Jūs neesat iegājis sistēmā, tāpēc nevarat rakstīt šajā forumā.
Ienākt forumā | Reģistrēties

Tabulas vegāniem

maikls

Izveidoju Excel failu, kurā var veikt aprēķinus par apēsto augu valsts produktu uzturvērtību un redzēt, kādu vielu trūkst. Tas viss, protams, ir aptuveni un ikdienā šādas kalkulācijas nav nepieciešamas, tas vairāk domāts sirdsmieram, ziņkārības apvaldīšanai un kā pierādījums apgalvojumam, ka ar augu valsts produktiem var pilnvērtīgi paēst. Failu var ielādēt šeit: http://www.vegetarisms.lv/uzturvielas.xls


[b]maikls[/b] Loti laba tabula:ok: Paldies.:)

labs darbiņš!:ok:

[b]maikls[/b] Super tabula! Pilnīgi niez rokas rīt pat visu ēdmaņu nosvērt :)


[b]maikls[/b] Tā arī izdarīju :) Man pietrūka sadaļas žāvētām plūmēm, lociņiem un vīna glāzei :) Varētu būt sīkāk izdalīti arī citi zaļumi, kas ir slaveni ar savām uzturvielām - mangolds, biešu un kāpostu lapas, dilles (pienenes, nātres, virza un tmldz. ? ) , burkānu lapas (?). Šos zaļumus maļu zaļajos kokčikos gandrīz katru dienu, un būtu interesanti uzzināt, kā tie iespaido uzņemto barības vielu klāstu. Visā visumā labi izklaidējos ;)

Datu par tādām lietām nav, vismaz nezinu, ka kaut kur būtu bez maksas pieejami...nu labi, par pienenēm un biešu lapām ir. Šajos un laikam arī citos zaļumos ir daudz visādu vielu, arī daudz kalcija un dzelzs...bet jāņem vērā, ka 100 gramu zaļumu ir daudz. (Cik tad tādas lapiņas var svērt.) Man lielākās problēmas ir "salasīt" kalciju. Ar visu pārējo problēmu nav - ja vien ēdienkartē katru dienu iekļauj vismaz kādu svaigu augli/ogas (C vitamīns), burkānu (A vitamīns), riekstus (tauki un vis kaut kas cits) un kaut ko no pākšaugiem (olbaltumvielas un vis kaut kas cits). Dažās dienās kalcija trūkst visai ievērojami, tagad sāku apsvērt iespēju tomēr lietot kādu kalcija preparātu vai ar kalciju bagātinātus produktus, jo kalcija trūkumu jau nevar tā pamanīt...vismaz sirdsmieram. :)

[b]maikls[/b] Jāņem vērā, ka zaļajos kokteiļos šīs lapas tiek pievienotas lielos daudzumos, nevis pa vienai - droši būtu ko svērt! Man rādījās, ka arī pietrūkst kalcijs (pietrūkst 70 no minimālās devas) un kalorijas (700 ! no minimālās devas). Varbūt būtu pietrūcis mazāk, ja savā tabulā Tu būtu iekļāvis olīves un vīnu ;) Vispār kaut kas man organismam trūkst... Jo pastiprināti krīt ārā mati :( Tas sākās pēc bērna piedzimšanas, kad vēl ēdu gaļu. Mazliet piebremzējās, kad ēdienkarti sāku papildināt ar zaļajiem dzērieniem. Vislielākās aizdomas krīt uz D vitamīnu, jo praktiski nemaz netieku ārā.

[b]tiffany[/b] varbūt, ka trūkstošo produktu datus (nu vismaz dažu produktu) vari atrast šeit- http://www.nutritiondata.com/facts-C00001-01c20dv.html [s][Papildināts: 15:07:2007 00:37:47][/s] [b]maikls[/b] forša tabula :ok: būs man arī jāsāk sava ēšana analizēt. [s][Papildināts: 15:07:2007 00:44:00][/s] [b]tiffany[/b] es neuztraucos par kalciju, jo man ļooooti garšo žāvētas vīges, tur 100g satur 163mg kalcija, bez tam arī sirdij tie cukuri dod energiju.


Viss man ir atļauts, bet ne viss der. Viss man ir atļauts, bet nekas nedrīkst mani kalpināt. 1.Kor.6:12
[b]summer rain[/b] Tevis norādītajā adresē tiek izmantota pamatos tā pati datu bāze, ko izmantoju es. No zaļumiem, cik nu es spēju atrast, bija tikai biešu lapas (esmu iekļāvis tabulā), sinepju lapas, pienenes, rāceņu lapas un cigorņu lapas. Vakar es mazliet izmainīju datus par baltmaizi un rupjmaizi. Baltmaizē amerikāņi bija samērījuši nepamatoti daudz kalcija - es sāku domāt, ka tas ir tāpēc, ka viņi maizei liek klāt pienu un vēl vis kaut ko. Kviešu miltos kalcija ir maz, bet baltmaizē pēkšņi stipri vairāk - kur gan tas lai rodas? Datus pakoriģēju pēc tabulas grāmatā "Uztura mācība". [s][Papildināts: 15:07:2007 10:06:54][/s] [b]tiffany[/b] Brīnums gan, ka pietrūkt kaloriju. Kalorijas pie devām jāieraksta pašam, oriģinālajā failā, ja nemaldos, stāv intervāls 2200-2400kcal. Ēd vairāk riekstu un pākšaugu (var ēst diedzētus), pie salātiem pieliec vairāk eļļas.


[b]maikls[/b] lai ko cilvēks darītu un censtos vienmēr atradīsies kāds, kam nav labi - šajā gadījuma es :gigi: matemātika un visādi aprēķini nav mana stiprā puse - tāpēc no manis stulbs jautājums - vai tajā tabulā var kaut kā iekļaut kaloriju un uzturvielu daudzumu sievietēm, kas ar krūti baro bērnu? [sub]es traka būdama vēl joprojām baroju savas 1g5mēn dvīnes, 2xdienā (katru) un ja pamostas naktī tad arī[/sub] - vai var arī grūtnieču ciparus ielikt? jo grūtniecības laikā sievietes vegetārietes/vegānes tiek biedētas ar dzelzs un kalcija trūkumu. Ja tas ir traks darbs un aizņem pārāk daudz laika, tad neņem galvā manu komentāru ;)


Viss man ir atļauts, bet ne viss der. Viss man ir atļauts, bet nekas nedrīkst mani kalpināt. 1.Kor.6:12
Jūs neesat iegājis sistēmā, tāpēc nevarat rakstīt šajā forumā.
Ienākt forumā | Reģistrēties
7341885