pensionārs ar podziņtelefonu

lauvux

Slēdza lauvux: "Visgudrajām un varošajām cālenēm "neaptēstos" pensionārus nesaprast. Nez kā gan viņas tik gudras un talantīgas izaugušas, muļķu paaudzes radītas un audzinātas ...".
Namejs

"Uztaisīt Smart ID"- lai uztaisītu SmartID, vajag kā minimums atvērt bankas kontu. Nezinu, vai vispār kāda banka tagad piedāvā kontu bez internetbankas.... Atkal izmaksas... Nu nav tas samērīgi- lai redzētu savu telefona rēķinu, jāveic ašpadsmit pietupieni un palēcieni. Un LMT lepni sauc to par rūpēm par klienta ērtībām...



Resnā Žurka

Namejs
Klientu portāls arī nav? Daudzi pakalpojumu sniedzēji tādus piedāvā, ar lietotājvārdu un paroli vai autorizāciju caur banku, ja slinkums atcerēties paroles

Namejs

Resnā Žurka
Mans LMT ar paroli rēķinu nerāda. Jau pāris vēstules uzrakstītas, LMT maļ vienu un to pašu- tas ir jūsu ērtībai, e-pastā vairs nesūtīsim utt.


Tak paņem un pārņem mammas līgumu uz sevi.

Jebkura persona elektrum .lv var uz sevi paņemt jebkuru objektu vienkārši zinot adresi.


Jā, man arī liekas, ka visvienkāršākais ir paņemt un pārslēgt uz sevi. Tas prasa dažas min. Jo ja negrib, tad apgūt nevarēs. Mūsu ome ir advancēta, gandrīz 80, visu maksā pati ar kodu kalkulatoru no datora. Kaut kur bija pakāsusi brilles, palūdza, lai izpalīdzu. Nu vāks, tāda bakstīšanās, smart id ir daudz vieglāk. Viedtālruni lieto, pat pa laikam ieliek kādu fb storiju (ko pat es nedaru). Es arī gribētu vecumā iet laikam līdzi. Bieži vien tā ir poza vai bailes, kas liedz izmēģināt jaunas lietas. Gan jau varētu, ja būtu nedaudz atvērtāki.

Namejs

vienreiz

"Lai veiktu abonenta maiņu, aicinām gan Jūs, gan esošo līguma īpašnieku vērsties jebkurā LMT klientu apkalpošanas centrā, līdzi ņemot personu apliecinošu dokumentu. Maksa par abonenta maiņu ir 2.00 €. Tā tiks iekļauta jaunā abonenta pirmajā
rēķinā."

Tās nav 5 min. Tas ir brauciens uz kādu pilsētu, kur ir klientu centrs.

Atkārtoju- lielākā sāpe pensionāram ir par to, ka bez elektroniskā identifikācijas veida viņš tiek pasludināts par neesošu, rīcībnespējīgu utt. Līguma pārslēgšana nozīmēs to, ka cilvēks NESPĒJ apmaksāt pats savus rēķinus.

Papildināts 25.08.2023 07:53:

Sasodīts, šitā tēma nu ir mani "uzvilkusi". Tikai man nešķiet adekvāti, ka bez e-identitātes cilvēkam nav tiesību redzēt pašam savu rēķinu? Neredzi, bet maksā?


Namejs
Nav normāli. Lmt vispār tik sarežģījusi to aplikāciju, paslēpuši nepieciešamas opcijas zem neskaidriem logiem...

Ar SmartId ir jaklikskina vēl kaut kas telefonā. Man nav. Izmantoju Citadele vai Pashi di Siena ar biometriju. Apskaties uz kameru un atveras vajadzīgais...

Namejs
Es par elektrumu, ne LMT. Bet man liekas, ka LMT arī bija kaut kāds apkārtceļš, jo mums taču tieši bija kaut kāda līdzīga situācija, kad braucām uz lmt, es vairs neatceros, bet jā, bija uz vietas jābūt, bet vecais cilvēks nebija līdzi. Bet esmu šo lietu veiksmīgi izdzēsusi no prāta, neko neatceros. Tas bija pagājušajā vasarā. Mūsējais vecais cilvēks tobrīd nebija atvedams uz nekādiem lmt birojiem.

Nu vēl jau protams ir pie notāra sagatavota ģenerālpilnvara (es pieņemu, ka vēl šis punkts nav sasniegts, bet varētu būt).

Papildināts 25.08.2023 08:55:

Namej, bet kāda ir doma, kā tieši vecais cilvēks gribētu maksāt savus rēķinus patstāvīgi? Pastā, lmt klientu centrā vai stāvot rindā maksimā, kur pārdevēja viņa vietā veic to pašu pārskaitījumu, ko viņam varētu palīdzēt paveikt kāds tuvinieks? Vai vnk gribas redzēt rēķinu uz papīra? Jo speciāli apskatījos, ar telefona nr un pagaidu paroli man izdevās ieiet, pieņemu, ka pie profila varu nomainīt epastu, uz kuru sūta rēķinu. Godīgi, nekad neautentificējos, lai apskatītu rēķinu detalizēti, tā ka nezinu, kāpēc tas tik principiāli vajadzīgs, bet tur viss ir pietiekami, lai kādam no ģimenes nāktu epasts ar rēķina summu un rēķina nr. Tālāk swedā tās detaļas norādot var samaksāt jebkurš. Nav jau jāmaksā caur to linku.

Papildināts 25.08.2023 09:06:

Varbūt ir uzticēšanās problēmas? Mums omei 85+ bija kaut kāds demences iesākums, manuprāt un viņas meita mūžīgi brauca maksāt rēķinus no tālienes, jo viņai vajadzēja pierādījumus, ka ir samaksāts un tas maksimas čeks viņai likās drošāks. Tā nu visi mocījās, līdz viņa netika un es vnk maksājumu pārskaitīju, pateicu, ka necimperlēšos, ka nākamajā mēnesī saņemot savu rēķinu redzēs pierādījumus. Tikai pāris nedēļas stresa vecajam cilvēka un bija ok, pa solītim kaut kā sanāca iegūt uzticību. Bet ar vecu cilvēku vieglāk jau nepaliks.

Armadetta

Visus rēķinus maksāju mammas vietā, esmu nokārtojusi pilnvaru pie notāra.

Elektrumam vispār bija vienkārši noslēdzu līgumu uz sava vārda un mierīgi bankā uzliku automātisko maksājumu katru mēnesi.

Papildināts 25.08.2023 12:15:

Namejs
Gribēju mammai atvērt bankas kontu-tur nav tik vienk;arši-tā mana pilnvara nedērēja,lai es to izdarītu vienatnē, man slimā mamma jāvelk līdz, bet viņa paiet nevar.Tad jātaisa ģenerālā pilnvara, bet tās atkal ir lielas izmaksas pie notāra.

Papildināts 25.08.2023 12:18:

Problēma ir tajā,ka ne visi vecie cilvēki ir spējīgi un vēlas apgūt tehnoloģijas. Cits neredz, lāgā nedzird vai neizprot,ko viņam prasa. Mana mamma jau tā ir saspaidījusi savu podziņtelefonu,ka es vispār brīnos,kā viņai tas ir izdevies.


Namejs

vienreiz
kāda ir doma, kā tieši vecais cilvēks gribētu maksāt savus rēķinus patstāvīgi?
cilvēks jau maksā tos rēķinus. Pats, pastā. Ir lepns, ka pats tiek galā ar savu dzīvi. Un jūtas aizvainots, ka viņam liedz iespēju vienkārši apskatīties savu rēķinu. Jo- e-pastā fiziskās personas rēķinu neredz. Mans LMT, ja ielogojas ar paroli- arī neredz. LMT acīs cilvēks ir tiesīgs redzēt savu rēķinu TIKAI, ja var elektroniski identificēties.

Es zinu, ka vienkāršāk būtu visu pārņemt man. Bet- tas ir pazemojoši tam vecajam cilvēkam, kurš ir pie pilna saprāta, ar pietiekamiem finanšu līdzekļiem. Trūkst tikai vienas fīčas un tā, kā izrādās, padara viņu par beztiesīgu nespējnieku LMT acīs. Kaut kā tā.

Papildināts 25.08.2023 13:14:

Armadetta
ne visi vecie cilvēki ir spējīgi un vēlas apgūt tehnoloģijas
nav šis gadījums. Elektrum portālā ložņā un dara visu, ko vajag. Nomainīja pieslēguma slodzi. Regulāri apskatās visus savus datus. Bet- tur der e-pasts un parole.

Krievu laikos teica- bez bumaški ti bukaška. Saredzu analoģiju.


Jūs nevarat rakstīt šajā tēmā, jo tā ir slēgta.
18437151