Jūs neesat iegājis sistēmā, tāpēc nevarat rakstīt šajā forumā.
Ienākt forumā | Reģistrēties

56.kods 1.klase valodas attīstības traucējumi

kikiiiiiiiii

Bērns ar attīstības (ne mācību) traucējumiem ar gadiem iemācās lasīt, taču gandrīz neko no lasītā nesaprot. Var lasīt priekšā, tik un tā neizpratīs. (Skaudrā patiesība.)

Pie dislektiķiem, disgrāfiķiem ir pierasts (viņu nav nemaz tik maz). Manā skolā viņiem skolotāji palīdz, lasot priekšā teksta uzdevumus, literatūrā iesakot audiogrāmatas u.tml. Valodu pareizrakstībā iet grūti, bet visos pārējos mācību priekšmetos tiek galā (nereti pat ļoti, ļoti labi tiek galā).


jaajaa,

nevarat atklāt, no kuras skolas esat? Izklausās kā pasakā. Pazīstamiem ieteikšu.

Paldies par viedokļiem! Tēma sarežģīta visām iesaistītajām pusēm un no dažādiem aspektiem.

Priecājos, ka vēl vismaz gads par šo nav jādomā, tomēr tā pieteikšanās skolai šobrīd rada pārdomas.

gandharve, jā, strādāju mazā Rīgas skolā (10 - 19 bērni klasē), taču iepriekšējos gados, kad cālī ierakstīju skolas nosaukumu, skolā kā brīnumdarītājā vecāki atveda arī 58. kodu un bērnus uzvedības traucējumiem, tāpēc jau ir arī pamatīgi bēdīga pieredze... Negribas uz šo vēlreiz iekrist...


jaajaa
Un šis ir lieku reizi pierādījums tam, ka tomēr ir nepieciešamas speciālās skolas - bērniem tur būtu labāk, bet kamēr te pļāpā par iekļaujošo izglītību (kuras realitātē nav), tikmēr viss iet sviestā.

Varbūt jums ir kādas atsauksmes par speciālajām skolām Rīgā? 56. un 58. kodam?

Cāli biju atradusi dažas diskusijas par vienu šādu skolu.. palasīju un šokā biju. Šādas atsauksmes noteikti atsut vēlmi bērnu šādā skolā sūtīt.

kikiiiiiiiii
Bet jūs saprotiet, ka Valodiņa lielos vilcienos ir domāta bērniem ar runas traucējumiem, t.i. dažus burtus izrunā nepareizi. Tiem bērniem nav jāstaigā pa psihologiem un autisma kabinetiem. Valodas traucējumi nevelk mācības uz leju. Lai saskaitītu 12+5 nav jārunā perfekti. Ja bērns atpaliek arī intelektuāli (tas, ko jums speciālisti maigi caur puķēm pasaka, ka valoda velk mācības uz leju), tad ir 56.kods jeb mācīšanās traucējumi. Bet tā robeža starp 56 un 58 ir diezgan trausla. Ja bērnam tiešām vajag tikai kartiņu ar reizrēķinu un papildus 5min starpbrīdī, super!

pumpucis

kikiiiiiiiii
Cik man ir pieredze ar komisijām (abiem bērniem vairākas), tad vācot papīrus no specialistiem vajag prasīt, lai kā ieteikumu raksta "vēlams macīties skolā ar ... traucējumiem". Jo vairāk šādu papīru, jo labāk, kad vecākam prasa kāpēc tieši šo kodu, tad ar parliecību, jāsaka "nu jūs tak redzat visi speciālisti iesaka tieši šo, es uzticos ārstiem". Viņi bērnu redzējuši, izpētījuši ilgākā laika periodā. Galvenais runat nešaubīgi.

zubite
Par 56 neesmu Rīgā un periferijā neko labu dzirdējusi. Uz 58 1.pamatskola ir laba, bet grūti tikt iekšā.

Papildināts 02.02.2022 16:30:

Observer
Tur jau tā lieta, ka "visi citi speciālisti" rakstiski uzskata to, ko vecāki vēlas. Tapēc komisija sen nav mazie eži un to labi zina...


pumpucis

Diemžēl komisijai nav laika īpaši iedziļināties, manu vecāko gribēja sūtīt uz 56 kodu (ir stājas traucējumi), jo nepietiekami atri atbildēja uz komisijas jautajumiem. Lieki teikt, ka pašlaik mācās inženierzinātņu novirzienā un ir Latvijas vicečempions sahā. Pamatskolā vajadzēja ilgāku laiku uzdevumu izpildei, bet tas saistīts ar rakstīšanas ātrumu.

Jūs neesat iegājis sistēmā, tāpēc nevarat rakstīt šajā forumā.
Ienākt forumā | Reģistrēties
18425945