Jūs neesat iegājis sistēmā, tāpēc nevarat rakstīt šajā forumā.
Ienākt forumā | Reģistrēties

salikt vārdiņu kopā

laklinta

Trīne

Pēc savas pieredzes zinu, ka lasīšana problēmas nesagādā tiem bērniem, kas spēj vispirms nosaukt pirmo, tad pēdējo skaņu un beidzamais - pēc kārtas nosaukt skaņas vārdā (ne burtus), un otrādi - kāds vārds sanāk no skaņām O, L, A ? Un ar to arī patiesībā būtu jāsāk visa lasītmācīšana

Nuuuu es nezinu, kas tā par metodi, bet tieši tā arī manējie sāka. Vispirms saklausīt pirmo burtu un tad pēdējo. Nevis lasīt, bet saklausīt.


Mūsu lasītmācīšanas metodes

- Grāmatnīcā var nopirkt ļoti jauku grāmatu "draiskās zilbītes". Grāmata sastāv no trīs daļām, un, mainot zilbes, mainās vārdi. No tās arī mazais sāka lasīt pirmos vārdus. Pie tam, viņam vairāk patīk, ja sanāk kas neloģisks

- otra mīļākā lasāmgrāmata ir "miljons". es domāju, to novērtē ikviens lasītmācītājs

- pie visiem priekšmetiem mājās lipinām vārdus. Taču āķis ir nevis pielipinātajos vārdos, bet gan kopīgajā vārdu rakstīšanas procesā. Mazais redz, kā veidojas vārdi - burtu pa burtam. Es rakstu un lieku saukt, kādam jāseko nākamajam burtam, lai varētu pabeigt vārdu.

- magnēta burti. izvēlamies trīsburtu vārdu un mainam vienu burtu, skatoties, kā mainās viss vārds. aka, ala, ola, oli...



Nuuuu es nezinu, kas tā par metodi, bet tieši tā arī manējie sāka. Vispirms saklausīt pirmo burtu un tad pēdējo. Nevis lasīt, bet saklausīt.

{#} šito starp citu logopēds ieteica spēlēt tādu spēli - nosauc kādu burtu un tad sauc vārdus, kas ar to burtu sākas, pēc tam vārdus, kas ar šo burtu beidzas, pēc tam vārdus, kuros šis burtiņš ir pa vidu. un tad meita sāka rakstīt - vispareizāk ir, ja bērns vispirms raksta un tikai pēc tam tad lasa un tad arī atrisinās problēma jo diemžēl sīkais nesadzird pareizi tos burtus, kas ir vārdā

vispareizāk ir, ja bērns vispirms raksta, tad lasa
Taa ir. Ja raksta, tad arii globaalaa lasiishana nevienu nesabojaa, jo rakstot tachu jaa-analizee, gribi vai negribi, citaadi neko uzrakstiit nevar.

Ar zilbeem ir taa kjeepa, ka beernam gruuti noteikt zilbes robezhas- tas ir filologjiski diezgan sarezgjiiti, liidzko nav vairs tikai vienkaarshas valjeejaas zilbes no 2 burtiem. Pilniigi piekriitu, ka galvas jaukshana. Par zilbeem jaasaak runaat tad, kad zin patskanjus un liidzskanjus, bet latvieshu lasiishanai tos nemaz zinaat nevajag (krieviem ir citaadi).


.

Ar zilbeem ir taa kjeepa

Radās iespaids, ka autore nedomā tādu īstu zilbju lasīšanu, bet gan vispār spēju izlasot burtus, uztvert vārda nozīmi. Un spēšanu šos burtus savienot vienā vārdā.

Ar šito daudziem ir problēmas.

Man šķiet, ja tā lieta iet tik smagi, tad vajag taisīt nelielu pārtraukumu, lai patiesi neiedzītu riebumu un tad atkal atsākt. Ja nu galīgi neveicas, tad labi būtu izmantot kāda profesionāļa pakalpojumus.

Manam puikam ar ļoti smagi gāja lasīšana-nekādi nevarēja tos burtus savilkt kopā. Pirmajā klasē lasīja ļoti lēnām un tādēļ bieži vien bija lielas problēmas, taču ortajā klasē pēkšņi pavērās un tagad uz ātrumu lasa kā trešais savā klasē.

Pirms skolas mācījāmies lasīt ļoti īsus vārdiņus 3 augstākais 4 burti, tad ir vienkāršāk...jā, un vislabāk izdziedāt.


[img]http://www.smiliez.de/smilies/smiliez.de_401.gif[/img]
http://by.lilypie.com/BBT9p3.png
http://b3.lilypie.com/5nnGp2.png

Starp citu, esmu labas atsauksmes dzirdējusi par Āgenskalna burtiņu skolu.

Un vēl - labs sākums ir lasīt reklāmas uz stabiem, veikala nosaukumus, rakstīt smiltīs. Piekrītu arī par burtu izdziedāšanu

Kaadreiz bija taads labs loto, kur pie ziimeejuma jaaliek klaat "kaa tas saka". Pie pulkstenja- tik-tak, pie tiitara- blur-blur, pie peliites- pii-pii... Tas bija labs tajaa stadijaa, kad jaasaak lasiit kopaa. Ja nav nekur nopeerkams, lielaakaas entuziastes var uztaisiit pashas.


.

laklinta

Man līdzīgi kā Trīne bērns papriekšu iemācījās rakstīt (3-4gadi) un tad lasīt. Pa zilbēm lasīt nemācīju, pārsvarā izmantoju veselo vārdu metodi, drusku arī burtu savilkšanu kopā, bet vispār piestrādāju minimāli, b/d bērnam lasīt nemāca, varētu teikt , ka iemācījas pats ar neleilu peipalīdzēsanu.. Vispār domāju,ka nelasītājiem(un ne tikai) vislabākais ir dažādu metožu sintēze un pieleitošana IKDIENAS nodarbēs - piem. braucot lasīt veikalu nosaukumu, gatavojot ēst lasīt uzrakstus uz burkām, pašiem tos gatavot , spēlējoties ar pašgatavotām burtu lietām utt. utjp. - bez uzsvara uz mācīšanos, bet iekļaujot to sadzīvē. Jo tieši tā nodalīšana - tagad mācīsimies lasīt! bērnam, kam tik viegli neveicas, iespējams arī rada to pretestību, puņķus un asaras.

šeit http://www.bernuarsts.lv/index.php?T=6 apakšējā daļa zem kā viegli iemācīt bērnam lasīt? ir nedaudz aprakstīta tā veselo vārdu metode, pēc līdzīgas shēmas zināšanas iesaka apgūt arī bērniem ar garīgo atpalicību, var palasīties īpašo bērniņu sadaļā. (Domana metode, ja nekļudos)

Un 12345 profesionālie ieteikumi par sadziedāšanu u.c. {#}

Aiza
varbūt var pamēģināt iesaistīt datoru, pašai izdomāt vai I-netā atrast burtu spēles - varbūt tas radīs atkal interesi. Drusku ir www.jurjans.lv, bet varbūt var pielāgot kaut ko arī no citvalodām. Vēl var ar vienaudžiem kādu spēli izdomāt ar lasīšanas veicināšanu.


Vai esi pārliecināts, ka zini angļu valodu?
http://www.youtube.com/watch?v=_RgL2MKfWTo&feature=related

Paldies meitenes mēģināsim visādi ,gan jau kaut kas mums aizies{#}


Cauri un punkts,nekādu diskusiju

Jūs neesat iegājis sistēmā, tāpēc nevarat rakstīt šajā forumā.
Ienākt forumā | Reģistrēties
9972734