Jūs neesat iegājis sistēmā, tāpēc nevarat rakstīt šajā forumā.
Ienākt forumā | Reģistrēties

56.kods 1.klase valodas attīstības traucējumi

kikiiiiiiiii

eseni
Konkrētajā gadījumā, kad mums nācās šo komisiju apmeklēt, tur tiešām viņi izskatījās pēc maziem ežiem. Nevienam speciālistam nebiju lūgusi kaut ko rakstīt (paši zināja, kas rakstāms). Un to, ka puisim nu nekādas garīgas atpalicības (kā varēja spriest no "ežu" sarunas veida), lieku reizi pierāda fakts, ka pēc tam viņš iestājās valsts ģimnāzijā, to sekmīgi pabeidza un iestājās prestižā augstskolā (ko arī absolvēja).


Komisija pati nereti piešķir to, ko ambiciozi vecāki pieprasa (un visbiežāk pieprasa notušēt realitāti).

Es pati esmu pateicīga gan komisijai, kas dēlam nozīmēja visu ko (logopēdu, speciālo pedagogu...), gan tobrīd 3 g.v. dēlam, kam tās bildītes, ko viņam rādīja, apnika tikpat ātri kā man, un viņš pēc laiciņa atteicās sadarboties ar komisijas locekli.

Laikam atkarīgs no personām, kas ir komisijā. Esam 2 reizes bijuši, pārsvarā vadījās no ekspertu slēdzieniem. Tāpēc pārsteigums par piešķirto kodu nebija. Tagad pirms skolas būs vēlreiz jāiet...nezinu kā būs. Apzinos, ka vadīšos un savu viedokli veidošu no speciālistu izpētēm, lai kāds tas arī būtu.

Tā kā pašai nav īsti pārliecība, vai velk uz 56.vai 58.kodu, gatavojos abiem scenārijiem. Vismaz morāli.

Papildināts 03.02.2022 09:17:

eseni
Paldies. Varbūt ir kāds viedoklis par Rīgas 3.speciālo pamatskolu?

Papildināts 03.02.2022 09:18:

Un vēl tāds naivs jautājums- vai ir kāds saskāries/zin situāciju, ka bērns no 58.koda kādā brīdī tiek pārcelts uz 56.kodu? Respektīvi, bērnam ir bijuši uzlabojumi?

pumpucis
Kapēc ar stājas traucējumiem jāvelk bērns uz komisiju?

Papildināts 03.02.2022 09:31:

Observer
Diemžēl es no pieredzes pazīstu lielākoties tos gadījumus, kad vecāki, karogu vicinot, pieprasa savu izdomāto kodu lai tur vai kas. Pat ir tādi māmuķīši, kas vdeak izspiež īpašo kopšanu, bet skolai 56kodu! Un tad tas "autisms ar negatīvismu" iet parastā skolā. No vienas puses bērns ir "kopjams", bet no otras pilnībā "normāls". Personības dubultošanās bez maz vai sanāk...


Leila.

zubite
Starp 56 un 58 koda bērniem ir diezgan liela atšķirība. Tīri objektīvi jāizvērtē, vai vilks parasto skolas programmu ar atvieglojumiem. Nevienu bērnu pedagogi nav ieinteresēti paturēt švakākā kodā.

pumpucis

eseni
Lai mācītos skolā ar stājas traucējumiem (ar kodu) vajag komisiju.

kikiiiiiiiii

eseni
Uz autisma kabinetu un pie psihologa vedām savam sirdsmieram, tāpat kā pie pārējiem speciālistiem, lai nebūtu tā, ka kaut kas ir palaists garām..

Par "Valodiņu", es saprotu, ka tā ir bērniem tīri ar valodas traucējumiem, bet, vai bērnam, kurš neizrunā "pāris burtus" ir nepieciešams 2 gadus iet 1.klasē?.. Un no otras puses, bērnam, kuram ir izteikti valodas traucējumi, ieliek 56.kodu, lai iet parastā skolā, kurā būs iekļaujošā izglītība, bet mācību viela pa lielam kā pārējiem- vai tā būtu pareizā vieta viņam?

Ja arī es būu no tām māmuļām, kas izdīc 55.kodu, kas tur būtu tik slikts, ja viņš ietu Valodiņā? Ja kāds man teiktu: atver acis, skolotāji būs nomocījušies ar tavu bērnu, klasesbiedri būs nemitīgā terorā no tā, ka tavam bērnam ir nepieciešams ilgāks laiks vielas apguvei, tad, protams, es viņu tur nelaistu, lai netraumētu citus.

Bet, ja puika ir draudzīgs, pozitīvs, vispār bez agresijas un uz sadarbību vērsts, tad man šķiet, kas tur tik slikts, ka viņš ietu Valodiņā?

Man šobrīd tiešām nav ne jausmas kā būtu pareizāk rīkoties..

pumpucis

kikiiiiiiiii
Es savulaik komisijai teicu - esam gatavi strādat papildus, ja netiksim galā nāksim pie jums atkārtoti. Dēla klasē tā bija, sāka mācīties un pēc 2 mēnešiem gāja uz komisiju pēc cita koda. Tos autisma kabineta papirus komisijai nerādi. Neko lieku, kas novērsu domas.

zubite, tas nav naivs jautājums.

Es esmu pieredzējusi vienu gadījumu, kad speciālās skolas, kurā meitene mācījās, pedagogi redzēja, ka bērns varētu tikt galā ar vispārizglītojošo pogrammu, un meitene nokļuva manā skolā. Jā, tika veiksmīgi ar visu galā. Bet tas nebija uzlabojums bērna attīstībā, varbūt tikai sākotnēji ne īpaši precīzi noteikts kods (meitene bija lēnīga, kautrīga, šādā gadījumā ir grūtāk izprast, kāds īsti bērns ir). 100% pozitīvas atmiņas par meiteni, viņas mērķtiecību mācību darbā (jau tas vien norāda, ka ne 58.kods...), labsirdību un speciālās skolas skolotāju ieinteresētību.

Tātad arī tā mēdz gadīties...


kikiiiiiiiii
Nu tak mēģini parunāties pašā Valodiņā! Viņi tur vislabāk zinās, kas ir un kas nav iespējams. Jāskatās konkrētais gadījums, mēs te varam tikai minēt.

Jūs neesat iegājis sistēmā, tāpēc nevarat rakstīt šajā forumā.
Ienākt forumā | Reģistrēties
18425945