Jūs neesat iegājis sistēmā, tāpēc nevarat rakstīt šajā forumā.
Ienākt forumā | Reģistrēties

Linsēklu eļļa

Inchuks

es linsēklu eļļu lietoju klāt pie svaigajiem salātiem (gurķu, tomātu un tamldz.) drīz jau būšu tādā veidā izlietojusi vienu pudelīti un garša tai eļļa nav rūgta, bet es arī tā apdomīgi turu vēsumā ledusskapī (vispār es visas eļļas tā turu)... jāpamēģina būs uz kartupeļiem :) atrast noteikti var RIMjos, esmu redzējusi pie eļļām, arī aptiekās un droš ka ir arī citos pārtikas veikaliņos...


Regulāras nelielas uzvaras pār slinkumu trenē gribu. Regulāras nelielas piekāpšanās slinkumam attīsta slinkumu

Paldies par padomiem, jau sen nopirku mazajā Rimītī pie mājām. Lieku mazajai klāt pie dārzeņiem, klad blenderēju, neko ēd ar gardu muti. :yes:

Jebkādu uzturā lietojamu eļļu var pievienot putrai (auzas, mannā, griķi galu galā). Tādejādi būs gan "iemānīts", gan uzreiz ar ēdienu sajaukts un palēnām sāks darīt labo darbu gremošanas sistēmā.

Linsēklu eļļa ir ļoti jutīga pret temperatūru, skābekli un saules gaismu - jāglabā ledusskapī, pēc iespējas jāizvairās no eļļas saskares ar gaisu, pudelīti nedrīkst atstāt atvērtu un labāk eļļu uzreiz mutē iekšā, nevis kaut kur uzliet un tad ēst pēc stundas... Ja veikalos eļļu neglabā vēsumā, tad jāšaubās, vai tā ir saglabājusi savu vērtību, lai gan visu labumu jau diezin vai var zaudēt. [s][Papildināts: 10:06:2007 14:32:22][/s] Un vēl - pieaugušajiem diennakts deva ir 2 tējkarotes linsēklu eļļas vai 2 ēdamkarotes smalcinātu linsēklu. Mazuļiem attiecīgi mazāk (precīzi nepateikšu). It kā jau nešķiet, ka eļļu varētu pārdozēt, bet kaut kur lasīju, ka var - ja uzņem pārāk daudz omega 3 taukskābju, tad organisms zaudē tikpat svarīgās omega 6 taukskābes (es gan neatceros to mehānismu un tāpēc neesmu 100procentīgi pārliecināts par saviem vārdiem). Bet organisms jau jūt, cik tam vajag. :) [s][Papildināts: 10:06:2007 18:20:34][/s] draugiem.lv veģetāriešu diskusijā tika minēts, ka arī ar maltām linsēklām jābūt uzmanīgiem - glabājot tās zaudē vērtību, tāpēc labāk esot linsēklas samalt (kafijas dzirnaviņās) tieši pirms ēšanas.


Gribēju kādu vispārīgu vārdu par eļļām pateikt. Biju to jau dzirdēji agrāk, tagad iepazinos ar kāda pētījuma rezultātiem; galvenais secinājums: cepšanā nevajag izmantot nerafinētās eļļas, jo, tās karsējot, gaisā izdalās vairāk indīgu vielu nekā no rafinētām eļļām. (Tas kaitīgais izgaro, tāpēc svarīga arī laba ventilācija, tvaiku nosūcēji.) Bet visādi citādi nerafinētās eļļas, protams, ir labākas. Lai gan vēl labāk ir ēst pašus augļus, augus un sēklas, jo tad tauki organismā ienāk kopsolī ar vitamīniem un minerālvielām, un šī kombinācija ir visdabiskākā un labākā priekš organisma.

Jūs neesat iegājis sistēmā, tāpēc nevarat rakstīt šajā forumā.
Ienākt forumā | Reģistrēties
2907781