Jūs neesat iegājis sistēmā, tāpēc nevarat rakstīt šajā forumā.
Ienākt forumā | Reģistrēties

Emocionāls, nervozs bērns

Loja_

Par lielu slodze. Ved uz bd uz dažam dienām nedēļa, ne uz pilnu nedēļu, un arī ne uz visu dienu, var uz dažam stundiņai līdz pusdienlaikam. Tad paverot, vai mazajā slodze nāk par labu


Gemma

Katram tā spēja pārslēgties nobriest citā laikā. Manējais šādi uzvedās 2g vecumā, bet draudzenes bērnam tas gāja ilgāk un vētraināk, līdz ~5g. Abi jūtīgi, mazliet trauksmaini bērni ar ātru reakciju, bet ar grūtībām kontrolēt implusus. Jo arī tā daiva smadzenēs katram citā laikā nobriest. Meitenēm parasti ātrāk nekā puišiem, tad nu tās ātrāk tiek slavētas par labu uzvedību.

Bet tagad gan draudzenes, gan mans bērns budžeta studenti, ātri, attapīgi, vērīgi un lieliski spējīgi sevi kontrolēt.

Bet piekrītu, ka ir vērts meklēt vingrinājumus un tehnikas, kas ļauj gan bērnam, gan vecākiem vieglāk tikt galā.

Gemma
Es tieši tāpēc ieteicu vērsties pie Viktorijas Ozolas, jo biju pavasarī dzirdējusi viņas lekciju tieši par tiem pārslēgšanās momentiem, tranzítsituācijâm, jo viņa to spēja tik sirsnīgi un ar pacietību un patiesu mīlestību pret bērnu tos principus izstāstīt un novadīt līdz vecākiem, lai viņi zina, kā pareizāk rīkoties. Un viņas ieteikumi reāli strādā.

Mama_Bear

Ja bērnudārzā audzinātājas aicina aiziet pie kāda speciālista parunāt, tad es to uztvertu nopietni. Viņām tomēr ir ar ko salīdzināt.

Man pašai ir ļoti emocionāla četrgadniece. Esam bijuši pie dažādiem speciālistiem, bet nekādu "risinājumu" man nav iedevuši. Bērnudārzā par viņu nesūdzas, bet mums mājās visiem jau jumti brauc.

Ķēdīte, kuru es esmu piedzīvojusi, ir neirologs - klīniskais psihologs - psihiatrs. Neirologs varētu ieteikt magnija kursu vai nomierinošus sīrupus un iedos nosūtījumus pie citiem speciālistiem. Klīniskais psihologs iziet cauri čeklistam un uzraksta bērna izvērtējumu - kas atbilst normai, kas neatbilst un ieteikumus kur iet tālāk to risināt. Parunāties par problēmsituācijām un kā pareizi reaģēt nav īsti klīniskā psihologa lauciņš. Nezinu pie kā ir jāiet, mēs neesam trāpījuši ne pie viena, kas šim būtu gatavs veltīt vairāk par 5 min. Tālāk jau ar izvērtējumu no psihologa var iet pie psihiatra, kurš lems vai bērnam ir vajadzīgas kādas zāles.


Labvakar! Paldies, ka dalaties padomos. Noteikti apsveru domu apmeklēt kādu speciālistu ar bērnu, bet nu smagi un grūti paliek, ka nu jau šonedēļ katru otro dienu caur puķēm tiek stāstīts, ka bērns ir kaut kāds neriktīgs ar to savu emocionālu reakciju uz katru sīkumu, ka sajūta tāda, ka uz mani tiek izdarīts spiediens, ka man tas jāatrisina ir bezmazvai dienas laikā. Kāpēc tā saku, jo šodien atkal caur puķēm, viss tiek teikts caur puķēm ar zemtekstiem, bet nu ne es, ne tēvs neesam dumi un saprotam, ko mums cenšās pateikt. Tad nu šodien tika jautāts vai ir kādas omes mums, kas nestrādā, vai ir kāda iespēja bērnu nevest uz dārziņu.

Bērns dārziņu apmeklē regulāri jau otro mācību gadu. Pirmais mācību gads tieši sākums bija grūts, gājām uz dārziņu ar raudāšanām, bet tās raudāšanas ātri norimās, jo audzinātāja paņēma klēpī, samīļoja un bērniņam viss pārgāja, vairums gadījumu kamēr es parakstu lapu par to cikos atvedu bērnu jau bija nomierinājies. Kāds vairāk kā pus mācību gads šādi pagāja. Arī tajā grupā audzinātājas teica, ka viņš ir emocionāls, trauksmains, bet mierināja, ka būšot viss labi, neesot viņš pirmais tāds, bet šeit reāli uzstāj uz to, ka bērnam ir kāda vaina.

Papildināts 16.11.2023 20:20:

Bērnam arī lēnāk attīstās runa. Pirmajā mācību gadā uz to arī tika likta visa tā emocionalitāte, dusmu izvirdumi, ka bērns vienkārši vēl neprot izteikties. To arī dārziņa psihologs teica.

Ar to tika strādāts, gan mājās gan gājām pie speciālistiem.

Šajā mācību gada sākumā ar pedmed komisijas atzinumu ir piešķirtas 4x nedēļā nodarbības ar logopēdu dārziņā.

Ir liels progress, bērnam runa attīstās, bet emocionalitāte un nervozums saglabājas.

Papildināts 16.11.2023 20:24:

Piebildīšu vēl, ka bērns visu vasaru uz dārziņu gāja labprāt un arī ar jauno mācību gadu, kad nomainījās audzinātājās bērns nevienu dienu nav gājis ar nepatiku uz dārziņu, kas man arī neiet kopā ar audzinātājas teikto, ka bērnam katra darbības maiņa rauj jumtu nost, viss ir slikti uzreiz.

Bērns ar lielāko prieku dodas uz nodarbībām pie logopēdes uz logoritmiku un ritmiku.

Papildināts 16.11.2023 20:36:

dace_bogdane
Pagājušogad bija saruna ar dārziņa psihologu, kurš deva padomus, kā ikdienā mājās rīkoties. Es nezinu vai tas ir pieļaujams vai nē, bet mans bēriņš vēl savos 3,5 gados nemāk pazīt pulksteni.

Pēc psihologa padomiem nenotiek mums tāda pakļaušanās bērns pabrēkšanai. Ja jādodas ārā tad sakam, ka dosimies tur un tur, bērns atbild - "labi". Es saku nu tad dosimies taisīties, ģērbties, sākumā mamma saģērbies, tad Tu. Visos gadījumos tā nav, ir reizes, kad viss norit bez aizķeršanās, bet ir reizes, kad bērnam kaut kas izsit korķus tieši tad, kad jāsāk vilkt virsdrēbes(kurtka vai kombinezons). Tad sākās - neiešu, neģērbšos. Un tad mums sākās reizēm garas un plašas sarunas, reizēm ātri sarunājām, reizēm kāda asara nobirst, bet nu viss tiek sarunāts. Nu katrā ziņā gribēju teikt, ka nav tāda pakļaušanās bērnam.

Papildināts 16.11.2023 20:43:

Mama_Bear
Mūsu gadījumā laikam vairāk jumts brauc tieši pedagogam un vienam konkrētam, pārējie grupā klusē.

Mums vai nu stiprāka nervu sistēma kā pedagogam vai kas, bet mēs no visādām situācijām atrodam izeju.

Dārziņā protams savādāk tur tie bērni ir 20.

Papildināts 16.11.2023 20:52:

Ir būts arī pie neirologa saistībā ar to runas attīstību, kurš nosūtīja uz izmeklējumiem, kur nekas ārpus normas netika konstatēts un šobrīd, kad runa jau labi attīstās, neirologs rekomendēja kādu laiku palietot uztura bagātinātāju, kas attīsta bērna smadzeņu darbību un veicina vairāk koncentrēšanās spēju.

Gemma

Ja bērns jūtas labi, tad audzē sev biezāku ādu. Un, varbūt, ir vērts pārrunāt ar vadītāju, lai audzinātājai draudzīgi paskaidro, ka nevajag izveikt šo ikdienas zāģēšanu, ka ar bērnu vecāki strādā un viņas sūdzības tikai liek šaubīties par viņas pašas profesionalitāti.

Loja_
Vai ar bērnudārza skolotāju ir runāts un esat izstāstījuši, ká te tagad pēdējā komentārá uzrakstīts, viss, ko esat bērna labā paveikuši un pie kādiem ārstiem veduši? Ja ne, tad izdarīt to un norādiet, ka viss ir procesā un ar bērnu tiek strādāts, bet jums patiktu, ja par bērnu tiktu izteikts arī kāds pozitīvs novērojums, nevis tikai kritika.

Par pulksteni - nav jápazīst, bet psihologs, visticamāk, domāja smilšu pulksteņi, kuru var nopirkt ar dažādu tilpumu dažādiem minūšu limitiem, un kam bērns var sekot līdzi. Taču, manuprāt, tas ir par agru šim vecumam.

Lusesita

Loja_

Ja tu saki, ka mājās iet līdzīgi, tad tomēr tā nav gluži bērnudārza vaina, jo viņi nav spējīgi 100% menedžēt tamlīdzīgas epizodes, kā tu apraksti tēmas pieteikumā. Kaut kādā ziņā bērnam šobrīd ir zems tas kairinājuma slieksnis, un pats viņš to izkontrolēt nu nekādi nevar. Grūti pateikt, kas īsti pie vainas, varbūt vajadzētu vēl kādu skatu no malas.

Meauk

Tas par pulksteni ar cipariem un rādītājiem bija ieteikums no dace_bogdane, varbūt viņa nepiefiksēja bērna vecumu.

Papildināts 17.11.2023 07:44:

Vēl padomāju. Kāds tad ir šī bērna dabiskais ritms? Piemēram, dienā, kurā nekas īpašs netiek plānots? Ko viņš pats no sevis dara un cik ilgi? Kāds ir viņa noskaņojums? Kas ir tas, ko viņš pats var izvēlēties un noteikt/kontrolēt? Un tad kā to izmantot, mācoties disciplinētu sadarbību ar pārējiem?

Vai ir kkāda pozitīva dienas režīma rutīna mājās, kas dod drošības un sakārtotības sajūtu?

Un tad ir vēl tā katra cilvēka no augšas ieliktā mērķprogramma. Ir pieredzēts, ka bērns it kā niķojas, jo nevar piepildīt savu Es. Piemēram, būt iniciators, vadītājs labā nozīmē. Viņš jau ir boss, firmas vadītājs, bet viņam neļauj.

snukurs

Iespējams, būtu noderīgi palūgt ģimenes ārstam nosūtījumu pie psihiatra. Bērnu slimnīcā rindas garas, bet jums nav steigas. ārsti tur labi, vizīte nesasteigta - 1h. Būs nopietnāks situācijas izvērtējums. Kamēr gaidīsiet rindu, ievāciet slēdzienus no katra speciālista, kur ejat.

Noteikti palūdz audzinātājām, lai uzraksta kārtīgu bērna raksturojumu - tas ļoti noder, jo tu neesi dārziņā kopā ar viņu un neredzi, kas tur un kā. (pie viena audzinātājas jutīsies glaimotas.)

Man arī puika bija emocionāls, nervozs, ar nedaudz aizkavētu runu u. tml. Ar laiku šķita, ka situācija uzlabojas, tomēr pie psihiatra aizgājām, un - šeku reku - visticamāk ir UDHS. Lai to diagnosticētu, mums vēl rinda pie psihologa uz diagnostiku, skola min uz papēžiem (jo 6 gadi jau). Visādā ziņā esmu priecīga, ka aizgājām, jo vienu brīdi likās, ka varbūt nevajag.

Un jā - 3,5 gados pulkstenis nav jāpazīst. Patiesībā līdz skolas vecumam nav jāpazīst un arī uzsākot skolas gaitas, laika izjūta viņiem ir, maigi sakot, miglaina. Dažāda ilguma smilšu pulksteņi gan ir laba lieta - noder gan zobu birstēšanai, gan vannā mirkšanai, gan visādām citādām aktivitātēm, kur laiks jāierobežo.

Papildināts 17.11.2023 22:02:

norādiet, ka viss ir procesā un ar bērnu tiek strādāts, bet jums patiktu, ja par bērnu tiktu izteikts arī kāds pozitīvs novērojums, nevis tikai kritika.
Taisni tā


Loja_
Un vēl -ejiet,dariet, aktivizéjaties, bet neaizmirstiet vnk dzīvot arī , būt vieglai un ar humoru ar savu bērnu , neraizēties katras brīvdienas un neskaties aizdomām uz savu bērnu, un nekad nezaudē savu ticību un savu lielo mīlestību pret savu bērnu dēļ šādiem audzinātājas komentāriem! Tas viens cilvēks / cik noprotu, tad citas audzinātājas īpaši nesūdzàs, bet tikai 1/ tomēr neraksturo tavu bērnu un viņa personību , temperamentu un psiholoģisko tipu. Un tev nav pamata justies vai domāt, ka tā ir jūsu vaina vai arī bērna vaina, vai vēl kaut kas! Esi, lūdzu, ar stipru mugurkaulu un esi PAR savu bērnu. Neļaujies iespaidoties no vienas PII skolotājas. Meklē objektivitāti, bet saproti, ka bērns ir vēl mazs un pašā savas attistibas ceļá.

Un no sirds iesaku šo grāmatu

https://izdevniecibahelios.lv/gramatas/filipa-perijajus-velesieties-kaut-so-gramatu-butu-izlasijusi-jusu-vecaki/

Uzrakstīta ar mīlestību un sapratni pret bērnu un vecākiem!

Jūs neesat iegājis sistēmā, tāpēc nevarat rakstīt šajā forumā.
Ienākt forumā | Reģistrēties
18438263