Jūs neesat iegājis sistēmā, tāpēc nevarat rakstīt šajā forumā.
Ienākt forumā | Reģistrēties

Zem 35% 9. klases eksāmenā

Namiria

IN_TOWN

Bralens pabeidza pamatskolu nesekmīgs, ņēma tikai viņu vakarskolā. Vakarskolu pabeidza kā labākais un budžetā ar stipendiju tika augstskolā. Tagad ievērojams, izglītots vīrs, ar maģistru kabatā un lielisku starptautisku karjeru. Muļķības, ka, ja nevelk pamatskolu, tad vidusskolā nebūs ko darīt. Pusaudzim reizēm ir grūti būt!

Papildināts 17.07.2023 22:13:

PiGiTe
Tas bija lielākoties komentārs Jums. To, ka jēga ir, jo reizēm bērnam saliekas ne tie apstākļi- klase mobingo, nevar saprasties ar skolotāju utml.! Bērns ar motivāciju var daudz panākt.


Murrrkšķis

es personiski iebilstu pret šo sistemu. kāpēc cilvēks, kas sekmīgi ir beidzis pamatskolu, nevarētu mācīties vidusskolā. nekad nekas tāds nav bijis. tad vajag vienadu pamatskolas beigšanas sekmīguma līmeni un vidusskolas iestāšanās līmeni vai kaut ko tādu. galu galā ir cilvēki, kuri plāno studēt mūziku, mākslu un vēl kaut ko, kur matemātika nav svarīga, un šīm studijām ir nepieciešama vidusskolas beigšana. te agresīvās komentētājas grib ievērojamus mūziķus un māksliniekus lividēt kā sugu. zinu, zinu, ir arī tādi, kam labi sanāk matemātika, bet vairāk nesanāk pilnīgi nekas. matemātika nav viss. sava taisnība nav viss.

tēmas autorei - vēl var iet uz tālmācību un pēc gada vai pusgada pretendēt uz vidusskolu. vidusskolas drīkstot uzņemt no tālmācības.

Murrrkšķis
"tad vajag vienadu pamatskolas beigšanas sekmīguma līmeni un vidusskolas iestāšanās līmeni"

Esmu tikai par to! 5 vai 10% - NAV sekmīguma līmenis, tas ir kauns kaut kads. 40-50% ir OK.

"nekad nekas tāds nav bijis"

Manos laikos (kad dinozauri vēl staigāja pa paparžu mežiem), arī ne visi cilvēki, kuri sekmīgi beiguši pamatskolu, ir iestājušies vidusskolā. No 3 8. klasem formēja 2 9. klases.

"ir arī tādi, kam labi sanāk matemātika, bet vairāk nesanāk pilnīgi nekas."

Dēla klasē (RV1Ģ) no 30 cilvēkiem 28 (!) paralēli apgust arī mūziku mūzikas skolās. Daži pat ļoti veiksmīgi visados konkursos. Meitas klasē rajona skolā, kur ar matemātiku ir švaki - no 20 cilvēkiem tikai 2 spēlē mūzikas instrumentus.

Jocīgi, vai ne?

Neviens jau neapstrīd to, ka ir talanti un ģēniji. Bet tiem izglitība nav svarīga. Vairumām - panākumi (matemātikā, mūzikā, valodās, biznesā) - ir darba rezultāts. Pamatskolas eskameni ir domāti rezultātu vērtēšanai.

Mēs te runajam par PAMATizglitību. Un uz katru vienu miliardieri, kam bija "2" matemātikā skolas laikos ir miljoniem trauku mazgātāju, par to nevajadzētu aizmirst...

adatainis

Murrrkšķis
Music itself is indeed very mathematical, and mathematics is inherent to many basic ideas in music theory. Music theorists, like experts in other disciplines, use mathematics to develop, express and communicate their ideas. Mathematics can describe many phenomena and concepts in music.

Music is considered both an art and a science because it makes use of mathematical principles and logic. Music composition is a mathematical exercise. Instead of numbers, it uses sounds, tempo and pitch to create a melody.

Research has shown that musicians tend to do better than nonmusicians on standardized tests of mathematics ability.


Murrrkšķis

ja, čupām pētījumu par matemātikas ietekmi uz matemātikas prasmēm. tikai prakse ir kaut kāda otrādāka un, cik es personiski redzu, matemātikas nepratēju starp tiem, kas mācās mūziku, ir vairāk, nekā starp pārējiem bērniem. un nevajag te piesaukt ģimnāzijas. es runāju par parasto bērnu skolām. dažiem bērniem mūzika iet rokrokā ar matemātiku, bet citiem nē.

piemērs - man te kaimiņu skolā ar mūzikas novirzienu - mūziķu klasēs šogad vairāki bērni nesasniedza šos 35, bet "nemūziķu" klasē to sasniedza visi, kas gribēja vidusskolu.

es te nesaku, ka manam bērnam 9. klases CE vidējais ir 92 un tos, kam zem 90, vajag uz profenēm. uzskatu, ka 20 procenti būtu atbilstoši gan pamatskolas beigšanai, gan iestājai vidusskolā. ja jau bērns ir atzīts par pamatskolu beigušu, tad viņš drīkst pretendēt uz vidusskolu. nevajag tur nekādu melno caurumu starpā. to bērnu, kam grūtības ar 35 dabūšanu, nav nemaz tik daudz. nu nevajag viņus norakstīt. varbūt viņiem ir sapņi, kas jāpiepilda.

Murrrkšķis
"mūziķu klasēs šogad vairāki bērni nesasniedza šos 35, bet "nemūziķu" klasē to sasniedza visi, kas gribēja vidusskolu."

Tur arī viss ir. 35% - absolūti sasniedzams līmenis pie noteiktas motivācijas. A ja no pašas bērnības tev vecāki (un dažreiz skolotāji) stasta "kam tev matemātika, tu taču būsi mūziķis!", tad arī motivācijas nav un var "aplauzties"

Saviem stastu, ka visi priekšmeti pamatskolā ir svarīgi. Jo velns viņu zina, ko pēc 3-5 gadiem izdomās. Varbūt būs svarīga vidēja atzime dejošanā par 6. klasi, lai iestaties RTU..

Murrrkšķis

nē. kā mēs zinām, kas tiem bērniem tika stāstīts. pazīstu vienu bērnu no šādas mūziķu klases, viņš pie privātskolotājiem tiek vadāts un vispār ir no dabas centīgs, bet neiet viņam tā matemātika. ģimnāzistu mātes droši vien gribētu tādu uz garīgi atpalikušo bērnu skolu sūtīt, bet nē. kad bērni pieaugs, tad izrādīsies, ka mācības nav vienīgais, kas dzīvē svarīgs, un daudzi slikto atzīmju pelnītāji būs veiksmīgāki par cipargalvām. varbūt viņi būs darba devēji tiem cipargalvām.

es te vispār nācu teikt, ka jābūt vienam kritērijam gan pamatskolas beigšanai, gan vidusskolas sākšanai. ja tas ir 10, tad lai ir abiem. ja 35 vai 90, tad abiem. valsts lidzīgi finanse gan pamatskolas, gan vidusskolas, un nevar viena pilsēta tā izdomāt un daļu bērnu norakstīt. ceru, ka te kaut ko pamatīgi iesūdzēs un tādi kritēriju pašizdomātāji pamatīgi atrausies.

dace_bogdane

Es uzskatu, ka eksāmens būtu jāveido ar principu, ka līdz 40% var iegūt ar 6. klases zināšanām, 40% - 50% ar 7. klases, 50% - 80% ar 8. klases zinžanām un 80%+ ar 9. klases zināšanām. Tad arī mierīgi varētu reklamēt, ka bērni, kas ieguvuši zem 40% netiek uzņemti vidusskolās un var atkārtoti mācīies 9. klasē. Jo tik tiešām, ja nespēj apgūt matemātiku 6. klases līmenī, nevajadzētu čakarēt citu bērnu izglītības kvalitāti vidusskolā. Priekš tam ir vakarskolas un profesionālā izglītība, kurā vajadzētu būt iespējai apgūt tikai profesijai nepieciešamās prasmes, nemocot bērnu, kam tā matemātika, latviešu valoda vai angļu valoda nepadodas.

Bet maniem uzskatiem nav nozīmes, eksāmenu uzdevumu grūtības pakāpi atbilstoši procentuālam vērtējumam būtu jāiezveido izglītības ministrijai.

Bet padomajiet, cik tas ir drausmīgi, kādi ir 12 klases matemātikas eksāmenu rezultāti, vnk drausmīgi, un tad mēģinām izvērst stāstu, ka Jānītis lai arī nesekmīga ir ne tikai ticis cauri bitsuaakklai un sekmīgs, bet pat veiksmīga , un Stīvs Džobss vispār.
jaraud te ir


Man īsti nav skaidrs, kā tie skolēni, kuri šobrīd nespēj nokārtot pamatskolas matemātikas eksāmenu 35% līmenī, plāno vidusskolā nokārtot matemātikas eksāmenu optimālā līmenī, kā to paredz esošie noteikumi?

Tad ko, raudās un sūdzēsies, ka ar nesekmīgām sekmēm jāņem augskolā?

Papildināts 18.07.2023 14:25:

es te vispār nācu teikt, ka jābūt vienam kritērijam gan pamatskolas beigšanai, gan vidusskolas sākšanai. ja tas ir 10, tad lai ir abiem. ja 35 vai 90, tad abiem.
Kāpēc?

Šobrīd ir tehnikumi, kuri prasa vienkārši sekmīgi pabeigtu pamatskolu un pie iestāšanās vērtē atzīmes specifiskos priekšmetos. Tā teikt uzsvars uz specifiskām lietām, kas nepieciešama nākotnes profesijai.


Dzīve ir gluži kā rožu dārzs, bezgala skaista, bet ar ērkšķiem!

Jūs neesat iegājis sistēmā, tāpēc nevarat rakstīt šajā forumā.
Ienākt forumā | Reģistrēties
18436095