Nomainiet darbu skaisti
Pirms krīzes veiktās darbinieku aptaujas bieži vien apliecināja, ka vairums cilvēku vēlētos nomainīt darbu gan labāka piedāvājuma dēļ, gan pēc noteikta laika, piemēram, ik pēc diviem vai trīs gadiem. Kā rīkoties tagad, kad daļa cilvēku pie esošās darba vietas turas ar visiem spēkiem? Kad un kādā veidā tomēr vajadzētu domāt par darba nomaiņu, lasiet tālāk.
Meklējiet svarīgu iemeslu darba nomaiņai
Speciālisti iesaka mainīt darbu tikai kāda no turpmāk uzskaitīto iemeslu dēļ:
nav profesionālās izaugsmes iespēju;
nav karjeras iespēju;
ilgā laika periodā netiek paaugstināta alga;
sarežģīts psiholoģiskais klimats darbā, konflikti ar vadību u. tml.
Ja saskaraties ar kaut vai vienu no šīm problēmām, tad jaunu darbu var un vajag meklēt. Ja iemesls ir cits, tad labāk tomēr septiņas reizes nomērīt un vienreiz nogriezt.
Svarīgi izvēlēties piemērotu laiku darba nomaiņai
Meklēt darbu vasaras atvaļinājumu vai Ziemassvētku brīvdienu laikā ir bezjēdzīgi. Jūsu nosūtītais CV, visticamāk, tiks nolikts malā līdz labākam laikam.
- Foto: istockphoto.com
Ja arī kadru daļā to pamanīs, tad izredzes, ka to pamanīs priekšnieks, ir vienādas ar nulli. Visi grib atpūsties, arī vadība.
Svētku un atvaļinājumu laikā gandrīz neviens nenodarbojas ar kadru atlasi, visi risina ikdienas jautājumu minimumu. Turklāt katrā biznesā ir tā saucamā mirusī sezona, kad darījumu aktivitāte un, līdz ar to, jaunu darbinieku pieņemšana samazinās.
Ja gribat saglabāt labas attiecības ar esošās darba vietas kolēģiem un vadību, neejiet prom no darba karstākās sezonas laikā. Tāpat darbu nevajadzētu atstāt, ja tikko uz firmas rēķina esat izgājis kādu apmācību kursu vai saņēmis vērtīgu dāvanu. Ja arī labās attiecības jums simts gadu nav vajadzīgas, padomājiet, kādu rekomendāciju sniegs vadītājs, ja viņam piezvanīs no jūsu jaunās darba vietas.
Jauna darba meklēšana nav jāafišē
Kad esat atradis vispiemērotāko mirkli, rīkojieties bez trokšņa. Esošajā darba vietā neafišējiet, ka meklējat citu darbu. Ja nav brīvā laika, lai dotos uz pārrunām, paņemiet brīvu dienu vai dažas stundas uz sava rēķina. Ja ir iespēja, izmantojiet slimības lapu. Pat ja esat pārliecināts, ka strādāsiet vēl tikai īsu brīdi, nemeklējiet konfliktus ar kolēģiem, nekritizējiet un neaprunājiet priekšniecību.
Nerunājiet sliktu par esošo darba vietu
Jauno darba devēju, protams, interesē iemesli, kāpēc aizgājāt no iepriekšējā darba. Uz šo jautājumu jāatbild korekti. Jūsu atbilde nedrīkst būt emocionāla. Nekritizējiet vadību, nestāstiet par reālām vai iedomātām netaisnībām, kuras pret jums pieļautas. Vislabāk lietot neitrālas frāzes. Piemēram: «nebija profesionālās izaugsmes iespējas», «iespēja zaudēt kvalifikāciju», «darba algas neatbilstība vidējai algai nozarē» u. tml. Potenciālais darba devējs novērtēs korekto attieksmi pret iepriekšējo darba vietu.
Kā paziņot priekšniecībai par vēlmi aiziet no darba
Jūs skaidri zināt, ka pametīsiet darbu, un paziņojat to vadībai. Priekšnieks droši vien būs ļoti sarūgtināts. Viņš ne tikai zaudē labu speciālistu, bet viņam vietā vajadzēs atrast citu.
Sagatavojieties izšķirošajai sarunai – pārdomājiet savus argumentus un motivāciju, mēģiniet paredzēt, ko jums varētu pajautāt, un sagatavojiet korektas atbildes. Ja jūs mēģina pierunāt palikt, atsakieties pieklājīgi, bet noteikti un stingri, jo jūs jau esat pieņēmis lēmumu. Padomājiet, vai savā vietā nevarat kādu ieteikt. Priekšnieks novērtēs jūsu rūpes.
Esiet birokrāts – iesniegumu par atbrīvošanu no darba reģistrējiet, ievērojot darba vietā noteikto kārtību, un kopiju atstājiet sev. Maksimālais laiks, kas jāstrādā, ir viens mēnesis pēc atlūguma iesniegšanas dienas. Ja neviens jūsu iesniegumu neparaksta, nosūtiet to ierakstītā vēstulē un kvīti saglabājiet.
Pēdējās dienas vecajā darba vietā
Pēdējās nedēļas vecajā darba vietā var būt visai smagas. Daudzi vadītāji laba darbinieka aiziešanu no darba uztver kā nodevību neatkarīgi no tā, cik skaisti jūs to darāt. Viņi var nesavaldīt emocijas un sākt jūs kritizēt, piekasīties un dot visnepatīkamākos uzdevumus. Centieties pret to attiekties ar sapratni un saglabājiet draudzīgu attieksmi.
Pats galvenais – neatstājiet nepabeigtas lietas un projektus. Ja kāds darbinieks pārņem jūsu pienākumus, informējiet viņu par visu svarīgo. Tā jūs ne tikai atstāsiet par sevi labas atmiņas, bet arī atbrīvosiet sevi no bijušo kolēģu telefona zvaniem. Laikā, kad jūs sāksiet iedziļināties jaunā darba niansēs, šie zvani ļoti traucēs.
Raksta tapšanā izmantota informācija no portāla www.rabota.ru.
Iveta Odiņa
Citi noderīgi raksti
Tirāns vai harizmātiska personība? Priekšnieku tipi