pensionārs ar podziņtelefonu

lauvux

Slēdza lauvux: "Visgudrajām un varošajām cālenēm "neaptēstos" pensionārus nesaprast. Nez kā gan viņas tik gudras un talantīgas izaugušas, muļķu paaudzes radītas un audzinātas ...".
lauvux

Ko dara iepriekšminētās personas, ja jāpārslēdz kādi līgumi, piem., par gāzi, elektrību utml, ja no tehnoloģijām neko nesaprot, ibankas nav. Mammai vajadzētu pārslēgt elektrum līgumu uz izdevīgāku, es varu apmaksāt rēķinus un tas arī viss. Protams, ka zvanīšu viņiem, bet, varbūt, kāds var pastāstīt no savas pieredzes.


Resnā Žurka

https://www.elektrum.lv/lv/majai/par-mums/kontakti

https://www.gaso.lv/kontakti https://lg.lv/kontakti

https://www.rigasudens.lv/lv/kontakti#kontakti

utt.

jeb paņem telefonu, saspaida numuru klientu apkalpošanai un prasa, kas interesē. Vienīgā neērtība, ka klientu centri, lai parakstītu dokumentus klātienē, mēdz būt neērtās vietās, taču veidlapas parasti ir atrodamas uzņēmumu mājaslapās un bērni parūpējas - izdrukā un palīdz aizpildīt, tad nosūta pa pastu vai aizved uz vietas nodod.

Papildināts 23.08.2023 13:22:

Citreiz līgumu atsūta pa pastu, atliek parakstīt un nosūtīt atpakaļ.

Gemma

Mēs nopirkām krustmātei (78+) planšeti un uzlikām SmartID un e-parakstu. Piešāvās un lielākoties tika galā pati.

Izmēģināja arī jauno telefonu, bet ar to gan bija vairāk stresa kā labuma. Rokas trīc, redzēt nevar, vecam cilvēkam ļoti grūti. Bet vatsapu un foto kameru iemīlēja. Zvanīšanai atsāka izmantot podziņnieku.

Namejs

Pensionārs bez ibankas, SmartID un eparaksta ir tikpat nespējīgs- nu jau pat savus LMT rēķinus nevar apskatīt. Iespītējies jau arī ir drusku- cik ta man vairs vajag, iztikšu utt. Risinājums pagaidām nav atrasts...



lauvux

Tātad, ar Elektrumu bija vienkārši, uzzvanīju,izstāstīju situāciju, pajautāju, ko darīt, izrādās, mammai vienkārši bija jāpiezvana pašai, jānosauc personas dati un lieta darīta.

Bet, šoreiz tā varēja, jautājums, ko darīt, ja nevarētu? Mammai nejūtīgi pirkstu gali, gudrais telefons ir bezcerīgi, viņa pat šim sms neprot izlasīt, kaut neskaitāmas reizes mācīts. Visi večuki nav vienādi, cits pie 100 ar tehnoloģijām uz tu, citam kā zobu sāpes.

Namejs
paskaities, vai savam līgumam, ja tāds ir, nevar pievienot, vai ar epastu tikt ieksā. Man tā ir ar gāzi, uztaisīju epastu tikai tam, lai varētu piereģistrēties un mammas rēķinus maksāt, jo savam kontam nevarēju pievienot, atšķirībā no Elektruma. Arī visiem citiem pakalpojumiem esmu iedevusi savu epastu.

Namejs

lauvux
LMT pilnos rēķinus privatpersonas redz tikai, ielogojoties ar ibanku, SmartID vai eparakstu. Ar epastu/ paroli vairs nevar. Par līguma pievienošanu- paskatīšos, vai ir tāda opcija, nezināju.

Elektrum der parole, tur bez problēmām.


Resnā Žurka

Risinājums pagaidām nav atrasts...
Namejs
Uzticības persona arī nav? Uztaisīt Smart ID un kopā skatīties rēķinus vai izdrukāt

Norma Džīna

Visvienkāršākais ir uztaisīt ibanku un ID parakstus mūsdienīgā telefonā. Tās darbības var veikt cits,kam uzticas. Kam ir zināmas paroles. Man piemēram ir tēva internetbankas pričendāļi ar kodu kalkulatoru. Varu izdarīt ļoti daudz. Vīrmātei ir viedtālrunis internetbanku pārvalda meita. Pati One pie sevis tur paroles un jā vajag arī citi kam viņa uzticas var veikt darbības. Omenav muļķe,ļoti atbildīgi un mierīgi pret to visu izturas. Nav tā, ka viņa dos kuram katram izpausties.

puuce14

lauvux
Man visi mammas rēķini uz mana vārda, pārslēdzu rēķinus, apmaksāju caur savu internetbanku. uztaisījām covid laikā arī mammai internetbanku, kura pilnīgi manā pārziņā. Mamma viss labi, visu saprot, savos pāri astoņdesmit gados lieliski rēķina ciparus galvā, bet ar jaunām tehnoloģijām nedraudzējas. Pat lūdz, lai es naudu no bankomāta katru mēnesi izņemu.


Namejs

Resnā Žurka
Ne uzticībā ir problēma. Pensionārs jūtas "neredzams" tikai tāpēc, ka neprot apieties ar tehnoloģijām. LMT vienkārši prasa- maksā. Ja gribi zināt, par ko- lieto tehnoloģijas, prasi papīra rēķinu (par maksu) vai brauc uz klientu centru (dzīvo ta laukos, ne tur sabiedriskais jēdzīgs, ne klientu centrs, pat pasta nodaļu tūlīt aizvērs) un tur prasi izdrukas (atkal par maksu). Juridiskās personas joprojām saņem rēķinu e-pastā. Fiziskās dabū tikai rēķina numuru, summu un linku uz maksājuma veikšanu- bet ibankas ta nav...

Es šo aizvainojumu pat saprotu- ok, progress, attīstība, bet kāpēc atpalikušie tiek vienkārši pamesti? Nevar vismaz pagaidīt, līdz šie "nevēlamie dinozauri" dabiski izzudīs?


Jūs nevarat rakstīt šajā tēmā, jo tā ir slēgta.
18437151