaut kā trigonometriju un molmosas nomocīs un tad bus ārēji un formāli būs tāds "kā visi".
Un tās nomocīšanas dēļ viņi ir gatavi malt bērnu viņam nepiemērotā gaļasmaš... atvainojos, skolā. Un ja kaut kur sūta ārpus skolas, tad ne ar pušplēstu vārdiņu neieminas, ka bērnam kādas problēmas, lai nu pedagogi ķer melnu kaķi tumšā istabā. Rrrr... Man ir bijusi virkne gadījumu ar šādiem bērniem, līdz pat visai dramatiskiem, kur man bija jāstāv uz ausīm, lai tam nebūtu arī katastrofālas sekas. Un ko varēja elementāri novērst saknē, ja vecāki būtu pavēruši mutes un jau laikus pateikuši, par ko stāsts.

Bērna intereses tur nu nekādi nav svarīgas.

Jūs neesat iegājis sistēmā, tāpēc nevarat rakstīt šajā forumā.
Ienākt forumā | Reģistrēties
18425945