Jūs neesat iegājis sistēmā, tāpēc nevarat rakstīt šajā forumā.
Ienākt forumā | Reģistrēties

salikt vārdiņu kopā

laklinta

ŠĪ NELAIMĪGĀ VESELO VĀRDU METODE IR ATSTĀJUSI NEJAUKAS SEKAS- IZBURTO PIRMO ZILBI UN NEVIS IZLASA, BET NOBER SAVU VERSIJU PAR VĀRDA TURPINĀJUMU UN 60% VĀRDA BEIGAS NEATBILST UZRAKSTĪTAJAM.
Aiza

Pilnīgi piekrītu{#} Pēc savas pieredzes zinu, ka lasīšana problēmas nesagādā tiem bērniem, kas spēj vispirms nosaukt pirmo, tad pēdējo skaņu un beidzamais - pēc kārtas nosaukt skaņas vārdā (ne burtus), un otrādi - kāds vārds sanāk no skaņām O, L, A ? Un ar to arī patiesībā būtu jāsāk visa lasītmācīšana. Lai gan viens otrs mēģina apgalvot pretējo{#}


viquel

vari smieties, cik gribi; ir pietiekoši daudz arī latviešu bērnu (visbiežāk apdāvinātie bērni), kas iemācās lasīt vārdu, nevis pa zilbēm; bērnam ir jānoķer tieši tas knifs: salasīšana kopā, tāpēc ir vērts izmēģināt vairākas metodes.

Aiza

Tāpēc no savas pieredzes smeļoties- slinkajiem lasītājiem vajadzētu aizliegt pat mēģināt šo te pilno vārdu lasīšanas metodiku, jo sliņķis tak neies piepūlēties izlasīt to, kas uzrakstīts, viņam vieglāk ir mēģināt minēt to, kas tur varētu būt. Katram savs, bet es ar šo metodi 100% tikai sabojāju bērna lasīšanu.

un kā tad pieaugušie lasa? tieši tā: vārdus, nevis burto! paanalizē pati savu lasīšanas stilu

viquel

mana pieredze ir pretēja; mana mamma man pašai iedzina naidu pret lasīšanu, pati (skolotāja būdama) pirms skolas mācīdama man lasīt; abas raudājām- viņa aiz izmisuma par negudro meitu, es aiz nepatikas pret pasākumu; sākot iet skolā, man radās interese, un lasīšana vienkārši pieleca

tāpēc maniem bērniem neļāvu nemaz nevienam mājiniekam mācīt lasīt; bērnudārzā viņi mācījās rotaļājoties, turklāt šis bērnudārzs strādā ar citām metodēm, ne tikai šīs klasiskās sintētiski analītiskās metodes, vai nu kā jūs viņas saucat ...

es, kā jau eksaktu izglītību baudījusi, sākumā ne parāk paļāvos uz bērnudārza sistēmu; bet tas, ko redzēju, bija pārsteidzoši; mans dēls, kas piecu gadu vecumā neizrādīja nekādu interesi par burtiem, tuvojoties 6. dzimšanas dienai, jau lasīja ... tagad ir tāds grāmatu fans, ka naktīs man jālavās pa māju, lai viņam nodzēstu gaismu (9 gadi), jo vakaros (un diemžēl naktīs, ja nenokontrolēju) aizrautīgi lasa

Grafiti

Te neiet runa par lieliem cilvēkiem, kam ir liela vārdu bagāža, bet par bērnu, kam ir tiešām problēmas ar lasīšanas apgūšanu (mana bērna gadījumā tiešām ir problēmas ar lasīšanu, to pašu apgalvo arī bd personāls, jo citi bērni, kas mājās neko nedara, šajā mācību gadā ir jau iemācījušies tekoši lasīt, turpretī manējais vēl nesen turpināja burtot un minēt vārdu variācijas).

Bijām arī pie speciālista, kas teica, ka bērns pat ļoti gudrs un izskatās, ka tulīt tulīt iemācīsies lasīt- tas bija septembrī.


To lasīšanas metodi var lietot tikai tad, kad bērns ir apguvis lasīšanas pamatus- paskaties pati kāda ir latviešu valoda- vienam vārdam var būt n-tie nobeigumi, līdz ar to bērns, kas apguvis šo te vārdu metodi iemācās to vienu vārdu vienā locījumā un bliež iekšā visur, kur vajag un kur nevajag, nemaz neiedziļinoties.

Vēlreiz un izcelšu: Katram savs, bet es ar šo metodi 100% tikai sabojāju bērna lasīšanu.

Es stāstu par reālu pieredzi ar savu bērnu, kur bērns burtus apguvis un zina labi, bet lasīt nelasīja nemaz 2 gadus no vietas, tajā skaitā arī vārdu metodi pa vidu biju ieviesusi un sekas bija tādas, ka bērns neko nelasa vispār- viņš tikai un vienīgi min variācijas- šādi čakarējāmies vairāk par pusgadu, līdz nopirkām to grāmatu, kur jau viss sadalīts pa zilbēm. Plus vēl burtiņus, no kuriem salikt vārdus un tagad beidzot varu apgalvot, kopš sīkais ir sācis piemirst veselo vārdu metodi un tiešām mēģina lasīt- ir rezultāti. Un kopš izdodas labāk lasīšana, vairs nav puņķi un asaras ieraugot grāmatu, jo pirms tam viņam vienkārši nepatika tas, kas nepadevās.

Manuprāt problēma slēpjas dzilāk- ir dažādi cilvēki, kam viegli padodas no veselā kopuma izdalīt detaļas un ir tādi, kam vieglāk padodas otrādi - no detaļām salikt kopā to veselo kopumu. Turklāt šīs spējas tiek attīstītas dzīves laikā, līdz ar to sākums katram var būt dažāds.


Paldies meitenes par pamācībām atceros kad ar puiku mācijamies burtus ,ar asarām ,bet iemācījāmies ,tagat puikam patiik lasīt .Bet ar meituku sāku jau sen burtiņus mācities pa biku ,visus zin bet salikt kopā nevaram piemeram S un A atkarto katru bet kopā nesaka ,man pilniigi besis ka to nevar salikt{#}

Bērnudarzā iet no silites ,neko tur neiemacija {#}ko pati bērnam iemaciju tas ar ir,A nu piedodiet vienīgi parakstities savu vārdinju to gan māk{#} iemācija bernudarzā ,es varbūt ta nepardzīvotu ja audzinataja sanāksmē nebuutu teikusi ka vajag ne tikai burtus zināt bet ar jalasa{#}.Nu nekas gan jau pa vasaru ,ceru tas aizies{#}

Aiza
tieši tā mums bērnudarzā vienai mammai audzinat. saka ,jūsu bērns lasa šai brīnums ,bet es te ņemos ar bērnu nekādigi nesanāk {#}negribu lai mans bērns būtu dumjāks, neka citiem

laklinta

No savas puses iesaku- nopērc tos burtiņus, tad izdomājiet kopīgi kādu vārdu saliksiet un liec viņai saukt burtus, kādi vārdā ir un likt tos burtus kopā- ja nesanāk, saki priekšā, jo pirms pusgada sīkais šādi vispār nebija spējīgs izdalīt tās skaņas no vārda, labākajā gadījumā vienu burtu no vārda spēja izdalīt. Bērnudārzā par šo audzinātājas vispār bija šausmās, jo citiem tas nesagādāja ne mazāko problēmu.

Tad obligāti nopērc to grāmatu Sāksim lasīt un pa vienai vai divām lapiņām vienā reizē izņemiet.

Par burtu savilkšanu kopā, kā jau minēju, ilgi nekas nesanāca, līdz mēģināju ieskaidrot, ka uz viena elpas vilciena ir jāmēģina izteikt tie vairākie burti kopā, rādīju priekšā, īpaši pievēršot uzmanību, tieši pārejai starp burtiem, burtus pavelkot garākus. Kamēr nebija mums tās grāmatas nekas nesanāca.

Grafiti
Turklāt tu par sevi stāsti, ka tev iedzina riebumu, un toreiz jau nu noteikti skolā sākot iet nebija jāmāk lasīt, jo to mācīja pirmajā klasītē, turpretī šobrīd ir jāmāk lasīt jau uzsākot skolu.

Manam puisim jau ir pilni 7 gadi- cītīgāk piedomājām par lasīšanu tikai no pilniem 6 gadiem, līdz tam tikai burtiņus mācījām un šad tad kādu smuku grāmatiņu paburtojām, pēc dažiem mēnešiem būs jāiet skolā, kur mums sagatavošanā skaidri pateica, ka tie, kas nemācēs lasīt netiks pārējiem līdzi, tāpēc līdz septembrim ir jāmāk lasīt tekoši un ar izpratni par izlasīto- to mums jau pateica skolā.

Man vienam no bērniem salasīt zilbes kopā iemācīja jaunākais :) Lielajam tika dots uzdevums "sadziedāt" tos burtus kopā, bet jaunākajam - uzminēt, kādu vārdu lielākais izlasījis (klausoties skaņas).

Pirmajā reizē, protams, nekas prātīgs nesanāca, bet drīz vien mazais minēja ļoti veikli, bet lielais arī sāka sajēgt sakarību starp paša lasīto un tā jēgu :)

Šī bija vienīgā metode, kas mums nostrādāja. Bet vispār mani pārsteidz, kāpēc viens no bērniem man bija tāds " nelasītājs", lai arī ļoti attapīgs bērns, kamēr citi iemācījās lasīt " bez mācīšanas". Bet tagad aizrautīgi lasa visi manējie.


Trīne

Nevienam bērnam neesmu mācījusi lasīt debīli pa zilbēm. Manējie lasīja uzreiz visu vārdu. Lēnām, velkot ar pirkstiņu līdzi katram burtam. Nekādas boksterēšanās, nekādi bē cē dē ef utt. Un lasīt iemācījās 3, 6 un 4 gados. Uzreiz un pareizi. Tāpēc nekādas zilbjošanas neatzīstu un uzskatu par stulbu un bremzējošu metodi. Bērnam tikai galvu sajauc.

Un pēc teorijas, vispareizāk ir, ja bērns vispirms raksta, tad lasa. Tieši tā arī mācīju savējos.

Ja mammai nesanāk iemācīt bērnu lasīt ar savām zināšanām, tad bērns jāved pie profesionāļa. Jo problēma ir nevis bērnā, bet mammā. Viņai nemaz nav jāzin visi lasītmācīšanas knifi.

Jūs neesat iegājis sistēmā, tāpēc nevarat rakstīt šajā forumā.
Ienākt forumā | Reģistrēties
9972734