meituks nakošgad ies 1kl,bet liela problem,nevar vārdiņu salikt kopā zilbes visādi jau izmocijos ,burtus zin bet salikt kopā nu nekaadigi negrib
Skaitišanu var atņemšanu ar ,bet zilbes nevar salikt ka jums sanaca iemācit bērnam lasīt .Puika 3kl iet, bet pat neatceros ka viņš saka lasīt bet ar meitušku ir problemas.
salikt vārdiņu kopā
laklinta
|
|
laklinta katrs bērns ir savādāks, atrodi pareizo pieeju mana sešgadniece lasīt iemācījās 4.5 gadu vecumā, kad es toreiz 6 gadniekam puikam mācīju lasīt, nu viņam ne pa kam nepadevās savukārt tagad puisis ir pirmajā klasē, rēķina jau ar divciparu un trīsciparu skaitļiem (pats prasa, lai viņam apskaidro un lai pēc tam uzdod uzdevumus), ar negatīviem skaitļiem, reizina utt.( šovakar skaidroju kvadrātsaknes darbību), taču lasa sliktāk kā 6 gadniece māsa 6 gadniece labi lasa, pati noskatās no brāļa un raksta ar rakstītiem burtiem, sanāk, taču saskaitīt - nu nekādi neizdodas, pat pulksteni vēl nepazīst un tas arī viņu neinteresē es priekš puiša lasītprasmes iemācīšanas biju iegādājusi darba burtnīcu "Sāksim lasīt" (balta A4 formāta ar gaili uz vāka, tā ļoti palīdzēja) Sapratīsimies!
|
|
sieviete |
|
Ir beerni, kuriem shii lieta pielec leeni un kjeepiigi, bet, kad beidzot pielec, tad uzreiz ir leeciens uz augshu, tad driiz vien jau lasa. Varbuut atmet uz briitinju Latvijaa lietoto analiitiski sinteetisko lasiitmaaciishanas metodi (kad analizee vaarda sastaavu pa skanjaam un atkal otraadi- no skanjaam saliek vardu) un panjem t.s. globaalo: kad atpaziist visu vaardu uzreiz. Uztaisi loto: uz atsevishkjaam kartiiteem atteeli, uz atsevishkjaam- vaardi. Pirmajaa dienaa dod kaadus 3 vaardus, vairaak nevajag, lai beerns nenobiistas. Pieliec pati un paradi, kursh vaards atbilst kuram atteelam. Peec tam siice lai pameegjina pielikt pareizi. Taa kaa beerns burtus jau paziist, tad driiz vien kljuus "viltiigs"- nenoslogos lieki redzes atminju, bet centiisies izlasiit. Nesaki, ka reedzi vinjas viltiibu, bet priecaajies klusiibaa, ka viss notiek. Lai izdodas! .
|
|
"Sāksim lasīt" (balta A4 formāta ar gaili uz vāka) ir tiešām laba. Bet vispār malacis, ka tā ar bērnu piestrādā!!! |
|
laklinta kāpēc Tu māci bērnam, vai bērnudārzā neiet? šajā vecumā viss jādara spēlējoties, spiešana iedzīs tikai naidu pret lasīšanu kā tādu principā, uz pirmo klasi bērnam jāpazīst burti, bet jāmāk lasīt ne obligāti un vēl, izmēģini 12345 metodi ar loto; piemēram, angļi mācās lasīt tieši tā; ja viņus mācīs lasīt pa zilbēm, tad viņi neko nevarēs izlasīt |
|
principā, uz pirmo klasi bērnam jāpazīst burti, bet jāmāk lasīt ne obligāti .
|
|
un vēl, izmēģini 12345 metodi ar loto; piemēram, angļi mācās lasīt tieši tā; ja viņus mācīs lasīt pa zilbēm, tad viņi neko nevarēs izlasīt Pamēģini laklinta tiešām paspēlēties ar savu meitņu.Grāmatas ņem pēc tam. Ko es izmantoju, tad tie ir lielie lego klucīši, kuros ievietoju burtu kartiņas, saliekamo burtu ābeci, mazo rakstāmo tāfelīti, kuru var veikli nodzēst. Piemēram, vienā lego klucītī dzīvo burtiņs L (sāc ar skaņām/burtiem, kurus var izdziedāt -L,Ļ, S,Š, M,N Z, Ž), otrā burtiņš A.Tad burtiņš L iet ciemos pie burtiņa A. Skaties, kas, kā tas notiek . Lēnām brauc (starp citu var arī lego klucītim riteņus pielikt, būs kā mašīna:)) un dziedot izrunā LLLLLL. Kad esi pie A, izrunā A. Sanāks zilbīte LA. Pēc tam, lai mēģina meitiņa pati. Nu apmēram tā... Zilbīti var izlikt saliekamajā ābecē, uzrakstīt, izdomāt vārdiņus, kuri sākas ar zibīti La. Vēl esmu rakstījusi burtus uz plaukstiņām un ,sasitot plaukstas, vienā elpas vilcienā sanāk zilbīte. Tas ir pats sākums, priekšstata veidošana par to, kā veidojas zilbes. |
|
Nu, ja par visaam vareem gribas staaveet uz analiitiski sinteetiskaas metodes un ne soliiti saanjus, tad var veel meegjinaat ar dziedaashanu: burtinjus sadzied kopaa. Pamatjeega: sapludinaat skanjas, neveidot atstarpi starp taam. L paartrauc skaneet tikai tad, kad jau saak skaneet A. .
|
|
Manējais tieši tāds pats jau no 4 gadiem zina visus burtus un pat alfabētu pagājušajā gadā iemācījām, bet lasīšana mums neiet galīgi. Sākumā ļāvu burtot, ļāvu izvēlēties grāmatas, kuras pats grib, bet burtošana mums 2 gadus no vietas tikai burtoja, mēģināju arī ar veseliem vārdiem mācīt - mājās visus priekšmetus aplipināju ar līmlapiņām, bet visus vārdus ņēma ar redzes atmiņu- nelasot burtus nemaz,, kopš šīs veselo vārdu metodes ieviešanas sīkais grāmatās lasot vārdus paņēma pirmo vārda burtu un sauca visus iespējamos vārdus, ko uz tāda burta varēja iedomāties, pat nemēģinot piepūlēties ar nākamo burtu lasīšanu, komplektā ar baigām dusmāma, ka atkal pasaka, ka nepareizi, jo viņš tak mēģina visu laiku minēt, neko nelasa un tik ar mēģina uzminēt un rezultāta no tā nav nekāda. Nopirkām to Sāksim lasīt A4 ar gaili virsū, tad nu katu dienu ņemoties pa zilbītēm ar puņķiem un asarām, baisākajām histērijām zilbes velk kopā, bet ŠĪ NELAIMĪGĀ VESELO VĀRDU METODE IR ATSTĀJUSI NEJAUKAS SEKAS- IZBURTO PIRMO ZILBI UN NEVIS IZLASA, BET NOBER SAVU VERSIJU PAR VĀRDA TURPINĀJUMU UN 60% VĀRDA BEIGAS NEATBILST UZRAKSTĪTAJAM. Tāpēc no savas pieredzes smeļoties- slinkajiem lasītājiem vajadzētu aizliegt pat mēģināt šo te pilno vārdu lasīšanas metodiku, jo sliņķis tak neies piepūlēties izlasīt to, kas uzrakstīts, viņam vieglāk ir mēģināt minēt to, kas tur varētu būt. Katram savs, bet es ar šo metodi 100% tikai sabojāju bērna lasīšanu. Mums palīdzēja uzlabot lasīšanu spēlīte - burti piemēram tie magnēta- sēžam un abi liekam vārdus, nākas arī teikt priekšā, jo diemžēl sīkais nesadzird pareizi tos burtus, kas ir vārdā, bet pēc šīs spēlēšanās lasīšana ir palikusi no burtošanas uz zilbju un jau īso vārdu izlasīšanu, nevis burtošanu. |