Jūs neesat iegājis sistēmā, tāpēc nevarat rakstīt šajā forumā.
Ienākt forumā | Reģistrēties

Pirmklasnieku mammām 2007 - treša daļa

Gunta+

Četri vēji

Pilnīgi piekrītu Normas ir - prast izlasiit textu un saprast tur uzraxtiito, nevis - speet minuutee izlasiit 100 vaardus.

Ar šo grēko vēl ļoti daudz kur, iedzenot bērnam kompleksu - Tev ir ātri jālasa. Saturs un spēja izprast paliek otrā plāksnē, jo galvenais ir lasīt - ātri, vēl ātrāk un pavisam ātri. Bulšits! - piekrītu par visiem 100%

Kaut kā taču bērns jāvērtē... Un kurš aizliedz vērtēt? Neviens. Bet tas ir jādara sakarīgi. It kā jau māca, ka jāvērtē prasmes izolēti, bet mums bieži brauc grāvī ar to, ka pārbauda vairākas lietas kopā, kā rezultātā bērns izrādās mazāk spējīgs un apguvis, nekā ir. Nu kaut vai - matemātika. Var prasmi rēķināt pārbaudīt ar darbībām un var ar teksta uzdevumu. Bet rezultāti būs atšķirīgi. Jo bērns, kas ar grūtībām lasa, uzrādīs daudz sliktākus rezultātus. Kaut arī pārbaudīta tiek nevis prasme lasīt, bet gan rēķināt. Tāpat nevar reizrēķinu pārbaudīt ar uzdevumu - Jānītim ir 5 kastaņi, Mārītei - 4 reizes vairāk. Cik abiem kopā? Jo bērns prot izrināt 4x5 = 20, bet neprot saskatīt to uzdevumā. Tad ko - iņš reizrēķinu nezina? Zina. Ja pārbauda teksta uzdevumu izpratni, tad cita lieta.

Vai sarežģījot uzdevuma nosacījumus (jebkurā priekšmetā), bērns nespēj to izpildīt, jo nesaprot, ko no viņa prasa, kaut gan, ja paskaidrotu cilvēcīgi, viņš tādu uzdevumu veiktu. (Bieži vairāki uzdevumi apvienoti vienā, kaut šajā vecumā vairāk par 2 lietām bērns neuztver, kā rezultātā viņš izpilda tikai pēdējo daļu.

Vērtēt var ar punktiem. Un tas man patīk daudz labāk par atzīmi. Ja bērns iegūst 10 punktus no 20, man būs savi secinājumi, un, ja iegūs 19 no 20 - atkal citi.

Arī atzīme nav visaptveroša. Teiksim, dabū bērns liecībā 7. Nu un - ko tas nozīmē? Tas var nozīmēt to, ka visas tēmas ir apguvis, daudz maz to, kas būtu jāprot. Bet var nozīmēt arī to, ka no 10 tēmām 8 ir apguvis pat virs tā līmeņa, kādā tās jāzina, bet 2 savukārt - galīgi nepietiekamā līmenī.

Daudz labāk man patiktu, ja būtu priekšmetā uzskaitītas prasmes, zināšanas, kur pretī būtu kāds rezultatīvs vērtējums (nevis jā, nē, daļēji, kā bija mana bērna laikā), tad man būtu ieskats, kas tad īsti tur darās. Teiksim, kritērijs - maks 25 punkti. Līmenis 20 - 25 puntki šajā tēmā - labi apgūts, 17 - 20 punkti - pietiekamā līmenī utt.

No tā būtu jēga. No plikas atzīmes galā vai jā/ nē - jēga maza.


Četri vēji iet pa lauku / Četri vēji manī mīt / Vēja slota mūžu slauka / Nevar vējus saslaucīt

Četri vēji

To piekopj tad, ja negrib skatīt prasmi kopumā.
Trīne

Zini, man liekas, ka te vienkārši iet vieglāko ceļu. Jo var taču ātri pārbaudīt. Pēc tam sazīmēt smukumsmukas diagrammas - cik nu ir. Gan stabiņos sakārtot, gan plācenīti uzzīmēt ar līmeņiem. Un tad pēc laiciņa atkārtot, paglaudīt sev galvu un pazīmēties kārtējās pārbaudes priekšā - redz, uzlabojām lasītprasmi, pieaugums vidēji par 15%, rekords - 100%.


Četri vēji iet pa lauku / Četri vēji manī mīt / Vēja slota mūžu slauka / Nevar vējus saslaucīt

mani tagad satrauc jautaajums par to kur vasaraa likt beernu, negribaas, lai vinsh bez pieskatiishanas 3 meeneshus dziivo pa maaju viens! man atvalinaajums tikai 2 nedeeljas, omitei vienu, bet paareejo laiku... kā juus plaanojiet vasaras briivlaiku!? varbuut ir kaadas idejas?


[img]http://foolstown.com/sm/kuku.gif[/img]a laiks ta iet...

2xmamma
vienu mēnesi es, otru mēnesi vīrs, trešo mēnesi mana mamma un auklīte uz pusēm. Bet auklīte pie mums jau strādā četrus gadus, pieskata pēc skolas un vasarā, kad nepieciešams.

p.s. piemirsu - 1 ned. brauks uz Mamma daba nometni!


Kriksis1

Jūs neesat iegājis sistēmā, tāpēc nevarat rakstīt šajā forumā.
Ienākt forumā | Reģistrēties
8507975