Jūs neesat iegājis sistēmā, tāpēc nevarat rakstīt šajā forumā.
Ienākt forumā | Reģistrēties

vērtējumu sistēma Em.Dārziņa mūzikas skolā

rebekatrebeka

Mans bērns šogad beidz 2.klasi Em.Dārziņa mūzikas skolā. Tika uzņemts kā ļoti perspektīvs skolēns, iestājeksāmeni bija tikai formalitāte.

Vispārējos mūzikas priekšmetos (klavieres, solfedžo) un ieskaitēs atzīmes ir izcilas - 10nieki.

Taču specialitātē eksāmenos vairāk par 8 nekad nav saņēmis.Pedagogs ar bērna darba gan ir apmierināts. Esmu dzirdējusi, ka šajā skolā specialitātē tas ir augstākais vērtējums. 9nieki un 10nieki netiekot likti.

Mums par katru cenu nav šai skolā jāmācas un jāveltī milzīgs darbs instrumenta apguvei, bērns arī saskumis, ka pēc milzīgā ieguldītā ikdienas darba saņemtā atzīme ir gluži vai zemākā no visiem priekšmetiem...

Varbūt kāds var padalīties ar savu pieredzi, kā ir ar vērtēšanas sistēmu? Vai tiešām maksimālais punktu skaits specialitātē ir 8?


Papildināts 20.05.2022 19:27:

Beidzu EDMV..
No skolotāja un arī nodaļas politikas mēdz būt atkarīgs. Ar speča skolotāju parasti ir ciešs kontakts; ko viņš/viņa Jums kā vecākiem saka?
Klavierniekiem parasti bija tā diezgan šerpi, cik no skolas laikiem atceros. Mums arī ar speča atzīmēm nemētājās, 9 saņemt jau bija ļoti, ļoti.
Es domāju, ka skolai ir tendence uz armijas tipa disciplīnu un dzīšanos pēc atzīmēm. Iemācīt, ka vienmēr var labāk, vienmēr jācenšas. Sports. Konkursi. Gaidas. Mērķi.
Disciplīna laba lieta, bet tā mērīšanās, kam pēc tam nāk klāt arī konkursu mērīšanās, prasa stiprus nervus. To var diezgan labi panest, ja ir atbalsts ģimenē un no speča skolotāja...

Dadzz
Paldies par atbildi! Pedagogs apmierināts ar darbu, viņš arī bija tas, kas jau pirms iestājeksāmeniem "izvēlējās" bērnu. Mums kontakts labs, tajā ziņā esam apmierināti.

frivolous

Esmu tur mācījusies kādu laiku, skolas nomainīju vecāka 'ambīciju' dēļ.

Šis - Mums par katru cenu nav šai skolā jāmācas un jāveltī milzīgs darbs instrumenta apguvei, bērns arī saskumis, ka pēc milzīgā ieguldītā ikdienas darba saņemtā atzīme ir gluži vai zemākā no visiem priekšmetiem... - ir problemātiskāk par to, ka skola augstākos vērtējumus nepiemēro pat pie (šķietami) izcilības. Vērtējumam būtu jābūvejas sevī, nevs spec. atzīmē. Dzīšanās pēc izcilas liecības veicina virkni neveselīgu psiho-problēmu. Bērnam jābūt labam un talntīgam, jo tas ir labs un talantīgs, nevis A, B un C. Tas darbs tiek ieguldīts, galu galā, prasmju apguves, nevis atzīmes dēļ..


frivolous
Paldies par viedokli. Protams, tev ir taisnība, turklāt padarītais darbs nekur nepazūd.

rebekatrebeka

Ja nav baigais noslēpums, atrakstiet, kā izdevās atrisināt lietu.

Parasti jau tad kāds – vecāki vai speča pedagogs – runā par vērtējumu ar nodaļas vadītāju. Ja tas nelīdz, ar mūzikas nodaļas mācību daļu.




Dadzz
Risināt īsti jau nav ko - pedagogs ar bērnu apmierināts. Jāmācās un viss būšot ar laiku. frivolous pareizi noraksturoja situāciju. Rakstīju šeit ar domu uzzināt no citiem un labāk saprast skolas pieeju vērtējumiem.

Reina

Manā mūzikas skolā bija nostāja, ka atzīme vērtē nevis skolēna paveikto attiecībā pret prasībām šajām vecumam, bet kopumā.

Tāpēc pirmo triju klašu skolēni nevarēja dabūt vairāk par 7, lai kā censtos, jo 'līdz tam vecumam nevienam pirksti vēl nav tik tālu nobrieduši, lai būtu "pareizs" uzsitiens'. Tātad, paši labākie var spēlēt "labi", bet ne vairāk. Dabūt 10, izcili, nu to, varbūt, var nopelnīt rets vidusskolnieks, starptautisku konkursu laureāts. Jo vispār jau skolas laikā neviens izcili vēl nespēlē...

Lai gan mums šo paskaidroja, kopumā tā pieeja bija demotivējoša. Pēdējos gados nostāja mainījās, ka atzīmes tomēr jāliek relatīvi, taču tās tāpat palika salīdzinoši zemas.

Ja tās liktu konsekventi un visos priekšmetos pēc vienas sistēmas, būtu OK. Bet arī specialitātē bieži vien to 6 dabūja gan paslinkas viduvējības, gan ļoti labi skolēni, kam tikai kaut kāds kriksītis nebija sanācis ideāli. Jo no labākajiem taču jāprasa vairāk.

Vajag ļoti saprotošus un atbalstošus vecākus un specialitātes skolotāju, lai šis negrauztu pašvērtējumu. Visa tā neskaidrā vērtēšana un kritika velkas gadiem.

Reina
Skarbi gan. Var jautāt, vai tas ir arī Dārziņu gadījums tagad.

Bet vai speča pedagogs nedrīkst ielikt augstāku atzīmi, jo nodaļas politika neatļauj? Eksāmenā jau sēž un vērtē nodaļa.


Jūs neesat iegājis sistēmā, tāpēc nevarat rakstīt šajā forumā.
Ienākt forumā | Reģistrēties
18428685